Työpaikan tiedon odottelu
Kävin haastattelussa tällä viikolla. Haastattelija sanoi, että olisin oikein sopiva tehtävään. Tiedän, että hän on voinut muillekin sanoa näin. Lupasi ilmoittaa alkuviikosta. Nyt haluaisin vain tietää ja tekisi mieli laittaa viestiä, että voisiko hän kertoa jo viikon loppuun mennessä vai kannattaako olla vain hiljaa...
Kommentit (44)
Ap, jos sinut olisi valittu, sinulle olisi ilmoitettu jo tänään torstaina
5.10.
Ja viimeistään huomenna perjantaina.
Jos huomenna pe 6.10, ei kuulu mitään, et ole tullut valituksi.
Valitsijoiden sanottiin ihastuneen minuun... haastattelussa, jonka johdosta en kuitenkaan paikkaa saanut. Talk is cheap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama sanotaan kaikille ja jos siellä virallisen päätöksen tekee joku muu, niin ilmoitella ei etukäteen voi, vaikka vastauksen tietäisi.
Miksi joku muu tekee päätöksen?
Koska yrityksissä päätöksen tekee se, jolla siihen on oikeus, ei siis välttämättä haastattelija lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama sanotaan kaikille ja jos siellä virallisen päätöksen tekee joku muu, niin ilmoitella ei etukäteen voi, vaikka vastauksen tietäisi.
Niin joku joka ei edes näe hakijoita tekee päätöksen? :o
Täysin normaalia esim. valtiolla. Alemmat esimiehet haastattelee ja tekevät valintaesityksen ylemmälle esimiehelle. Hän sitten päättää. Ja se valinta voi olla ihan eri, kuin jota on esitetty virkaan.
Haastatelluista tehdään paperilla tarkka vertailu ja se on perusteena valinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos sinut olisi valittu, sinulle olisi ilmoitettu jo tänään torstaina
5.10.Ja viimeistään huomenna perjantaina.
Jos huomenna pe 6.10, ei kuulu mitään, et ole tullut valituksi.
Sinähän oikea asiantuntija olet
Olisin asiallisesti yhteydessä ja kysyisin missä mennään asian kanssa, onko jotain mitä sinulta vielä tarvitaan jne.
Sillähän se selviää.
Voihan olla, että sanotaan vähän yläkanttiin. Voihan olla iloinen yllätys, jos rekrytointi saadaankin päätökseen aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on sovittu, että ilmoittaa alkuviikosta ja etukäteen hätistelet niin se on huono juttu. Jos vaikka olisitkin hyvä ehdokas niin voi tuollainen olla syy jättää valitsematta. Sovittu on sovittu.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin piinallinen odotus... päättyy kohta. On kyllä sellainen tunne että se paikka olisi minulle tarkoitettu, on aito kiinnostus ja motivaatio
Täällä samat fiilikset .. toivottavasti onni käy meille :)
Kunhan ette samasta paikasta kisaa
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin piinallinen odotus... päättyy kohta. On kyllä sellainen tunne että se paikka olisi minulle tarkoitettu, on aito kiinnostus ja motivaatio
Sain tietää, että en (taaskaan) tullut valituksi. Valitsivat henkilön, jolla on vahvaa kokemusta kyseisistä työtehtävistä. No, ei muuta kuin uutta yritystä. Tämä rekrytointiprosessi oli kuitenkin positiivinen.
T: aiemman viestin kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tietää, että en (taaskaan) tullut valituksi. Valitsivat henkilön, jolla on vahvaa kokemusta kyseisistä työtehtävistä. No, ei muuta kuin uutta yritystä. Tämä rekrytointiprosessi oli kuitenkin positiivinen.
T: aiemman viestin kirjoittaja
Harmi kuulla. :( Mutta hienoa, että olet taas yhtä kokemusta varmempi! Kyllä se jossain kohtaa onnistaa! Hyvä, että jäi kuitenkin positiivinen fiilis.
Mä joudun jännittämään maanantaille saakka..
Hei tsemppiä kaikille jotka saavat kielteisen vastauksen haastattelun jälkeen! Minulle kävi sama tänään.
Oletteko muuten saaneet palautetta näiden ilmoitusten yhteydessä itsestänne? Tai onko rekrytoijilla/haastattelijoilla tapana antaa palautetta, esim. Että piti teitä kuitenkin hyvänä kandidaattina työhön tms.
Olin ensimmäisen kerran haastattelussa maaliskuussa, toisen kerran elokuussa, ja nyt (lokakuussa) sain tietää, että sain paikan.
Joskus niissä vain kestää. Ehkäpä siksi kun palkatessaan työntekijän, firmat haluaa olla varmoja siitä ettei saikutus ala heti kun koeaika päättyy. Hyvää kannattaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roikottavat useampia varalla, ellei valittu ota paikkaa vastaan. Itse olen valituksi tultuani saanut aina tiedon viimeistään seuraavana päivänä. Usein jo heti haastattelun jälkeen.
Ei voida sanoa haastattelun jälkeen jos on sovittu vielä muista haastatteluista
Kyllä ne voi perua ne muut haastattelut, jos tulevat siihen tulokseen, että haluavat valita jonkun jo haastatelluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joku joka ei edes näe hakijoita tekee päätöksen? :o
Täysin normaalia esim. valtiolla. Alemmat esimiehet haastattelee ja tekevät valintaesityksen ylemmälle esimiehelle. Hän sitten päättää. Ja se valinta voi olla ihan eri, kuin jota on esitetty virkaan.
Haastatelluista tehdään paperilla tarkka vertailu ja se on perusteena valinnalle.
Juu paitsi, että haastattelijoilla on silti mahdollisuus vaikuttaa rekrytointiin ja jos tosissaa haluavat jonkun palkata niin syyt palkata kyllä löytyy. Oli ne sitten vaikka sellaiset, että jaksaa moikata kaikkia aamuisin. Näin esim. Supolla.
Riittää, että on työtehtävään "sopiva". Jos ei ole, niin katsotaan ja keksitään kyllä syitä miksi ei.
Täällä samat fiilikset .. toivottavasti onni käy meille :)