IS: Trukkikuski tienasi osakkeilla 2,9 MILJOONAA EUROA. Miksi duunarit eivät ymmärrä osakesäästämisen tärkeyttä?
"Olavi Pokin vaurastumisen salaisuus oli pitkäaikainen osakesäästäminen."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009898102.html
Moni duunari sijoittaa rahansa röökiin, alkoholiin ja rahapeleihin. Ja sitten itkee, kun rahat ovat aina tiukassa ja elämä vaikeaa.
Kommentit (73)
Ruumisautossa ei ole peräkoukkua.
Uskoisin, että tuo mies on saanut joko perintöä tai jonkun isomman rahavoiton joskus.
Ainoastaan kun aloitta nuorena voi saada tuollaisen omaisuuden ja pitää olla myös hyvää onnea mukana.
Jos elää ihan minimituloilla ja ikää on jo kertynyt niin ei ole mitään järkeä. Varsinkaan jos ei tiedä mitään sijoittamisesta eikä pe siitä edes innostunut
Siihen pitää olla kiinnostusta ja hakea paljon tietoa ja perehtyä. Ja silti kaikila ei ole sellaista kykyä tai taitoa kuitenkaan tarpeeksi.
Sijoittajat ovat ihan oma rotunsa ja heillä on oma mielenlaatunsa. Melko usein on myös alkupääomaa, vaikka sen melko usein kieltävätkin. Täällä vain tahallaan kettuillaan köyhille.
Kaikista ei ole sijoittajiksi. Eikä sitä pidä kaikille suositella tai väkisin tuputtaa.
Kaikki eivät myöskään edes halua sijoittajiksi.
Heillä on muita kiinnostuksen kohteita elämässä.
Sijoittajaa ketkä sijoittavat, mutta älkää tyrkyttäkö sitä kaikille.
Ja väärillä perusteilla.
kyllä on ollu typerä jos on vain ollu duunissa siten eläke ja kuolema (luonnollinen).
Olisko vaikka 1/3 osa ottanu ja sanonut heippadunista ja elänyt itselleen.
Nyt sitten perilliset on kusessa verojen vuoksi.
Kätevää. Kaikki vaan sijoittamaan niin kohta meillä ei ole köyhiä ollenkaan, eikä kenenkään sitten miljonäärinä tarvi tehdä töitäkään.
Jutussa unohdettiin kertoa että oli ostanut osakkeensa trukkikuski paperitehtaan henkilöstöanneista vuonna keppi ja kivi ja se että trukkikuski tienasi paperitehtaalla lääkärin palkkaa ennen eli oli mitä sijoittaa.
Siottaminen samaa kuin lottoaminen.
Harvemmin lehdissä kerrotaan elämän kolhimista taviksista. Joku väritukka muodon vuoksi avautuu että joutui velkakierteeseen hukattuaan lainaamansa rahat ökyilyyn ja onneksi sai velat anteeksi velkajärjestelyssä. Ei koskaan työttömistä kunnon ihmisistä joita ei huolita yhteiskuntaan tai säästönsä sijoittamalla menettäneistä piensijoittajista.
Sijoittaminenhan tosiaan onkin keino päästä köyhistä eroon.
Mutta haluavatko nämä köyhistä eroon haluavat antaa rahaa siihen köyhien sijoitustoimintaan?
Kun tt-tuessakaan ja kohta asumistuessakaan ei saa näkyä ylimääräisiä tuloja niin milläs pystyt rikastumaan.
Köyhä ei pääse edes alkuun kun heti sijoitus pudottaa pois tuilta. Ja sitten ne mitättömät osingot kuluvat köyhänä elämisen kattamiseen.
Eli jälleen tulos plus miinus nolla.
Eri juttu kun Kela ei syynää tilejä.
Vierailija kirjoitti:
Kätevää. Kaikki vaan sijoittamaan niin kohta meillä ei ole köyhiä ollenkaan, eikä kenenkään sitten miljonäärinä tarvi tehdä töitäkään.
Kaikki ymmärtää että Sampo on mytologiaa, mutta nimemällä laitoksen toisin menee ihan täydestä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on kaikenlaisia kusettajia. Pankit myyvät kallista omaisuudenhoitoa ja rahastoja jossa on kallit kulut.
Ei se rikastuminen ole mikään taattu juttu.
On se pankille. Kestokusetus on pankeilla myydä rahatoja niin että virkailija näyttää asiakkaalle vain voitolla olevat rahastot ja myy niitä. Yleensä seuraa pääoman häviäminen pankkien bittisyöveriin.
Ukko kuoli ehtimättä nauttia rahoista. Oliko rahojen kerääminen sen arvoista? Ei varmasti!
Nyt finassivalvonta ...HERÄTYS....
Suomalaiset eivät halua vaurastua. Mielummin vaan kirotaan nousevia hintoja ja poliitikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Siottaminen samaa kuin lottoaminen.
Sama karmahan näissä toimii. Se on totta.
Jotkut onnekkaat voittavat isoja summia jopa monesti. Hyvin monet eivät ikinä.
Nauratti kun olen kerran kuussa ostanut muutaman rivin lottoa ja jokerin. Jokerissa ei ole koskaan kuin puhdas nolla, korkeintaan 1 numero osuu harvoin.
Mutta juuri oli tapaus lehdessä kerrottu, että jokerin kaikki numerot osuvat ja vieläpä tuplana, eli tuplanumerokin osui kohdalleen.
Siinä nähdään: jos saa itse 0 tai 1 numeron osumaan niin pelkkää onnekkaan yksilön hyvää tuuriahan on saada kaikki ja tuplana. Tämä ei onnistu kuin joillein onnekkaille. Sama kuin sijoituksetkin.
Näinhän nämä menee.
Toisille sattuu menemään asiat aina, sattumaltakin, hyvään suuntaan, toisille siihen toiseen.
Tuokin on elänyt jo pitkään ja ennen ne sijoitukset tuottivatkin.Nykyään kaikki on niin kieroa että joku kuitenkin ne rahat itsellensä kuppaa ja sijoittajat jäävät nuolemaan kuppasia peukaloitaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät halua vaurastua. Mielummin vaan kirotaan nousevia hintoja ja poliitikkoja.
Minä olen suomalainen ja haluan vaurastua.
Kerro miten se minulla onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ukko kuoli ehtimättä nauttia rahoista. Oliko rahojen kerääminen sen arvoista? Ei varmasti!
Ehkä hänellä oli elämässä muutakin kuin rahan törsääminen. Kuten tuo sijoitustoiminta ja shakin pelaaminen.
Ehkä hän itse olisi kokenut rahan menneen hukkaan, jos tupa olisi täpötäynnä ökytavaraa mutta tilin ollessa lähes nollissa.
Ketä me olemme arvostelemaan.
Tästäkin keskustelusta näkee että sijoittamista vastaan ovat eniten ne jotka eivät tiedä siitä mitään. Mikä on ihan ok koska vaikka vaurastuminen on kaikille mahdollista, se ei vaan sovi kaikille köyhille. Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ihmiset tekisivät omalle tilanteelle jotain eikä vaan tyytyisi valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen suomalainen ja haluan vaurastua.
Kerro miten se minulla onnistuisi.
Eläisen kulut minimiin ja ylijäämä passiiviseen indeksirahastoon. Siten saat vaurautta, mutta projekti kestää useita vuosikymmeniä. Pikavoittojen tavoittelemisella usein vain häviää rahansa.
Nykyään on kaikenlaisia kusettajia. Pankit myyvät kallista omaisuudenhoitoa ja rahastoja jossa on kallit kulut.
Ei se rikastuminen ole mikään taattu juttu.