Tässä syy miksi käytän hajustettua huuteluainetta: mieheni hiki tarttuu kaikkiin vaatteisiin koneessa eivätkä edes puhdistu vaikka kuudessakympissä pesee,paita haisee hieltä ja niin myös minun paitani
Ikävää ripustaa hienhajuisia vaatteita narulle. Pesen kuudessakymmenessä,kone on viisi vuotta vanha. Syy ei ole muu kuin miehen vahva hiki. Ostin nyt kokeilumielessä tälläistä kuin Lv hajusteeton huuhteluainetiiviste ja ei kyllä ole puhdas,raikas tuoksu :(
Kommentit (18)
Itse pesen omat ja miehen ja poikien vaatteet eri pyykissä. Monista syistä. Kemialliset hajusteet ovat vaarallisia. Jos miehesi hiki haisee noin voimakkaasti, kannattaisi tarkistaa ruokavaliota. Liikaa lihaa?
Älä peitä hajua hajusteella, vaan käytä hajua poistavia pesuaineita esim. LV sport. Lisäksi voit esikäsitellä hikoontuneimmat kohdat vaatteista Cirrarissakin myytävällä Softcare Odour Control -suihkeella tai pyykkietikalla. Muista myös pestä kone vähintään kerran kuussa 90 asteen ohjelmalla tyhjänä. Näillä raikastuu!
Vinkki: laita ämpäriin vettä ja loraus etikkaa (ihan tavallinen väkiviinaetikkakin käy, tuoksuu vaan vähän tymäkälle, mutta vaatteet ei kyllä pesun jälkeen haise etikalle) ja upota haisuvaatteet siihen. Anna olla vaatteiden etikkavedessä vähintään pari tuntia ja sitten pese ihan normaalisti pesukoneessa pyykinpesuaineella. Ei haise enää hiki, etikka tappaa bakteerit, jotka siinä vaatteessa haisee.
Eikö se mies osaa apteekista hakea hajun poistajaa.
https://www.yliopistonapteekki.fi/tuotemerkit/bats
Joka päivä Batsia suihkun jälkeen niin ei enää haise.
Jos noin älyttömästi haisee hielle niin peseekö mies itsensä kunnolla suihkussa, kunnollinen dödö? Voi tietty olla sekin että koneessa on jotkut surkeat ekopesuohjelmat joilla pyykki ei edes kastu kunnolla, varsinkin jos laitat koneen ihan täyteen.
Huuhteluaine = rasvaa vaatteeseen.
Älä käytä mitään huuhteluainetta.
Kuvatussa ongelmassa on, edelleen, kyse siitä, ettei pyykkiä ole pesty _puhtaaksi_.
Vierailija kirjoitti:
Älä peitä hajua hajusteella, vaan käytä hajua poistavia pesuaineita esim. LV sport. Lisäksi voit esikäsitellä hikoontuneimmat kohdat vaatteista Cirrarissakin myytävällä Softcare Odour Control -suihkeella tai pyykkietikalla. Muista myös pestä kone vähintään kerran kuussa 90 asteen ohjelmalla tyhjänä. Näillä raikastuu!
90 astetta ja pussi sitruuunahappoa pesuaineeksi. Saa esim. apteekista.
Pese vajaita koneellisia, niin pyykkikin puhdistuu paremmin.
Älä pese omia vaatteitasi miehen vaatteiden kanssa samassa koneessa.
Mun Miesoletetut urheilevat, eivätkä HAISE hielle vaikka urheilevat! Kuten joku sanoikin, RUOKAVALIO!
Etsi mikä aiheuttaa hajun, en nyt äkkiä muista enkä ehdi etsmään, mutta totta se on!
Oisko villi arvaus, että syö liikaa prosessoituja ruokia, lihaa, makkaraa jne sipsejä sun muuta sheissea.
Pyykkietikkaa mieluummin kuin huuhteluainetta!
Laita eri pyykkiin, ja käytä etikkaa. Käyttääkö mies liian kauan niitä hikisiä vaatteita? Ehkä se ei ole kertaakaan lähtenyt kunnolla, ja siksi haisee äkkiä uudestaan.
Se etikkaliotus, ja sitä vaikka huuhteluaineeksikin, niin jospa vielä puhdistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos noin älyttömästi haisee hielle niin peseekö mies itsensä kunnolla suihkussa, kunnollinen dödö? Voi tietty olla sekin että koneessa on jotkut surkeat ekopesuohjelmat joilla pyykki ei edes kastu kunnolla, varsinkin jos laitat koneen ihan täyteen.
Meidän koneessa EKO ohjelma kestää 3,5 tuntia, joten käytän AUTO ohjelmaa 1,5 tunnin kestolla. Huoltomies sanoi,että nuo ekojutut on tarkoitettu Keski-Eurooppaan, jossa veden saatavuus on jotain muuta kuin Suomessa.
Hyi, miksi sinä niitä peset? Laita äijä itse pesemään omat hikipyykkinsä!
Eli vaatteet ei puhdistu pesussa kunnolla, joten peität ongelman hajusteilla?
No, tässä on tullut hyviä vinkkejä mitä voisi kokeilla, jos haluaa saada oikeasti puhdasta pyykkiä.
Oletteko kuulleet, että pesukonekin pitää puhdistaa. Siihen on erityisiä aineita. Se ap:n pesukone on likainen ja pyykit eivät voi puhdistua likaisessa koneessa. Itse puhdistan pesukoneen ja astianpesukoneen aika usein. Minun äitini ei ollut ikinä noista putsausaineista kuullutkaan ja osti muutaman vuoden välein aina uuden koneen. Kerran ilmeni asia kun taas oli ostamassa uutta konetta.
Syy on tekokuituvaatteissa. Käyttäkää puuvillavaatteita niin hajut lähtee 60 asteen pesussa.