Onko sinut viety ambulanssilla sairaalaan? Miksi?
Otsikossa kysymys.
Minä en ole koskaan ollut ambulanssin kyydissä.
Kommentit (89)
Ei muuten ole, aina olen päässyt toistaiseksi sinne omin avuin, vaikka olenkin kohta 80.
Vierailija kirjoitti:
Keuhkoveritulppa.
huh se on vaarallinen, hyvä kun selvisit 🙏
Ei ole, Kiitos Jumalalle. Kaatumista pelkään tosi kovaa. N 63
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
On viety sairaalaan useita kertoja kun välilevyt on vähän pullistelleet.
Niin on pullistelleet täälläkin, mutta ei siihen ambulanssia ole tarvittu. Miehet tietenkin kärsii enemmän kuin naiset.
Tämä on totisinta totta. Siinä kun itse kärvistelin jumalattomissa tuskissa niin mitä teki pappa? Soitti 112 ja älisi, että kuolema tulee, tulukaa auttamaan.
Konttasi ovelle, kun ensiapu tuli ja löi piikin p*rseeseen. Tai mihinkä löikään. Tuskat loppui siihen.
Jjep. Kaks kertaa oon menny suljetulle osastolle ambulanssilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnyttämään, esikoista odottaessa lapsivedet meni kotona ja soitin synnytyssairaalaan. Sanoivat, että ambulanssilla makuuasennossa ehdottomasti.
Oliko lapsi perätilassa? Nykyäänhän odotetaan kotona jopa 24 h ennen sairaalaan pääsyä lapsivesien menon jälkeen.
Nykyään onneksi sanotaan lapsen olevan perätilassa. Ennen sanottiin raivotilassa/-tarjonnassa.
Miten nuo mainitsemasi termit sitten pahentaa tilannetta?
Ei mitankään. Raivotilasta tulee mieleen jotain muuta kuin sikiön tarjonta kohdussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajoin mukkelimakkelis ja ihmiset läheisestä talosta soittivat ambulanssin, kun näkivät auton lentävän niiden pellolle katolleen. Käskin niiden soittamaan kuitenkin poliisit, ne ei meinanneet mutta sanoin että pitää puhalluttaa. Poliisitkin tuli, puhallettiin nollat ja sovittiin poliisien kanssa ettei ambulanssia tarvita kun mitään ei käynyt eli se ei onneksi tullut. Isännän traktorilla nykäistiin auto niiden navetalle.
Ambulanssissakin puhallutetaan. Siis toki, jos et tarvinnut ambulanssia, niin poliisi oli ihan paikallaan, mutta tosiaan liikenneonnettomuuksissa puhalluttavat sielläkin. Mulla kävi niin, että ambulanssista toinen ensihoitaja soitti poliisille ja sanoi, että veressä ei ole alkoholia. Kiinnostuin ja kysyin, että millä he sen mittasivat, kun eivät puhalluttaneet tai ottaneet verikoetta. Ensihoitaja sanoi, että hän päätteli sen.
Eivät puhalluttaneet minua ambulanssissa onnettomuuden jälkeen, vaan onnettomuuspaikalla.
Makasin ilman housuja keskellä tietä. Siinä puhalluttivat. Ensimmäinen kontakti hoitoon oli kun taskulamppu joka tutki pupilleja ja puhallutuspilli.
Tulehdusarvon hyppäys edellisestä päivästä yhdistettynä muihin oireisiin herätti epäilyksen umpisuolen puhkeamisesta. Tulehdusarvo alkoi olla niin korkea ja sairaalaan niin pitkä matka, että katsottiin parhaaksi mennä ambulanssin kyydissä, vaikka sinänsä en kokenut olevani erityisen kipeä. Oikeastaan vasta sitten, kun oli leikattu ja antibiootit menossa alkoi tuntua kunnolla huonolta. Keuhkokuumeessa oli sama homma. Vasta kun antibiootit oli menny useamman tunnin, alkoi tuntua kunnolla huonolta.
Nykyään olen viisastunut ja hakeudun hoitoon heti, kun tulee ensimmäinen outo tunne, joka viittaa tulehdusarvon nousuun. En osaa kuvailla sitä, mutta jotenkin vain tuntuu, että ei ole kunnossa. Jotenkin nuupahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme kertaa jäänyt auton alle ja muutaman kerran pyörtynyt/kaatunut, aina ambulanssilla sairaalaan.
Kolme kertaa jäänyt auton alle?! Miten tuo voi olla tilastollisesti edes mahdollista?
Onhan Ritva Oksasellekin tapahtunut kahdeksan auto-onnettomuutta:
Näyttelijän kohdalle on osunut kokonaiset kahdeksan auto-onnettomuutta: kaikki päälleajoja, joista kaksi vakavia tapauksia.
Vuosiin on mahtunut koko joukko haasteita aina kahdesta avioerosta alkoholismiin, syöpään ja useampaan autokolariin.Kahdeksan kertaa, miten on mahdollista? Tai tietysti on mahdollista jossain itäblokissa tai Aasiassa, jossa se ei ole niin justiinsa se autolla ajo, mutta Suomessa ei kuvittelisi olevan mahdollista.
Itse olen ollut viisi kertaa liikenneonnettomuudessa. Olen viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
On viety sairaalaan useita kertoja kun välilevyt on vähän pullistelleet.
Niin on pullistelleet täälläkin, mutta ei siihen ambulanssia ole tarvittu. Miehet tietenkin kärsii enemmän kuin naiset.
Tämä on totisinta totta. Siinä kun itse kärvistelin jumalattomissa tuskissa niin mitä teki pappa? Soitti 112 ja älisi, että kuolema tulee, tulukaa auttamaan.
Konttasi ovelle, kun ensiapu tuli ja löi piikin p*rseeseen. Tai mihinkä löikään. Tuskat loppui siihen.
Siis löikö ne piikin sinuun vai mieheen? Kumpi teistä konttasi?
Minä olin työterveysasemalla kummallisten oireiden vuoksi ja kun ne siellä paheni, soittivat ambulanssin ja minut vietiin päivystykseen.
MRSA bakteeri/ verimyrkytys
Tulehdusarvo oli pitkään reilusti yli 300
Kävelykyky meni hetkellisesti
Olin lähes kolme kuukautta sairaalassa, osan aikaa eristyksessä. Sairaalasta päästyäni kävin vielä jonkun aikaa päivittäin tiputuksessa
Sain lisävertakin
Pikkuruinen klinikka/ sairaala, pienessä rantakaupungissa / ulkomailla,
jonne siis ambulanssilla menin
Kerran. Sydämestä otti. Sairaalassa löytyi verikokeista kilpirauhasen liikatoiminta ja Basedowin tauti.
On. Jalka katkesi. Toisen kerran vietiin sairaalasta toiseen leikkauksen jälkeen lanssilla, kun osastolle ei kuulemma mahtunut.
Kolmesti. Kaksi kertaa sydämen takia ja kerran työtapaturman takia.
Istukka repesi, mentiin todella kovaa vauhtia. Edelleen nousee tippa silmään, kun näen ambulanssin pillit päällä, vaikka sainkin terveen lapsen aika paljon ennen aikojaan.
Kyllä. Mut pahoinpideltiin kadulla. Menin tajuttomaksi, puoleksi tunniksi. En kuollut onneksi.
On, ja tuotu myös kotiin sairaalasta ambulanssissa. Tullessa samoilla paareilla makasi toinenkin ihminen. Ja ei ollut synnytyksestä kyse eikä toinen ollut siis vauva.
Ekan kerran kun lensin kaverin pyöräntarakalta päälleni maahan, tokan kerran kun kaatusin ja olkapää murtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnyttämään, esikoista odottaessa lapsivedet meni kotona ja soitin synnytyssairaalaan. Sanoivat, että ambulanssilla makuuasennossa ehdottomasti.
Oliko lapsi perätilassa? Nykyäänhän odotetaan kotona jopa 24 h ennen sairaalaan pääsyä lapsivesien menon jälkeen.
Nykyään onneksi sanotaan lapsen olevan perätilassa. Ennen sanottiin raivotilassa/-tarjonnassa.
Miten nuo mainitsemasi termit sitten pahentaa tilannetta?
Ei mitankään. Raivotilasta tulee mieleen jotain muuta kuin sikiön tarjonta kohdussa.
Raivotarjonnassa vauva on oikein päin, takaraivo edellä. Perätilassa taas väärin päin, peppu edellä.
Ensimmäinen eteisvärinäkohtaus.