Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset asuu samassa kaupungissa koko elämänsä?

Vierailija
05.10.2023 |

Tulevat kotikaupungin indoktrinoimaksi, eivätkä koskaan asu muualla. Mukavuushalu vai laiskuus, molemmat?

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mä olen mukavuudenhaluinen,eron jälkeen ei uutta miestä. Ihana koti tyttären kanssa. Kiva työ. Joo tässä työssä aion olla vuosia. Eli tässä kaupungissa menee sitten varmaan lähes loppuelämä. En ole laiska,vaan ahkera työssä mutta kotona mukavuudenhaluinen.

Vierailija
22/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on täällä perhe, ystävät ja kiva työpaikka. Opiskelinkin täällä .

Miksi pitäisi muuttaa? 

No ku ap on polttanut sillat kotikaupunkiinsa ja moneen muuhunkin paikkaan, joten hän haluaa, että muillakin on sama ahdistava tilanne.

En ole polttanut siltoja. Täytyy varmaan selittää itselleen tällaisia, koska miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt tiedä, mitä hienoa siinä on, että on asunut useammalla paikkakunnalla. Mulla 6 eri paikkakuntaa ja asun jälleen synnyinkaupungissani. Täällä on hyvä. Olisin pärjännyt varmasti vallan hyvin ilman yhtään muuttoa (osaan en voinut vaikuttaa, kun ne tehtiin kun olin lapsi).

Vierailija
24/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin "Tuttu helvetti on parempi kuin vieras taivas". Muutoksen pelko siis.

Entä kun tämä kaupunki on mulle tuttu taivas? Lomalla tulee matkusteltua eli näen muutakin kuin tämän.

Vierailija
25/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon vihaista reaktiota synnytti ketju. Tämä on mielenkiintoista. -AP

Vierailija
26/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarppi kirjoitti:

On se jollain tavalla ahdaskatseisuutta mielestäni, ettei ole kiinnostunut, eikä halua nähdä maailmaa ollenkaan. Halutaan käydä Salon Prismassa koko elämän ajan. No ok, jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Maailmallakäyminen ja asuminen kuitenkin avartaa näkemään moniakin asioita, mutta jos asuu vaikka Salossa koko elämänsä, niin ei ehkä tarvitse keskustella mistään asioista muiden kanssa, kun kulkee vaan omaa perhepolkuaan Salossa. Ja varmaan ympärillä on sitten oman kaltaisia ihmisiä, joista kukaan ei ole käynyt Raisiota pidemmällä. Ei kiinnosta oman maan historia, pääkaupunki, muut kaupungit, saatikka mikään oman maan ulkopuolella, paitsi ehkä Tallinna ja Tukholma laivasta käsin :D.  Kotona kiinnostaa kotisohva ja jääkaappi, lasten koulu ja luistelukenttä. Vähän kuin kissalla on noin 9 kilometrin reviiri elämässä. Sitten haukutaan Sannaa kun se nyt lähti jonnekin Los Angelesiin, eikä hoida lastaan.

On vähän eri asia se, ettei koskaan poistu kotikaupungistaan ja se, ettei koskaan ole asunut muualla.

Vierailija
27/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä kysyit syyttävästi "miksi", ja sinulle vastattiin miksi.

En tiedä olisinko vajaan vuoden lähikaupungissa asuttuani palannut synnyinkotikuntaani, jollei minulla olisi täällä talo. Tai jos sitä en pystyisi enää pitämään, niin olisiko enää syytä jäädä tälle paikkakunnalle.

Ei minulla ole ollut syytä lähteä mihinkään. Se on vaan mennyt näin, olisi kai voinut mennä toisinkin.

Vierailija
28/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi lähteä, ihan lähtemisen vuoksiko?

Maailma on hieno paikka.

Vierailija
29/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän Ap:n kysymyksen. Oon itse kotoisin Tampereelta mutta päätynyt asumaan pikku kaupunkiin nimeltä Järvenpää. Kesti todella kauan päästä sisälle tämän paikan juttuihin, täällä kaikki alkuperäisasukkaat on ihan omaa luokkaansa. Ja kun ne pääsee saman kahvipöydän ääreen ei tule loppua siitä: muistatko sen "Marttisen" joka oli opettajana siinä ja siinä koulussa, ja sen kadun mikä revittiin auki siitä silloin ja se kauppa mikä oli siellä keskustassa silloin vuonna se ja se. Jotenkin se näkökulma on jäätävän kapea ja kaikki oman kylän tapahtumat on paljon kiinnostavampia kuin ulkomaailman tapahtumat.

Outoa on myös Hesa-viha johon en niinkään törmännyt Tampereella, ehkä se oli sen verran kaukana ettei tarvinnut välittää. Turussa olen asunut myös, tykkäsin, vaikka sielläkin on tietty omat juttunsa ja piirinsä. Nyt töiden ja muun perhetilanteen takia jumissa täällä pikku kylässä, mutta jos vaan onnistuu, muutan kyllä jossain vaiheessa takaisin Tampereelle. Omat kotikulmat vaan jotenkin tuntuu parhaimmilta. Vaikka täällä kaikki palvelut on ihan kätevästi lähellä, en vaan tykkää tästä ilmapiiristä

Vierailija
30/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identiteetti juurtuu siihen kaupunkiin ja siksi on mahdotonta muuttaa sieltä pois.

Vierailija
31/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olisin asunut jossain Pieksämäellä tms. niin tietenkin olisin lähtenyt opiskelemaan muualle ja varmaan jäänyt sille tielleni. Mutta koska asun radanvarressa pääkaupungin tuntumassa, ei ollut mitään syytä. Täällä on niin paljon mahdollisuuksia ja elämää ja helppo päästä isompiin paikkoihin, että ei ole alkanut ahdistaa.

Vierailija
32/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kysyit syyttävästi "miksi", ja sinulle vastattiin miksi.

En tiedä olisinko vajaan vuoden lähikaupungissa asuttuani palannut synnyinkotikuntaani, jollei minulla olisi täällä talo. Tai jos sitä en pystyisi enää pitämään, niin olisiko enää syytä jäädä tälle paikkakunnalle.

Ei minulla ole ollut syytä lähteä mihinkään. Se on vaan mennyt näin, olisi kai voinut mennä toisinkin.

Olen sitä mieltä että ei ole hyvää ihmisen kehitykselle, että tyytyy vaan siihen mitä saa valmiina. Aika paljon tuota samaa indoktrinaatiota kaikki vastaukset: miksi pitäisi ihmisen on täällä hyvä olla liibalaaba. -AP

Vierailija
33/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähteä, jos on mieluisa koti ja hyvä työ? 

Vierailija
34/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Tampereella nyt noin 30 vuotta. Silti tuntuu, että joka kerta kun käyn kaupungilla, joku alue on muuttunut niin ettei sitä tunnista vanhaksi. Hieno homma sinänsä, mutta ei pääse täälläkään kyllästymään.

Vierailija
35/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Identiteetti juurtuu siihen kaupunkiin ja siksi on mahdotonta muuttaa sieltä pois.

Harmillista koska sekin on vain mielikuvituksen tuotetta. Kaupunkien identiteetit on lähinnä huvittavia - "meillä syödään tätä ruokaa" - "meillä on tommonen patsas" ja "meillä kutsutaan tätä leivosta eri nimellä."

Vierailija
36/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihtaa huonompaan asuinkuntaan? 

Vierailija
37/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei mulla ole koskaan ollut mitään syytä lähteä muualle. Ei ole opiskelu, työ, harrastus tai rakkaus vienyt muualle vaan kaikki on täältä löytynyt. Olin kyllä pohtinut opiskelijana vaihtoon lähtöä, mutta korona pisti ne suunnitelmat uusiksi.

Vierailija
38/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on hieno paikka.

Maailma on hieno paikka, mutta kotiin on kiva palata. Kelle se koti sitten on missäkin. Pitäisikö pakata tavaransa ja muuttaa Thaimaahan vaikkei yhtään kiinnostais? Jos sattuis löytämään puolisonsa vaikka Pariisista niin kai se ois muutettava puolisonsa mukana sitten.

Vierailija
39/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on hieno paikka.

Enpä tuosta tiedä, onko se sen hienompi.

Vierailija
40/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillista koska sekin on vain mielikuvituksen tuotetta. Kaupunkien identiteetit on lähinnä huvittavia - "meillä syödään tätä ruokaa" - "meillä on tommonen patsas" ja "meillä kutsutaan tätä leivosta eri nimellä."

Kyse taisi olla henkilön identiteetistä eikä kaupungin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi