Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea päättää työasioista. Paremmin palkattu työ vai työ joka on tuttua ja jossa työkaverit haluaisivat minun jatkavan? Omatuntoa kolkuttaa.

Vierailija
04.10.2023 |

Olen ollut pidempään työssä, jossa minut on otettu hyvin vastaan. Työkaverit olivat iloisia kun kysyin esimieheltä työn jatkosta ja hän lupasi työsuhdettani jatkaa. Tämä uusi sopimus alkaisi vasta myöhemmin.

Sitten sainkin yhtäkkiä mahdollisuuden paljon parempaan palkattuun työhön, jolloin minun ei tarvitsisi tehdä tuplavuoroja tai kahta työtä kuten nyt joutuisin tekemään jos jään.

Tavallaan haluaisin kokeilla tuota ja mennä. En ole sellainen ihminen joka haluaa sitoutua yhteen paikkaan tässä elämän vaiheessa.
Työkaverit nykyisessä paikassa ovat todella mukavia ja varmaan närkästyisivät jos sanonkin etten jää vaan pääsen töihin jossa maksetaan paremmin.
Jostain syystä se vähän tuntuu pahalta, että jos nyt ilmoitankin asiasta. Samalla itseäni ehkä kaduttaa jos en ota työtarjousta vastaan.

Minulla vaan on paljon paremmat ehdot jos otan sen vastaan. En vaan tiedä suljenko ovia perässäni jos teen päätöksen että lähdenkin.
Tietysti mahdollisimman ystävällisesti haluan hoitaa nämä asiat.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten itse haluat.

Vierailija
2/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsekkäistä motiiveista valinta. Kumman uskot olevan olevan mukavampaa? Palkan perusteella älä valitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kerran  mukavasta työpaikasta paremman palkan  ja  työpaikan tarjoamien etujen vuoksi. 

En viihtynyt uudessa työpaikassa yhtään, mutta en palannut vanhaankaan. Lopulta uupumus kaatoi minut, koska osa siitä uupumuksesta tuli myös epämukavasta olosta työssä. Päädyin lopulta vaihtamaan kokonaan toiseen alaan ja opiskelin useamman vuoden.

Muistelen yhä mukavaa työpaikkaa ja sen minulle sopivaa ilmapiiriä pienellä haikeudella. En kadu lähtöäni, vaikka se on ollut ehdottomasti paras työpaikkani.Luonteeltani olen utelias ja jotakin olisin jossakin vaiheessa keksinyt, vaikka en olisikaan saanut parempipalkkaista työpaikkaa. 

Työkavereiden kivat mielipiteet ovat kivoja, koskettavia, mutta kannattaa myös muistaa, etteivät he niitä kivoja sanoja sanoisi jos et miettisi lähtöä. 

Vierailija
4/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kuten itse haluat.

Niin. En ole muutenkaan siis vakituinen vaan sijainen. Sellaisena haluan pysyäkin toistaiseksi.

Molemmissa sopimus on 2 kk. Toisessa parempi palkka, toisessa aika huono + menen aina sinne missä tarvitaan eniten henkilökuntaa eli mahdollisesti joka päivä olisin eri yksikössä.

Toisessa työssä olisin vain yhdessä paikkaa sen 2 kk ja tienaan siinä ajassa huomattavasti enemmän.

Sinänsä siis olisi kannattavaa eikä tarvitsisi tehdä tuplavuoroja.

Minusta asia on aika selvä. Valitettavasti mietin paljon sitä mitä muut ajattelevat. Varmaan pitävät minua epäluotettavana mutta olen kyllä avoimesti kertonut tilanteestani ylipäätään miksi olen sijaisena jne.

Ap

Vierailija
5/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitkö ihan tosissasi, että jättäisi tarttumatta hyvään diiliin sen takia, että nyt sellaisest ihmiset jotka eivät kotona töiden jälkeen uhraa ajatustakaan sinulle närkästyisivät? Älä oikeasti anna muiden (oletettujen tai todellisten) mielensäpahoittamisien vaikuttaa noin paljoa päätöksen tekoosi.

Vierailija
6/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin kerran  mukavasta työpaikasta paremman palkan  ja  työpaikan tarjoamien etujen vuoksi. 

En viihtynyt uudessa työpaikassa yhtään, mutta en palannut vanhaankaan. Lopulta uupumus kaatoi minut, koska osa siitä uupumuksesta tuli myös epämukavasta olosta työssä. Päädyin lopulta vaihtamaan kokonaan toiseen alaan ja opiskelin useamman vuoden.

Muistelen yhä mukavaa työpaikkaa ja sen minulle sopivaa ilmapiiriä pienellä haikeudella. En kadu lähtöäni, vaikka se on ollut ehdottomasti paras työpaikkani.Luonteeltani olen utelias ja jotakin olisin jossakin vaiheessa keksinyt, vaikka en olisikaan saanut parempipalkkaista työpaikkaa. 

Työkavereiden kivat mielipiteet ovat kivoja, koskettavia, mutta kannattaa myös muistaa, etteivät he niitä kivoja sanoja sanoisi jos et miettisi lähtöä. 

No tämä kuulosti, että muutos oli muutenkin tarpeellista. Onneksi siitä avautui uusi tie mihin mennä.

Itse olen myös utelias. En kestä sitoutua yhteen paikkaan siksikään koska näen miten pieneksi näkökulmat asettuvat ja se selän takana puhuminen näkyy sitten aina jossain vaiheessa. Vaikka henkilöt ovat mukavia niin itse työpaikalla ryhmässä huomaa sellaisia juttuja että en vain jaksa.

On helpompaa tehdä vain työnsä, olla vähän "ulkopuolinen" ja lähteä kotiin.

Ja nyt puhutaan vain kahdesta kuukaudesta, vaikka siellä olisi huono ilmapiiri niin tiedän ettei sinne tarvitse jäädä. Sitten minulla onkin jo suunnitelmat ensi vuodelle työasioiden suhteen.

Joskus on vaikeaa tehdä päätöksiä kuitenkin.

Todennäköisesti menen nyt paremmin palkattuun kuitenkin.

Ap

Vierailija
7/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka ei ole kaverikerho.

Vierailija
8/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja tarjoaa 2kk soppareita, niin ei siinä kyllä voi työntekijältä minkäänasteista sitoutumista odottaa. Tietenkin työkavereita voi harmittaa, jos hyvä työntekijä lähtee. Mutta jos ovat fiksuja ihmisiä, osaavat myös olla puolestasi iloisia!

Vierailija
9/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi palkka, ehdottomasti. Palkka kerryttää myös eläkettäsi, eli mitä enemmän saat sitä kasaan, sen parempi sulle. Kahden työn tekeminen myös kuormittaa sinua enemmän. Toki kurjaa jättää kiva työilmapiiri, mutta luulisi että työkavereidesi ymmärtävän valintasi, palkalla pitää pystyä elämään. Sitä paitsi, onhan mahdollista että siinä paremmin palkatussa työssäkin olisi kiva porukka.

Vierailija
10/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä nykyiselle paikalle että sinulle on tarjottu töitä paremmin ehdoin, ja että haluaisit kyllä jäädä muttet tässä elämäntilanteessa oikein voi kieltäytyäkään tuosta uudesta tarjouksesta. Jos sinusta sielää vanhassa paikassa niin kovasti välitetään, niin uskoakseni saat vastatarjouksen varsin helposti.

Vierailija
11/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työkaverit nykyisessä paikassa ovat todella mukavia ja varmaan närkästyisivät jos sanonkin etten jää"

Jos työkaverit närkästyy siitä että sulla menee hyvin, ne ei ole mukavia. Ei sun elämä niille kuulu. Ja tää on oikeesti sun asia. Vaikka ne olisi kuinka mukavia, lähtö kannattaa.

Vierailija
12/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään tuplavuorot ratkaisevat uuden paikan eduksi.

Vierailija
13/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelisin niin että jos saat parempaa palkkaa niin sehän antaa sinulle itsellesi mahdollisuuden vapaaseen. Kuten kirjoititkin että joutuisit muuten tekemään pitkää päivää tai kahta työtä. Joten tartu mahdollisuuteen.

Vierailija
14/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit voi vaihtua vaikka 2 vuoden päästä ja tilalle voi tulla joku hankala henkilö. Kaikissa työpaikoissa on ongelmia.

Hyvä työntekijä halutaan aina takaisin, vaikka lähtisitkin ellet sitten vaikka vuoden välein ravaa eri paikkojen välillä.

Vierailija
15/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro työnantajalle että sair tuon tarjouksen ja pystyykö ne pitämään sinut ja nostamaan palkkaa

Itse tosin kyllä lähtisin

Vierailija
16/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hirveä pohdinta kahden kuukauden (!!!!) määräaikaisen työn takia? Kun sulla ei edes vielä ole sopimukselle jatkoa? Nyt hyvä ihminen lopeta turha märehdintä, tottakai otat sen paremmin palkatun ja paremmilla ehdoilla! Jos tekee pätkätöitä, ei kukaan yhtään järkevä ihminen voi olettaa että sitoudut odottamaan jatkoa jostakin paikasta, jos sinulle on jo tarjottu parempaa muualta.

Vierailija
17/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun palkka ja muut työolot ovat uudessa paikassa paremmat, niin sinne siis kuin olisit jo!

Kun kyse on vain parista kuukaudesta, sen nyt kestää vaikka päällään seisoen, vaikka muut olisivat mulkvisteja (joita luultavasti eivät ole). 

Ei tällaisessa tilanteessa tarvitse ajatella muiden tunteita. Jos olette sydänystäviä, jatkatte kanssakäymistä vapaa-ajalla. (Veikkaan kuitenkin, että niin ei tapahdu.)

Kaiken lisäksi on työnantajan asia järjestellä työntekeminen niin, ettei kukaan joudu "kuseen", vaikka joku duunari lähtisikin. Se ei ole sinun ongelmasi, kun vaihdat paikkaa.

Vierailija
18/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

Just tällaista tarvitsin teiltä. Minulla on opettelemista tässä että teen kuten itseni puolesta olisi hyvä enkä sen takia mitä muut ajattelevat.

Tiedänhän minä että olisi jopa järkevintä ottaa paremmin palkattu työ. Tosiaan ei tarvitse stressata siitä että täytyy kahlia tuplavuoroja tai tehdä toisessa paikkaa lisätienestiä. Lisäksi minua ei pompotella paikasta toiseen kuten huonommin palkatussa hommassa.

En tiedä miksi joskus hävettää jos asetan omat ehtoni ja teen kuten haluan. Varmaan siksi koska olen jo "luvannut" mutta sitten peräännynkin.

Mutta toisaalta kyse on kuitenkin vain lyhyestä ajasta.

Kyse on kuitenkin huomattavasta palkkaerosta, joten sinälläänkin kannattaa ottaa.

Joo, taidan tehdä niin että seison nyt(kin) itseni takana ja menen sinne missä on paremmat ehdot.

Ap

Vierailija
19/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kokeilematta tietää, millainen uusi työpaikka on, sielläkin voi olla kivoja työkavereita ja hyvä fiilis. Itse lähtisin ilman muuta, enkä kyllä ajattelisi että nykyiset työkaverit pahastuisi - miksi ihmeessä, jos ovat kivoja ihmisiä niin toki ovat iloisia siitä, että pääset uuteen, hyvää työhön? Oman kokemukseni mukaan näin on ollut jokaisessa työpaikassa, jossa joku lähtee toiseen hommaan, kiitetään hyvästä työkaveruudesta ja toivotetaan onnea uuteen työhön. Ihan vilpittömästi. Ja jos on oikein hyvä työntekijä, niin voidaan olla vähän harmissaan siitä, että menetetään hänet, mutta sellaistahan tapahtuu koko ajan. Ja ainakin meille on palannut takaisin jo useampi työntekijä, joka joskus lähtenyt toisiin hommiin kokemusta hakemaan, ja ollaan oltu vaan iloisia, kun saadaan palkattua avoimeen tehtävään sellainen, jolla on aikaisempaa kokemusta paikasta (harva palannut ihan samaan hommaan, vaikka sellaisiakin on).

Vierailija
20/31 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin parempaan työhön ihan jo pelkästään sen takia, että nykyistä työtäsi on luvattu jatkaa, mutta ei vielä.

Työkavereiden tai esimiehen takia nykyiseen ei kannata jäädä. Työkaverit ja esimieskin voivat vaihtua, etkä voi tietää tuleeko toista yhtä hyvää mahdollisuutta hypätä parempaan työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi