UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, että Norjan Gåtea arvostetaan viisupiireissä korkealle, mutta sitähän ei edes norjalaiset enää kuuntele.
Aamulla ylellä sanottiin, että myös norjan voittaja mietti viikon, kunnes päätti lähteä viisuihin. Eli sinänsä sama tilanne kuin täällä.
Gåten jäsenet ovat sanoneet, että he ilmaisevat mielipiteensä jatkossakin eli politikointi jatkuu, vaikka lähtevät edustamaan Norjaa.
Samaa linjaa voisi win95 myös noudattaa, olisi ihan loogista. Toivottavasti yle pohjusti tulevaa samanlaista ratkaisua!
Voi olla, että tämmöiseen ratkaisuun päätyvät, ja Islannista tulee vielä kolmas politikointikö
Pohjoismaissa on paljon muslimeja.
Ettei vaan olis keskustelupalstoilla ja somessa taas tehty kärpäsestä härkänen. Varsinainen myrsky vesilasissa.
Koin Käärijä-ilmiön tosi tervehdyttävänä omalla kohdallani. Viime vuodet olivat olleet niin polarisoivia ja hajottavia ja tuntui, että oli tosi voimakas kahtiajako kansan keskuudessa. Käärijä toi kaikki yhteen, tanssimaan, iloitsemaan ja laulamaan. Koin pitkästä aikaa sellaista ihanaa yhteenkuuluvuuden tunnetta. Käärijän yksi voima oli se, että se oli niin epäpoliittinen, vaikka jotkut yrittivät sitä politiikkaa sinnekin tuoda.
On sääli, jos tässä tapauksessa edustajat eivät kykene pitämään poliittisia mielipiteitä omana tietonaan ja lisäävät eripuraa, vaikka biisinsä, sanomansa ja koko heidän juttunsa nojaa iloon ja siihen, että ihmiset saavat olla sellaisia kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiwibloggsin kyselyssä tähän asti valituista biiseistä ykkössijalla on Liettua ja Suomi on sijalla 11. Vastaajia on reilu 4000 yhteensä.
Käykää äänestämässä:
https://wiwibloggs.com/2024/02/18/poll-18-eurovision-2024-songs-have-be…
Äänestän vasta kun olen kuullut kaikki.
Nuo äänestykset vaihtuu muutaman päivän välein eikä niillä ole kuin lähinnä viihdearvoa.
Niin? En minä muuta kuvitellutkaan. En vain näe järkeä äänestää ykköstä, joka voikin jäädä lopulta oman listani sijalle 8.
Vierailija kirjoitti:
Tänään vasta ensimmäisen kerran kuulin Ylen ohjelmassa, jos Yle vetäytyy Euroviisuista, siitä seuraa Ylelle sopimussakkoja EBU:n suunnalta. Tämä oli jo ennalta selvä mutta tästä vaiettiin ensin tiukasti. Yhtä tiukasti on vaiettu siitä, millaiset sopimukset Yle on tehnyt UMK karsinnan esiintyjien kanssa. Luulisi että ovat tyyliltään jotain: jos esiinnyt umk kilpailussa ja voitat, lähdet viisuihin. Ja jos et lähde, luulisi siitä seuraavan jotain kieltäytyvälle artistille? Jos minä tilaan jonkun tuotteen ja jätän maksamatta, siitä seuraa minulle jotain. Vaikka oikeustoimia.
Luulisi että kun tehdään kilpailua ISOLLA RAHALLA (karsinnat Nokia Areena) ja siis veronmaksajien rahalla, osallistuminen ei ole mikään "saa ny nähä, viitsinkö mää" tyylistä. Ovat itse hakeneet kilpailuun. Päässeet karsintaan. Ja tietoisia siitä että jos voittavat, lähtevät viisuihin. Ja kaiken tämän aikaa ovat tienneet, että tämä Israel kysymys on olemassa. Mielestäni nämä Israel boycot artistit olivat väärässä kilpailussa.
Todella lapsellinen selitys mahdollisesta esiintymisestä "toivoisimme että Israel ei esiinny" ihan kun se olisi Teemun ja Henrin toivomuksesta kiinni, siis Israelin esiintyminen. Pienet lapset toivovat yleensä kaikkea hyvää, lapsellistakin.
No rules ei ole missään vaiheessa ollut suosikkini, joten siinä mielessä kuohuntaa ja kiehuntaa on ollut mielenkiintoista seurata vähän sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Koin Käärijä-ilmiön tosi tervehdyttävänä omalla kohdallani. Viime vuodet olivat olleet niin polarisoivia ja hajottavia ja tuntui, että oli tosi voimakas kahtiajako kansan keskuudessa. Käärijä toi kaikki yhteen, tanssimaan, iloitsemaan ja laulamaan. Koin pitkästä aikaa sellaista ihanaa yhteenkuuluvuuden tunnetta. Käärijän yksi voima oli se, että se oli niin epäpoliittinen, vaikka jotkut yrittivät sitä politiikkaa sinnekin tuoda.
On sääli, jos tässä tapauksessa edustajat eivät kykene pitämään poliittisia mielipiteitä omana tietonaan ja lisäävät eripuraa, vaikka biisinsä, sanomansa ja koko heidän juttunsa nojaa iloon ja siihen, että ihmiset saavat olla sellaisia kuin ovat.
Mulla ihan sama. Suomi on jakautunut ja se tuntuu tosi pahalta. Käärijä itsekin sanoi, että hänestä parhaalta tuntuu että kappale yhdisti. Käärijä on täysi 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiwibloggsin kyselyssä tähän asti valituista biiseistä ykkössijalla on Liettua ja Suomi on sijalla 11. Vastaajia on reilu 4000 yhteensä.
Käykää äänestämässä:
Nuo äänestykset vaihtuu muutaman päivän välein eikä niillä ole kuin lähinnä viihdearvoa.
Niin? En minä muuta kuvitellutkaan. En vain näe järkeä äänestää ykköstä, joka voikin jäädä lopulta oman listani sijalle 8.
Häh? No pysy poissa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten tuli kesä ja r ysdien masinoima kravattikohu joka oli tähdätty vaaleilla valitun hallituksen kaatamiseen. Sinne meni se yhteenkuuluvuus. Jos sitä olikaan. Itseäni pisti vihaksi Emma-gaalassa katsella Kären esityksen aikana lindtmanin vihattavaa läskinaamaa.
Harmi kun suomi ei satsaa euroviisuihin. Käärijä toki teki poikkeuksen. Nyt mennään taas huonoilla korteilla. Monissa muissa maissa tunnetut artistit haluavat euroviisuihin. Miksei suomessa? Tunnetut artistit pelkää jotain leimaa joka tulee jos osallistuu viisuihin. Taitaa olla niin,ettei kukaan suomea edusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää äänestämässä:
Itse äänestin jo Ukrainaa, koska minun on vaikea kuvitella, että tulee mitään parempaa. No, ehkä jos Australia lähettää Dami Imin uudelleen yhtä hyvällä biisillä kuin Sound of Silence, joka sijoittui kakkoseksi v. 2016 ja olisi mielestäni ansainnut silloin voiton.
Tänään hyvä ja luottavainen fiilis, että pojat ovat lähdössä viisuihin. Odotellaan rauhassa.
Oho, näköjään löytyy vastavoima Israel boikotille. Yli 400 kansaivälistä artistia on kirjelmöinyt Ebulle että Euroviisut pitää olla ei-poliittinen tilaisuus, allekirjoittaneita ovat mm Helen Mirren, Gene Simmons, Boy George, Debra Messing, Mayim Bialik, Sharon Osbourne, Diane Warren, jne. Hyvä!
Miksi suomen umk kilpailussa ollaan menty siihen, että jos esityksen taustalla on jotain ns. tanssijoita, niin miks ne ei enää ole "tiinavirtasia tai mattilahtisia" vaan ns. eksoottisen värisiä ihmisiä. Kuhan kysyn?
Politiikka pitäisi pitää erossa viihteestä. Ei se Israelin edustaja varmaan sotia halua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomen umk kilpailussa ollaan menty siihen, että jos esityksen taustalla on jotain ns. tanssijoita, niin miks ne ei enää ole "tiinavirtasia tai mattilahtisia" vaan ns. eksoottisen värisiä ihmisiä. Kuhan kysyn?
Tanssijat on valittu yksinkertaisesti tanssitaitojensa perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos alunperin sanottu että loppuviikko mietitään ja maanantaina palaveri aiheesta ylen kanssa, viivyttely ei voi enää tulla kyseeseen. Vai olenko ymmärtänyt aikataulun jotenkin väärin?
Mutta ilmoittavatko heti palaverin jälkeen?
Luulisi, että ilmoitus tulee mahdollisimman pian, jos yksiselitteisesti ovat päättäneet osallistua. Sitten taas, jos eivät osallistu, saattavat lykätä julkista ilmoitusta siihen saakka, kunnes tiedetään varmaksi, kuka lähtee, ja on hoidettu viralliset proseduurit EBU:n kanssa.
Ei kannata vaivata päätään ja mieltään tuon kanssa.
Sori mutta kyllä se nyt maksavana äänestäjänä ja fanina vähän vaivaa.
Mulla ei kyllä oikein ole lempparia jo valituista kappaleista. Yhtäkään en tule ainakaan äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun suomi ei satsaa euroviisuihin. Käärijä toki teki poikkeuksen. Nyt mennään taas huonoilla korteilla. Monissa muissa maissa tunnetut artistit haluavat euroviisuihin. Miksei suomessa? Tunnetut artistit pelkää jotain leimaa joka tulee jos osallistuu viisuihin. Taitaa olla niin,ettei kukaan suomea edusta.
Viime vuoden UMK oli kattaukseltaan ja fiilikseltaan loistava. Lähestulkoon kaikki siihen osallistuneet artistit saivat nostetta uralleen ja kesällä keikkoja riitti. Samaa ei voi sanoa tästä vuodesta josta tuli pannukakku.
Aiemmin sinne on lähetetty muusikoita. Vaikka olenkin valitun edustajan kannalla, niin jatkossa ei näitä epäammattilaisia, kiitos. Ymmärrän nyt hyvin sen kun joku tästä UMK-tiimistä sanoi, että eivät mielellään ota kilpailuun mukaan artistia jolla ei ole levy-yhtiötä tukenaa. Siinä päätöksessä olisi jatkossa hyvä pysyä.