Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Näin suuri on Sanna Marinin hiilijalanjälki viime päiviltä - Ympäristökatastrofi

Vierailija
04.10.2023 |

Marinin lentely luksusmekkojen perään on muutamassa päivässä aiheuttanut yhtä suuret päästöt kuin 2,6 suomalaista saastuttaa vuodessa! Paino sanoilla muutamissa päivissä!

"Ekokumppanit oy:n lentolaskurin mukaan kyseisen reitin lentäminen aiheuttaa lähes 2,6 hiilidioksidiekvivalenttitonnin verran päästöjä. Valtioneuvoston kanslian ylläpitämän kestavakehitys.fi-verkkosivun mukaan keskimääräisen suomalaisen hiilidioksidiekvivalenttipäästöt olivat vuonna 2019 reilut 10 tonnia."

Ja lisäksi: "Vielä pääministerinä toimiessaan Marin kritisoi voimakkaasti kokoomuksen Petteri Orpoa siitä, että puolue ei toimi johdonmukaisesti ilmastoasioissa. "

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d2022a7a-9d8b-4d8e-996e-bd8bf2baab99

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitaanko että ne vain saa arvostella jotka itse ei lennä koskaan? Ei työasioissa, ei lomalle, ei perhesyistä. Voisi tulla melko hiljaista.

Sovitaanko niin että ne jotka ovat vaikeuttamassa muiden elämää ja kiristämässä muiden vyötä eivät itse lennä eivätkä aiheuta muitakaan päästöjä. Pitää elää kuten opettaa. 

Vierailija
62/72 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannahullu kaivelee vanhoja juttuja,  hanki jotain muuta mietittävää, tai hanki lääkitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesittekö että joku pikkupoika on potkaissut tumpin perseeseen jonkun puupalikan ja siksi se paskoo housuihinsa, jo vuosia, kun ei ryppynarua voi korjata mitenkään

Vierailija
64/72 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinilla on tärkeä työ, joka vaatii lentämistä melko usein. Niin kuin monella muullakin ympäri maapallon. No, on tienannut melko hyvin, niin ymmärrän köyhänä naisena lentämisen pointin. 

Vierailija
65/72 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sinulle, ap, edelleen elämää suurempi ongelma?

Vierailija
66/72 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaanko että ne vain saa arvostella jotka itse ei lennä koskaan? Ei työasioissa, ei lomalle, ei perhesyistä. Voisi tulla melko hiljaista.

Sovitaanko niin että ne jotka ovat vaikeuttamassa muiden elämää ja kiristämässä muiden vyötä eivät itse lennä eivätkä aiheuta muitakaan päästöjä. Pitää elää kuten opettaa. 

Sovitaanko niin että kun me tehdään jo niin, niin sinä ja muut saastuttajat muutatte tapanne koska hävisitte vedon?

Vierailija
67/72 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkalennot lasketaan työnantajan päästöihin, ei osaksi työntekijän henkilökohtaisia päästöjä. Tämä siksi ettei työntekijä voi päättää työnkuvaansa tai kieltäytyä.

Vierailija
68/72 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannahullu kaivelee vanhoja juttuja,  hanki jotain muuta mietittävää, tai hanki lääkitys.

Onko sanna alkanut vähentämään lentämistä ja pienentämään hiilijalanjälkeään?

Vierailija
69/72 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinilla on tärkeä työ, joka vaatii lentämistä melko usein. Niin kuin monella muullakin ympäri maapallon. No, on tienannut melko hyvin, niin ymmärrän köyhänä naisena lentämisen pointin. 

Mä en toisaalta ymmärrä. Miksi pitää tapaamiset olla aina paikanpäällä? Nykyään on niin kehittyneet välineet etätyöskentelyyn/palavereihin. Mikä on tuo tärkeä työ. Mitä on esim. saanut aikaiseksi?

Vierailija
70/72 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaanko niin että kun me tehdään jo niin, niin sinä ja muut saastuttajat muutatte tapanne koska hävisitte vedon?

Sovitaanko niin, että koska jokaisen oma panos vaikuttaa, niin sinäkin lopetat sen saastuttamisen. Ihan ensimmäisenä lakkaat huutamasta, niin tuotat hiilipäästöjä vähemmän 

Vierailija
71/72 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en toisaalta ymmärrä. Miksi pitää tapaamiset olla aina paikanpäällä? Nykyään on niin kehittyneet välineet etätyöskentelyyn/palavereihin. Mikä on tuo tärkeä työ. Mitä on esim. saanut aikaiseksi?

Pitää saada igiin  bikinikuvia

Vierailija
72/72 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdoitko oikein ymmärtää koko asiaa.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän