Meta tuo Euroopan Facebookiin ja Instagramiin kuukausittaiset käyttäjämaksut
Facebookin tai Instagramin käyttö maksaisi jatkossa noin 10 euroa kuukaudessa. Kyseessä on Metan yritys vastata EU:n uusiin digimarkkinasääntöihin. EU vaatii, että Meta ja muut vastaavat toimijat pyytävät jatkossa lupaa, jos ne haluavat näyttää käyttäjilleen heidän someliikenteensä perusteella kohdennettuja mainoksia.
Kommentit (6)
ei, vaan tuo MAHDOLLISUUDEN olla ilman kohdennettuja mainoksia ja se maksaa.
Siinähän tuo, jokaisella on tietenkin oikeus olla käyttämättä kyseisiä palveluita. Minulla ei ole tilejä kummassakaan, ei myöskään x-palvelussa. Koin jo kauan aikaa sitten, että mitään lisäarvoa ne eivät tuo minun elämääni.
No erittäin harva valmis maksamaan mainosten poistoista eikä Meta näin tietenkään usko itsekään. Youtubessa sen sijaan olen valmis maksamaan tuosta koska se parantaa käyttökokemusta niin paljon ja koska käytän palvelua tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän tuo, jokaisella on tietenkin oikeus olla käyttämättä kyseisiä palveluita. Minulla ei ole tilejä kummassakaan, ei myöskään x-palvelussa. Koin jo kauan aikaa sitten, että mitään lisäarvoa ne eivät tuo minun elämääni.
On mulla tilit vähän joka palvelussa, mutta en käytä erityisen aktiivisesti mitään. Joskus kuitenkin on hyvä, että on sw tilikin siellä. Facebookissa on joitain Fan Club - sivustoja ja niissä olevaa informaatiota on vaikea löytää juuri mistään muualta ja noita tulee paria kolmea seuratuksi ihan sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon X:ään, entiseen Twitteriin, on tulossa ihan samanlainen maksu: https://www.is.fi/digitoday/art-2000009864893.html
Ilmaisen sosiaalisenmedian ja keskustelufoorumien aika alkaa olemaan ohi.
Mitäs sitte? erinomainen syy poistaa nää alustat omasta puhelimesta. Maksakoot tyhmät mitä maksaa.