Olen 49 v eikä vaihdevuosista ole vielä tietoakaan
Äidilläni loppui menkat vasta 55 vuoden iässä.
Itse urheilen ja syön terveellisesti, terveet elämäntavat, ei ylipainoa. Juoksen 10 km lenkkejä, käyn salilla, ja kehonkiertoharjoittelussa. Saan yhä harjoittelematta spagaatin. Olen yhtä notkea kuin nuorena. Lääkityksiä tai kolotuksia ei ole vielä ollut.
Pelkään että tämä on vain väliaikaista ja sitten rysähtää oikein kunnolla vaihdevuodet päälle. Ne joilla alkaa aikaisemmin on aikaa tottua ja ehkä oireet tulee pikkuhiljaa koska ovat nuorempia. Sitten minä taas vanhempana saan kerralla koko pas***kan yhtenä rysäyksenä.
Kyllä. Pelolla odotan. Olen kuullut töissä kauheita oireita mitä minua vanhemmilla naisilla on ollut. Ei ole helppoa naisilla. Odotan vain milloin minulla SE itsessään osuu tuulettimeen. :(
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Nainen on hedelmällisessä iässä suunnilleen aikavälin 13-35-v. Pitkä aika.
Korjasin realisitiksiseksi. Keinojutut sitten päälle.
Iski kuin salama yht´äkkiä. Menkat loppui samassa kuussa kun täytin 50 v.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Nainen on hedelmällisessä iässä suunnilleen aikavälin 13-55-v. Pitkä aika.
Ei ole noin pitkä aika, vaan loppuu 40-vuotiaana. Jotkut harvat on hedelmällisiä vielä sen jälkeen. Se "hedelmä" on munasolu ja ne on mätiä 40 tienoissa vaikka menkat tulisikin vanhaksi saakka.
Menkat loppuivat 50-vuotiaana ja siinä se. Ei ole tullut mitään kuumia aaltoja.
Vierailija kirjoitti:
Synnytystalkoisin ap, hopi-hopi! Valtio saa sinuta helposti vielä 1-2 uutta veronmaksajaa irti. Ja mitä sinulla eläkepäivinä on muuta kuin aikaa hoivailla omaa jälkikasvua. Synnytysuraa pitää pidentää molemmista päistä, kun siihen on käytössä olevia resursseja.
Ei noin vanha enää mitään synnytä.
Itselläni alkoi lihas- ja nivelkivut 46-vuotiaana, ne hetkeksi pistivät aktiivisen liikuntaharrastuksen katkolle kunnes ymmärsin hakea hormonikorvaushoidon. Nyt kulkee juoksu taas. Joten älä liikoja huoli, ap.