IL: Näin suuri on Sanna Marinin hiilijalanjälki viime päiviltä - Ympäristökatastrofi
Marinin lentely luksusmekkojen perään on muutamassa päivässä aiheuttanut yhtä suuret päästöt kuin 2,6 suomalaista saastuttaa vuodessa! Paino sanoilla muutamissa päivissä!
"Ekokumppanit oy:n lentolaskurin mukaan kyseisen reitin lentäminen aiheuttaa lähes 2,6 hiilidioksidiekvivalenttitonnin verran päästöjä. Valtioneuvoston kanslian ylläpitämän kestavakehitys.fi-verkkosivun mukaan keskimääräisen suomalaisen hiilidioksidiekvivalenttipäästöt olivat vuonna 2019 reilut 10 tonnia."
Ja lisäksi: "Vielä pääministerinä toimiessaan Marin kritisoi voimakkaasti kokoomuksen Petteri Orpoa siitä, että puolue ei toimi johdonmukaisesti ilmastoasioissa. "
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d2022a7a-9d8b-4d8e-996e-bd8bf2baab99
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Sannalla ole todella hyvät syyt lennellä ja minä voin sitten jatkossakin vähentää vaikka Sannan puolestakin sitä hiilijalanjäkeä, kun minulla ei ole tarve matkustaa yhtään mihinkään mihin ei pääse jalan tai lihasvoimalla kulkevalla polkukoneella. Sanna tekee omilla toimillaan nyt Suomea tunnetuksi ja nostaa suomalaista ihmistä maailman kartalle monin verroin enemmän ja paremmin kuin siihen tehtävään nimenomaan palkatut henkilöt.
Onpas kiva, Victoria Beckhamin yritys kiittää ja kumartaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Sannalla ole todella hyvät syyt lennellä ja minä voin sitten jatkossakin vähentää vaikka Sannan puolestakin sitä hiilijalanjäkeä, kun minulla ei ole tarve matkustaa yhtään mihinkään mihin ei pääse jalan tai lihasvoimalla kulkevalla polkukoneella. Sanna tekee omilla toimillaan nyt Suomea tunnetuksi ja nostaa suomalaista ihmistä maailman kartalle monin verroin enemmän ja paremmin kuin siihen tehtävään nimenomaan palkatut henkilöt.
Hyvä niin ja se huomioidaan maailmalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen journalistinen valinta? Kyllähän tuossa nyt aika moni lentelee, mutta SuperSanulta oikein laskettiin tarkasti ja soitettiin päivystävälle dosentille? Ok.
Kreeta Karvalaa ja kumppaneita pännii Sannan menestys.
Mikä menestys? Kun putoaa politiikasta turhaksi julkkikseksi?
Putoaa? Eiköhän se ollut ihan oma valinta.
Sannan valinta oli siis pudottaa SDP häviölle eduskuntavaaleissa. Mielenkiintoinen salaliittoteoria sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä niin ja se huomioidaan maailmalla!
Victoria Beckham on kyllä ollut jo vuosikausia superjulkkis, joten ei se Sannaa tarvitse siihen että se huomioitaisiin maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen journalistinen valinta? Kyllähän tuossa nyt aika moni lentelee, mutta SuperSanulta oikein laskettiin tarkasti ja soitettiin päivystävälle dosentille? Ok.
Varmaan siksi kun on ollut johtavassa asemassa ajamaan tänne maailman kunnianhimoisinta ilmastopolitiikkaa, mutta itse saastuttaa kymmenkertaisesti tavalliseen suomalaiseen verrattuna mekkoja jahtaamassa, tai viimeisimpänä drinkkikuvat LAsta
Eri asia!!!!
Kyllä saa sastuttaa 20-kertaisesti normi autoilijaan verrattuna jos saa hienoja mekko ja drinkkikuvia!!
Vierailija kirjoitti:
Jutun lopussa sanottiin hyvin. Sanna Marin on siinä asemassa, että hän voi valita millaista työtä tekee. Tämä on nyt se valinta. (Eli lentelee ympäri maailmaa)
Eli täysin vastoin sitä, mitä politikkona ajoi
Vierailija kirjoitti:
Mietin aamulla uutista lukiessani tätä kohtaa:
- Tarvitaan kulttuurinmuutos. Yksittäisen ihmisen yksittäiset matkat eivät ole nyt se, millä tämä ratkeaa, sanoo ympäristöfilosofi Mikko Yrjönsuuri Jyväskylän yliopistosta.
Meillehän saarnataan koko ajan siitä yksittäisen ihmisen vastuusta ilmastokatastrofissa, mutta Marinin kohdallako näin ei olekaan?
Yksittäisenä autoilijana koen ettei minun päästöt vaikuta juuri ollenkaan ja siksi minun saatava autoilla ilman ilmastoveroja, ihan kuten Sannakin lentelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreeta Karvalaa ja kumppaneita pännii Sannan menestys.
Mikä menestys? Kun putoaa politiikasta turhaksi julkkikseksi?
Putoaa? Eiköhän se ollut ihan oma valinta.
Olisihan jatkanut jos olisi päässyt hallitukseen mutta äänestäjien toimesta pudotettiin oppositioon
Aika koomista, että suurin osa eukoista on Suomessa ilmastoahdistuneita ja sitten ne äänestää noita vihersannoja, joita asia ei henkilökohtaisesti voisi vähempää kiinnostaa paitsi ääntenkeräämisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä huvittavaa kuin Hesari yritti puolustella Amazing Raceen osallistuvia vasemmistolaisia, taisi olla "vain 38 suomalaisen verran" tai jotain vastaavaa.
Punavihreä saastutti "vain 38 / 5milj suomalaisen verran"
Mutta autoilija saastuttaa "jopa 38-kertaisesti!!!"
Päästöt hyvitetään Hesari kirjoitti jälleen kerran täysin kritiikittömästi. Miten fossiilisien polttoaineiden päästöt hyvitetään? Miten vapautetut fossiilit saadaan takaisin sinne mistä ne on otettu? Varsinaista valkopesua, jota kansalle vihervasemmiston toimesta syötetään.
tämä on sitä propagandaa minkä moni on uskonut... ei tuota millään hyvitetä mutta sillä rikas eliitti rahastaa kaiken mitä voi... ja muut köyhtyvät yhä enemmän...
Jokaisen pitäisi pyrkiä samaan, ei ole mitään tarvetta yrittää pienentää hiilijalanjälkeä.
Nyt on kyllä vaikeeta demareilla ja myös vihreillä ja vasemmistolla
Jännä nähdä jakaantuuko porukka, vai miten tän handlaa
"No mutku mutku..." vai löytyykö selkärankaa?
Mahtaa vihreitä ja vasemmistoa vituttaa vahvasti... :D Persupeloissa kaikki yritti taktikoida ja tässä lopputulos!
🤣
Jutun lopussa sanottiin hyvin. Sanna Marin on siinä asemassa, että hän voi valita millaista työtä tekee. Tämä on nyt se valinta. (Eli lentelee ympäri maailmaa)