Työhaastattelu oli oikeastaan vain tuttavallista juttelua
Vähän hämmentynyt olo. Työhaastattelu ei tuntunut yhtään pahalta tai jännittävältä. Juttelimme kahviossa ja se tuntui tuttavalliselta. Haastattelija tunsi suosittelijani ja oli mielissään. Kertoi, että olisin vahvoilla. Silti jäi jotenkin erikoinen fiilis.
Kommentit (33)
Se on aina jännittävää odottaa tulosta
Itse rekryän asiantuntijoita yksikkööni ja koitan välttää koko haastattelu-sanaa. Minusta se on ennemminkin tapaaminen, jossa esittäydytään puolin ja toisin ja mietitään voimmeko olla hyödyksi toisillemme. Minä tarvitsen hyviä tyyppejä tekemään töitä, enkä äidinkielenmaistereita tai ihmisiä, jotka osaavat vastata kysymykseen kuin kysymykseen täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itse rekryän asiantuntijoita yksikkööni ja koitan välttää koko haastattelu-sanaa. Minusta se on ennemminkin tapaaminen, jossa esittäydytään puolin ja toisin ja mietitään voimmeko olla hyödyksi toisillemme. Minä tarvitsen hyviä tyyppejä tekemään töitä, enkä äidinkielenmaistereita tai ihmisiä, jotka osaavat vastata kysymykseen kuin kysymykseen täydellisesti.
Itsekin puhun tapaamisesta.
Suosittelijan tunteminen voi olla syynä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelijan tunteminen voi olla syynä.
Ja arvaa onko jännät paikat
Vierailija kirjoitti:
Joskus on ollut haastatteluja, joissa saattanut olla 3 ihmistä haastattelemassa. Mielestäni ne on ollut kamalia
Hyvin se meni, jos siltä tuntui. Nyt sitten pitää jaksaa hetki odottaa
Parempi niin. Sellainen tentti on ihan kauhea
Mulla meni aikanaan haastattelu ihan hyvin, mutta siinä kohtaa kun haastattelija kysyi "eikö sulla ole ketään suosittelijaa" ... niin mieli oli aika maassa
Kävin haastattelussa viime viikolla ja sanottiin, että valinta tehdään alkuviikosta ja ilmoitetaan kyllä. Mitä mieltä, tänään ei ole kuulunut mitään, otanko yhteyttä huomenna? Vai odotanko edelleen...?
Noinhan se parhaimmillaan meneekin.
Jos on tiukat listat ja mennään jäykästi virallisen kaavan mukaan, on itse työpaikkakin sitten luultavasti sen tyylinen. Ja osoittaa että rekrytoija (joka saattaa olla tuleva esihenkilö) ei osaa tai uskalla tehdä tai päättää mitään itse eikä ole hyvä ihmisosaaja.
Haastattelun jälkeen voi itsekin miettiä mikä vaikutelma paikasta jäi ja tarvittaessa sanoa ystävällisesti ei kiitos vaikka tulisikin valituksi.
Eikö elämässäsi oikeasti ole mitään muuta sisältöä kuin näiden satujen keksiminen?
Siinähän saa olla rentona kun ei tarvitse jännittää liikoja