Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Suomalais-saksalainen Max, 12, aloitti koulunkäynnin Suomessa Sitten viranomainen puuttui peliin

Vierailija
05.10.2023 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009864643.html
Minua yleensä ärsittää, että ihminen, joka ei maksa verojaan Suomeen saa tuoda lapsensa Suomeen kouluun. Suomen koulut on kuitenkin maailman parhaat.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen artikkeli. Vanhemmat saavat kertoa ummet ja lammet siitä, miksi Saksassa asuvien vanhempien lapsi pitäisi saada suomalaiseen kouluun ja toinen vanhemmista näemmä suomalaisen työttömyysturvan piiriin (se saksalainen ansiosidonnainen kyllä loppuu ennen kuin pojan koulutie loppuisi). Viranomaiset taas eivät voi kommentoida yksittäistä tapausta. 

Taas jää lukijan näkymättömiin kaikenlaista sellaista, mitä pitäisi tietää, jotta pystyisi muodostamaan tapauksesta kantaansa. Epäilemättä kommenttiosiossa syntyy älämölö, kun taas tuohdutaan asiasta, jota ei tunneta.

Vierailija
2/8 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sekavaa. Melko hätiköiden tehty päätös kun aletaan jälkikäteen ihmettelemään. Ja vielä ilman palkkatuloja muutetaan toiseen maahan??! Varmaan olisi kannattanut se työpaikka etsiä ensin. Irtisanoi jopa sairasvakuutuksen. Älytöntä. Luultavasti tarvii myös muut tuet työttömänä (as.tuki ym).

Ilmeisesti tuolla äidillä on Suomessa vielä tyttöystäväkin sen lisäksi että lapsen suomalainen isä asuu Saksassa. Eronneet yli 10 vuotta sitten eli lapsen ollessa ihan pieni.

Kokonaisuuten kuulostaa siltä, että mennään tuulen mukana harkitsematta isojakaan asioita.

Näköjään Suomen tuet vetävät kansaa jo näistä ns.paremmistakin maista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokettaako Hesari jälleen? Ulkkis ei pääse nauttimaan ehdoitta suomalaisen hyvinvoinnin hedelmistä = maailmanluokan vääryys??

Vierailija
4/8 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä niin sekava artikkeli, ettei mene perille mikä ongelma oikein on. Takana on tietysti ihan muuta. Miksi joku EU-kansalainen on niin pöpi, että sanoo jopa sairausvakuutuksensa irti, siinä ei järki päätä pakota. Myös Suomen viranomaisten lausunnot niin sekavia, ettei koko juttu voi olla totta. Kukaan EU-kansalainen ei voi olla niin pöljä, että kuvittelee muuttavansa toiseen EU-maahan ja saavansa työttömänä uudessa maassa kaikki edut samantien. Itse olen kaksoiskansalainen (Suomi-Saksa), mutta asun jo toistakymmentä vuotta Italiassa, joten jotain tiedän näistä asioista. Minkään maan sairausvakuutussysteemiin ei pääse jos ei kerran verojakaan maahan maksa. Itse olen Saksan sairausvakuutuksessa, voisin saada italialaisen jos maksaisin siitä 4.000,-- e vuosi. Olen siis eläkkeellä enkä tee töitä Italiassa. 

Vierailija
5/8 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sillä lapsella on kaksoiskansalaisuus, eli hän on myös suomalainen ja saa tietenkin tulla Suomeen kouluun maan kansalaisena. Lapsen äidin asiat sensijaan ovat näköjään aika sekamelskaa. 

Vierailija
6/8 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen koulut eivät ole enää aikoihin olleet "maailman parhaat"!

Vierailija
7/8 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wokettaako Hesari jälleen? Ulkkis ei pääse nauttimaan ehdoitta suomalaisen hyvinvoinnin hedelmistä = maailmanluokan vääryys??

Ulkkis? Toi poika on Suomen kansalainen.

Vierailija
8/8 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkkis? Toi poika on Suomen kansalainen.

Poika on. Äiti taas on saksalainen, ja siitä tässä kiikastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan