UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama, että mulla on useana vuonna myös muita suosikkeja. Suomi ei läheskään aina ole kuulunut omiin suosikkeihini viisuissa. Nyt on sattunut niin, että viime vuonna rakastin Kärtsää ja tänä vuonna No Rulesia. Se ei silti tarkoita, ettenkö voisi pitää myös muistaa. Viime vuonna tykkäsin tosi paljon Käärijän lisäksi muun muassa Norjasta, Ranskasta ja Serbiasta. Kroatia oli myös viihdyttävä. Olin aidosti yllättynyt Ranskan ja Serbian heikohkosta tuloksesta, vaikka iloitsinkin Käärijän menestyksestä. Ranskahan oli vedonlyönneissäkin korkealla.
Serbian tulos nyt ei voinut kai olla kovin suuri yllätys, outo esitys ja vielä oudompi biisi. Ranskan edustaja sai viisupiireiltä myrkkyä niskaansa jonkin väärän ilmeen tai kommentin takia, eikä siinä sitten muuta tarvittukaan.
Ranskan edustajahan näytti keskisormea äänestystuloksen kuultuaan, mistä muistamasi kohu vasta kilpailun jälkeen syntyi.
Muutoin kävi ehkä enemmänkin niin, että ennakkohype viisufanien keskuudessa syntyi pelkän musavideon perusteella eikä live-esitys vastannut ennakko-odotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset janoaa epätoivoisesti Euroviisuvoittoa mutta selittävät samaan aikaan naama peruslukemilla, että ei sijoitukset kiinnosta, mennään vaan pitämään hauskaa ja tarjoillaan hyvä show.
Jos olisi haluttu voittaa, olisi laitettu YLEn app kuntoon ja Paskana jatkoon. Nyt voittomahdollisuudet ovat ainoastaan ylisjonnearmeijan taitavan vedonlyöntimanipulaation varassa ;D
-winner-
Ai ne appin ongelmat jotenkin mystisesti koski vain Saran äänestäjiä? Aika harhaista ajattelua tuo. Ja jokaisella Sara-fanillakin oli koko ajan mahdollisuus äänestää soittamalla ja tekstarilla, joissa ei ollut mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama, että mulla on useana vuonna myös muita suosikkeja. Suomi ei läheskään aina ole kuulunut omiin suosikkeihini viisuissa. Nyt on sattunut niin, että viime vuonna rakastin Kärtsää ja tänä vuonna No Rulesia. Se ei silti tarkoita, ettenkö voisi pitää myös muistaa. Viime vuonna tykkäsin tosi paljon Käärijän lisäksi muun muassa Norjasta, Ranskasta ja Serbiasta. Kroatia oli myös viihdyttävä. Olin aidosti yllättynyt Ranskan ja Serbian heikohkosta tuloksesta, vaikka iloitsinkin Käärijän menestyksestä. Ranskahan oli vedonlyönneissäkin korkealla.
Serbian tulos nyt ei voinut kai olla kovin suuri yllätys, outo esitys ja vielä oudompi biisi. Ranskan edustaja sai viisupiireiltä myrkkyä niskaansa jonkin väärän ilmeen tai kommentin takia, eikä siinä sitten muuta tarvittukaan.
Ranskan edustajahan n
Ei, varsinainen kohu alkoi jo hyvissä ajoin ennen Liverpoolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on just päinvastoin. Pieni nenä ja herkkä sielu.
-winner-
kappas,ei antanut lainausta.... Siis, vastauksena tähän:Fiisufanit on aika herkkänokkaisia ja pikkusieluisia.
-winner-
Ikävä tosiaan kun lainaukset ei onnistu, sillä tuohon samaan kommenttiin olisin todennut, että Maltan menestys yleisöpisteissä semifinaalin viimeisenä esiintyessään vs. lähes olemattomat yleisöpisteet huomattavasti huonommalla esiintymispaikalla finaalin ekalla puoliskolla kertoo selkeästi siitä miten paljon hyvä/huono esiintymispaikka voi yleisön äänestysintoon vaikuttaa.
Tottakai esiintymispaikan lisäksi myös muilla esityksillä on merkitystä ja ko. vuoden kilpailun taso oli huikea.
Kärkikymmenikköön mahtui useita hyvin potentiaalisia voittajaehdokkaita, Suomen silloinenVoittohan meni Italian Måneskinille.
Kenelle? Siitäkään bändistä ei ole sen jälkeen pihaustakaan kuulunut. Blind Channel sentään kiertää USA:a ja Eurooppaa.
-winner-
Mikä Ranskan edustajan väärä ilme tai kommentti muka aiheutti viime vuonna kohun jo ennen finaalia?
Mä taidan olla ainut, joka pitää Suomen finaalipaikkaa aika varmana. Lyön siitä varmaan vetoakin keväämmällä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli viime vuonna Serbia suosikkina, samoin Australia. Toki Käärijä ykkössuosikkina.
Vierailija kirjoitti:
Henri tässä alussa <3
https://www.tumblr.com/winhenri/743144365904560128?source=share
En kestä miten ihana 😘
Tämä pätkä on kans ihana, kun Henri poseeraa eturivin kameroille. 😍
https://www.tumblr.com/winhenri/743140514935816192?source=share
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset janoaa epätoivoisesti Euroviisuvoittoa mutta selittävät samaan aikaan naama peruslukemilla, että ei sijoitukset kiinnosta, mennään vaan pitämään hauskaa ja tarjoillaan hyvä show.
Jos olisi haluttu voittaa, olisi laitettu YLEn app kuntoon ja Paskana jatkoon. Nyt voittomahdollisuudet ovat ainoastaan ylisjonnearmeijan taitavan vedonlyöntimanipulaation varassa ;D
-winner-
Ai ne appin ongelmat jotenkin mystisesti koski vain Saran äänestäjiä? Aika harhaista ajattelua tuo. Ja jokaisella Sara-fanillakin oli koko ajan mahdollisuus äänestää soittamalla ja tekstarilla, joissa ei ollut mitään ongelmia.
Samaan aikaan kun tämäkin ketju on täynnä oddsien ja vedonlyönnin seuraajia JA W95:n hypettäjiä ja selkeästi sisäpiirissä olevien taustatietojen kertojia ja Israel/Palestiina -hälinän organisoijia ja tubettajia ja IG-stalkkereita ja eriteviestejä laittelevia ylisjonneja ja MINÄ olen se harhainen ;DDDDD Mainittakoon tässä, etten äänestänyt ketään UMK:ssa, joten varmaan Saran putoaminen oli lopulta mun vikani.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Mikä Ranskan edustajan väärä ilme tai kommentti muka aiheutti viime vuonna kohun jo ennen finaalia?
Jostain syystä La Zarra sai valinnastaan lähtien negatiivista palautetta ranskalaisilta viisuilijoilta, hän kai sivuutti jonkin "paremman" ehdokkaan. Hän on kanadalainen, ei ranskalainen. Ilmeisesti vähän diiva eikä mikään suuri nimi Ranskassa. Eipä siinä muuta tarvita. Biisihän on hyvä, samoin esitys.
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan olla ainut, joka pitää Suomen finaalipaikkaa aika varmana. Lyön siitä varmaan vetoakin keväämmällä. 😁
Kyllä sitä moni ulkomaalainenkin viisufani varmana pitää. Lähinnä suomalaiset on turhan ankaria taas omia kohtaan. Yllätyksiä voi tietty tapahtua et ei siinä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tietysti odottaa että ennusteet laskee mahdollisimman alas ja kertoimet vastaavasti nousee,,,
Jos harrastaisin vedonlyöntiä voisin tehdä sen saman. Tosin kun asiaa nyt tällä tavalla mainostaa, niin eikö niihin ennusteisiin vaikuta juuri se, kuinka moni vedonlyöjä hyvään sijoitukseen uskoo eli mitä useampi lyö vetoa jonkun maan puolesta sen korkeammalle ko. maan ennusteet kohoaa ja päinvastoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä moni ulkomaalainenkin viisufani varmana pitää. Lähinnä suomalaiset on turhan ankaria taas omia kohtaan. Yllätyksiä voi tietty tapahtua et ei siinä.
Uskokaa nyt jo, että Suomen finaalipaikka ei olisi vain yllätys, vaan maailman kahdeksas ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä La Zarra sai valinnastaan lähtien negatiivista palautetta ranskalaisilta viisuilijoilta, hän kai sivuutti jonkin "paremman" ehdokkaan. Hän on kanadalainen, ei ranskalainen. Ilmeisesti vähän diiva eikä mikään suuri nimi Ranskassa. Eipä siinä muuta tarvita. Biisihän on hyvä, samoin esitys.
Ok, eli näemmä muutkin kuin suomalaiset haukkuu omiaan.
Ja nythän näissä täälläkin puhutuissa oddseissa lyödään vetoa voittajasta, ei finaaliin pääsevistä. Se vedonlyönti on siis erikseen. En mä ajatellut lyödä vetoa Suomen viisuvoiton puolesta, vaan finaaliin pääsyn puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä se on vaan ihan loogista, koska No Rules valittiin edustajaksi, enkä sitä mitenkään voi sitten pudottaa poiskaan ja semeissä ei ole sen paremmin Suomen lohkossa kuin toisessakaan oikein mistään vielä vastusta, kuten myöskin edellä sanoin, että on heikko kansainvälinen vuosi. Siellä on kuitenkin 3 biisiä Suomen ulkopuolelta myös mukana, joten W95 voi silti olla silläkin speksillä vasta finaalin #10.
-winner-"
Mutta olet kuitenkin aiemmin antanut ymmärtää, ettei Suomella ole tänä vuonna asiaa finaaliin eikä varsinkaan finaalin tulosruudun vasemmalle puolelle.
Jaa-a, sulla jäi tänään siis tuo levy jumittamaan. Olisin ollut sitä mieltä, että Paskana -kappaleella oltaisiin oltu paljon varmemmin finaalissa ja siellä tulosruudun vasemmalla puolella ja aika varmasti odottamassa kahden viimeisen joukossa kumpi voittaa. W95 -esityksellä en ole missään vaih
Siis minä itsekin äänestin Saraa ja olen täysin samaa mieltä, että Paskanalla oltaisiin oltu viisuissa top kympissä, mitä taas en usko No Rulesista mitenkään.
Se mitä kyseenalaistin oli sinun ristiriitaiset viestisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tietysti odottaa että ennusteet laskee mahdollisimman alas ja kertoimet vastaavasti nousee,,,
Jos harrastaisin vedonlyöntiä voisin tehdä sen saman. Tosin kun asiaa nyt tällä tavalla mainostaa, niin eikö niihin ennusteisiin vaikuta juuri se, kuinka moni vedonlyöjä hyvään sijoitukseen uskoo eli mitä useampi lyö vetoa jonkun maan puolesta sen korkeammalle ko. maan ennusteet kohoaa ja päinvastoin?
Tästä juuri mainitsin tuossa hieman aiemmin. 12x voittokerroin UMK:ssakin saattoi ihan hyvin riittää ylisjonneille puheluäänimanipulaatioon...
-winner-
Muutamilla mailla voi olla edelleen hampaankolossa Ranskan loistava pärjääminen juniori euroviisuissa. Etenkin espanjalaisten mielestä viimeisimmän voiton olisi pitänyt mennä Espanjaan. Somekeskustelu oli raadollista ja ala-arvoista.