Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kameraa enään?

Vierailija
04.10.2023 |

Ei sellaisia kameroita enää tarvitse kun nykyään on puhelimissa niin hyvä kuvanlaatu. Ja kohta tietenkin tulee mammat huutelemaan miten heidän vanha nokian puhelin on niin hyvä ja järjestelmäkamera hankitaan erikseen....

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tuo valokuvaajalle. Voivat olla eri mieltä kun puhelimeen ei saa edes objektiiveja.

Vierailija
22/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monillakin on.

Et sinä millään puhelimen kameralla kuvaa lintuja, luonnon eläimiä, maisemia voit kuvata mutta kyllä kameralla saa parempaa kuvaa kuitenkin.

Miten kuvaat puhelimella virtaavaa vettä samoin mahdollisuuksin kuin kameralla? Et mitenkään.

Kameralla saa parempaa videotakin, vaikka puhelimessa olis kuinka hyvät videotoiminnot.

Mikä olis hyvä järjestelmäkamera aloittelijalle kuun kuvaus kiinnostaa?

En tiedä onko tämä joku järjestelmäkameraa vastaava

https://fotoman.fi/tuote/nikon-p950-superzoom-kamera-2/

Ei ole. Pieni kenno -> huonot pikselit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatko sä vuoropäivinä vai -viikoin näitä pöytäkone- ja kamera-aloituksia? Jatkuvasti samat provot pyörii 🙄🙄

Se on heti red flag jos miehellä on pöytäkone. M-mutku se on mun harrastus!! Tietokoneella pelaavat mieslapset eivät ole parisuhdemateriaalia näin naisnäkökulmasta. T. N23

Vierailija
24/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikan laki sanoo, että isommalla linssillä saa tarkempia kuvia ja enemmän valoa kennoon. Kännykässä oleva peukalon kynnen kokoinen linssi ei mitenkään pysty kilpailemaan kymmeniä kertoja suuremman järjestelmäkameran objektiivin kanssa.

Siksi kunnon optiikka ei ikinä tule katoamaan täysin käytöstä. Vaikka kännykät miten paljon kehittyisi.

Vierailija
25/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko sä vuoropäivinä vai -viikoin näitä pöytäkone- ja kamera-aloituksia? Jatkuvasti samat provot pyörii 🙄🙄

Se on heti red flag jos miehellä on pöytäkone. M-mutku se on mun harrastus!! Tietokoneella pelaavat mieslapset eivät ole parisuhdemateriaalia näin naisnäkökulmasta. T. N23

Tai sitten olet itse vielä liian nuori. Monilla vanhemmilla miehillä ja naisilla on edelleen pöytäkoneläppörin lisäksi.

Vierailija
26/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanha digikamera, jolla sai ihan hyviä kuvia. Nyt vaan se zoomi on jotenkin rikki.

Vierailija
27/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monillakin on.

Et sinä millään puhelimen kameralla kuvaa lintuja, luonnon eläimiä, maisemia voit kuvata mutta kyllä kameralla saa parempaa kuvaa kuitenkin.

Miten kuvaat puhelimella virtaavaa vettä samoin mahdollisuuksin kuin kameralla? Et mitenkään.

Kameralla saa parempaa videotakin, vaikka puhelimessa olis kuinka hyvät videotoiminnot.

Mikä olis hyvä järjestelmäkamera aloittelijalle kuun kuvaus kiinnostaa?

Jos kuun kuvaus kiinnostaa niin sitten sellainen järkkäri, jossa on mahdollisimman pitkä putki. Silloin saat mahdollisimman ison zoomin joka toimii kuten superkiikari. Netistähän noita eri https://yleiskone.com/paras-jarjestelmakamera/ malleja ja vertailuita sitten löytää. Harrastan itse aktiivisesti valokuvausta ja ei todellakaan pelkkä puhelimen kamera riitä.

Järkkäri on pakollinen jos haluaa hyviä kuvia kuusta kun ei se kännykkäkameran optiikka riitä mitenkään nin haastaviin olosuhteisiin. Kännykkäkamera ei saa valoa kerättyä tarpeeksi ja koko touhu hajoaa jo ihan perusongelmiin.

Vierailija
28/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä. Jos laitat esim kuvaamaan jonnekin, ja itse oot kauempana (esim joku esitys tms), haluat tuskin ottaa riskin, että siinä on kaikki ne asiat, mitä puhelimessasi on, jos joku vie. Kuvanlaatukin on tietty parempi haasteellisissa oloissa, jos osaa säätää. Ja optiikka & objektiivi, tietysti.

Vierailija
29/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule enää juurikaan kuvattua kuin kännykällä.

Vierailija
30/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 15 filmikameraa. Rakas harrastus. Kehitän kuvat itse. Enemmän tekemisen meininkiä ku digikameroissa.

Vierailija
31/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei saisi olla pöytäkone jos haluaa naisen on jotenkin aika söpöä, vähän kuin että piti olla Leviksen housut 90-luvulla. On paljon asioita, johon läppäri ei taivu (kovan tason simulointi, grafiikkaa, optimointi). 

Vierailija
32/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei saisi olla pöytäkone jos haluaa naisen on jotenkin aika söpöä, vähän kuin että piti olla Leviksen housut 90-luvulla. On paljon asioita, johon läppäri ei taivu (kovan tason simulointi, grafiikkaa, optimointi). 

Kovan tason simulointi ja grafiikka kuulostaa liian nörtteilyltä 🤷🤷 Taidan pysyä kylterimiehissä t. N23

Vierailija
33/76 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voikin toisten asiat ihmetyttää. Vaikka on  ties mitä uusia hilavitkuttimia niin kyllä silti löytyy ihmisiä jotka tekevät asiat vanhanaikaisesti. Luen oikeita paperille painettuja kirjoja, katson televisiota ja käytän kameraa vaikka voisin olla netissä katsomassa tiktokkia, eikös ole ihmeellistä miten erilaisia ihmiset voivat olla?

Vierailija
34/76 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monellakin on kamera. Esim mulla on lintukamera, tähtikamera jne

Vierailija
35/76 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendikästä mutta sitä haukkuja ei tiedä ;).

Vierailija
36/76 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy vähän isompi digikamera ja sitten pieni pokkarikamera. Pokkarikameran hihnan saa kierrettyä anteen ympärille ja sillä uskaltaa ottaa kuvia vesipaikoissakin tai muualla missä on vaarana että liukas kännykkä putoaisi veteen tai kivenkoloon.

Vierailija
37/76 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen kamera vääristää maiseman mittasuhteet ihan karseaksi, huomaa on muutaman kymmenen metrin etäisyydellä kuvatuista kuinka alkaa kaareutua reunoilta. 

Vierailija
38/76 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehelläni on paljon vanhoja kameroita. Yksi on jopa sellainen, jossa kuvaajan ja kameran täytyy olla mustan samettikankaan alla kuvaa ottaessa.

Vierailija
39/76 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkkäri. Saa kaukaakin kuvia.

Vierailija
40/76 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännyllä otettu kuva ei kelpaa edes passikuvaksi koska henkilö ei ole tunnistettavissa siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan