Ulkonäöstä huolehtiminen ja siitä aiheutuva ristiriitainen olo! Onko muita kaltaisiani?
Olen nyt päälle kolmekymppinen ja vuosikaudet toivoin salaa, että uskaltaisin satsata enemmän ulkonäkööni. Meikkailin kyllä ennenkin, mutta jostain syystä jätin ne kaikista ihanimmat vaatteet aina kauppaan ja ostin tavallista ja sovinnaista. Myös kampaukseni ja meikkityylini olivat sovinnaisia. Silti tosiaan toivoin salaa näyttäväni paremmalta.
Nyt olen löytänyt rohkeuden toteuttaa näitä unelmia. Pidän juuri sellaista kampausta ja vaatteita kuin haluan, samoin ostan ne ihanat, räväkämmät vaatteet kaupasta. Teen huolellisen meikin päivittäin.
Olen nyt varsin tyytyväinen peilikuvaani ja siihen, että tiedän näyttäväni hyvältä enkä " vain" keskivertopulliaiselta. Uusi satsaaminen ulkonäköön on kuitenkin aiheuttanut myös ristiriitaisen olon. Laittautuminen vie oikeasti paljon enemmän aikaa kuin ennen. Tuntuu myös, etten enää osaa lähteä mihinkään tylsän näköisenä. Ikäänkuin olisin luonut itselleni unelmakuoren, jota ilman en osaa enää ollakaan.
En oikein tiedä, mikä tähän auttaisi. En jaksaisi aina käyttää aikaa laittautumiseen, mutta toisaalta en halua myöskään palata entiseen " tylsään" ulkomuotoon. Älkää käsittäkö väärin, toki voin lähteä lenkille tai markettiin arkisenkin näköisenä, mutta töihin pukeudun aina hyvin enkä yhtään vähempää.
Kommentit (12)
Eikä siitä toki kannata tinkiä.
On tosi tylsää, kun KAIKKI 35+ naiset näyttävät samanlaisilta, käyttävät samanlaisia vaatteita ja meikkaavat samalla tavalla - kiva, kun joku joskus uskaltaa olla erilainen!
Eräässä sairaalassa (yksityinen) näin kerran sellaisen about 50 v naisen, jolla oli musta (pysty / lyhyt) tukka, paljon tatuointeja ja lävistyksiä muutama ja hän vaikutti muutenkin olevan melkoinen persoona isolla P:llä = ) - ja hän oli töissä siellä, sairaanhoitajana! Oli tosi piristävää, ainoa asia mitä ajattelin, oli että VAU, HIENOA, ETTÄ JOKU USKALTAA ; )!!
Siistit vaatteet pukee päälleen samassa ajassa kuin retkutkin. Myös kunnon meikin oppii tekemään nopeasti, kun siihen tottuu.
Kyllä minäkin voin lähikauppaan mennä tuulipuvussa, mutta varsinaisille ihmisten ilmoille pukeudun aina siististi. Olen varmasti keskimääräistä tällätympi. Mutta en näe mitään syytä näyttää räjähtäneeltä, kun kerran tyylikäs ulkonäkö ei ole ison vaivan takana.
vie ihan YHTÄ PALJON kuin retkujenkin !!! Ja jos tukka on leikattu hyvin niin sen laittamiseen ei todellakaan mene paljon aikaa. Ja meikkaamisesta pystyy suoriutumaan muutamassa minuutissa arkipäivänä.
Ap kuulostaa pikkuisen oudolta..... taitaa yrittää perustella itselleen jotain... ettei vain mies olisi sanonut että ei saa olla hyvännäköinen ettei muut miehet katsele..
Itselläni on aina tukka hyvin ja muodikkaat vaatteet päällä. Ja se aika mitä laittamiseen menee ei ole kuin 15 min päivässä, kenelläkään EI VOI olla niin kiire ettei ehtisi
mulla on aamuisin 45 min aikaa laittaa itseni business-kuntoon, syöttää lapset ja laittaa vanhin koulutielle ja nuoremmat hoitovalmiiksi. ja kun ripeästi toimii niin ehtii vielä siemaisemaan puoli kuppia kahvia. ota ihmeessä kestomeikki ja rakennekynnet, niin ei tarvi kuin meikkivoiteen ja ripsivärin ja vetää kuteet päälle. mihin ihmeeseen tarvit sitä aikaa niin paljon?
Itse olen aina haaveillut korkokenkien käytöstä ja nyt niitä myös käytän. Ja nautin! Heti tulee naisellisempi olo, vaikka olisi vain farkut jalassa, mutta ne korkkarit kruunaa kaiken=)
Opettele tekemään nopea perusmeikki. Varsinkin, jos ihosi on hyvä, niin meikkaus ei paljoa vaadi.
Vierailija:
Heti tulee naisellisempi olo, vaikka olisi vain farkut jalassa, mutta ne korkkarit kruunaa kaiken=)
Käyn kalliilla kampaajalla, ostan kalliita, tyylikkäitä vaatteita. Meikkaan hillitysti vaikka menisin vain ruokakauppaan. Töihin en ikinä kehtaisi mennä ilman meikkiä ja tukka hapsottaen. Mieheni pitää naisellisesta tyylistäni ja kehuu ulkonäköäni.
Itselläni pukeutuminen on kovin kausittaista, tällä hetkellä suhteellisen niukka rahatilanne tekee sen, että sama tyyli on yllä koko ajan. Eli sellaista puoliurheilullista, mutta siistiä, keskihintaista vaatetta päällä koko ajan. Tuskin kukaan vaatteitani pitää kovin ihastuttavina, mutta ei ne nyt kamaliakaan ole. Jos pystyisin, ostaisin varmaan heti 5000 eurolla vaatekaapin uusiksi. Tähän rahaan tulisi jo kengät, vyöt, laukut, takki ja muut.
Olet sen ansainnut :)
...voin kyllä kokemuksesta kertoa että tuo itseen satsaamisen tuottama häpeäkin on tuttua, mutta siitä oppii pois!
Olen teini-iästä asti laittanut " kuntoon" joka päivä. Ennen siihen kului tunti, nyt taidokas meikki, hiukset ja pukeutuminen max. 15min. Miten:
- olen meikannut kohta 15 vuotta, siinä oppii nopeaksi ja käyttämään oikeita tuotteita. Esim. rajaukset teen luomivärillä, kynillä kestää kauemmin. Näin tuloskin on luonnollisempi. Nykyään en näytä ensisijaisesti meikatulta, vaan hyvältä - turha pakkeli pois!
- hiusmalli on pitempi, naisellisempi, enkä enää tupeeraa. Saatan laittaa lämpörullat tai piipata hiukset raudalla, tyylikästä ja huolitea jälkeä. Tupeeraaminen ja lyhyt tukka...kananpeppu tulee mieleen. Musta se on nuorisolle parempi. Lyhyt tukka ja villi muotoilu toki ok, mutta nämä tupeeraukset ja sotkut katukuvassa vanhemmilla naisilla...ei oikeen näytä simpsakalta.
- kun on pakko ehtiä, ehtii. Laadukkaat tuotteet, ei sotkuja.
Vierailija:
Lyhyt tukka ja villi muotoilu toki ok, mutta nämä tupeeraukset ja sotkut katukuvassa vanhemmilla naisilla...ei oikeen näytä simpsakalta.
huonommatkin, pesuaineitten käytössä menee sama aika oli ne sitten halpista tai luxusta. Itse en todellakaan meikkaa joka päivä.