UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelkaa/katsokaa taas väliin No Rulesia niin tulette iloisemmalla tuulelle! Euroviisujen virallisella sivulla videota on näemmä katsottu jo 738000 kertaa!
Olisi ihanaa! Takaraivossa koko ajan silti vaanii se, että entä jos eivät lähdekään... Olisin popittanut aivan innoissani tätä biisiä koko viikon ja alkuviikosta vielä tein niin. Nyt alkaa kärsivällisyys vähän loppua.
Paremmin se voittajia kannustaa, että heidän biisiään kuunnellaan sen sijaan, että täällä äksyillään. Biisi on hyvä joka tapauksessa ja kestää kyllä kuuntelua.
Mä olen sitä kuunnellut tammikuusta alkaen repeatilla. Liveäkin popitin, mutta mitä pidemmälle on menty vetkuttelussa, sitä vähemmän tekee mieli kuunnella. Olin aivan haltioissani, kun tämä valittiin ja vielä sellaisen jännitysnäytelmän jälkeen. Tässä on kyse myös meidän fanien ja äänestäjien kunnioittamisesta ja tuntuu, että itellä alkaa kärsivällisyys vähän horjua.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on sanonut näin:
Tulevaa euroviisuedustaaja Käärijä neuvoi pitämään erityisesti pään kylmänä sekä huolehtimaan, ettei kuormita itseään liikaa. Hän kertoi aikovansa itsekin auttaa Suomen uutta viisuedustajaa mahdollisimman hyvin valmistautumisessa kevään koitokseen.
Muistaa levätä, muistaa syödä, nukkua. Perusasioita, joita mä en tehnyt.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaarija-suuntaa-yha-myos-suomen-raj…
Hei kyllä ne sinne menee. Alan olla asiasta yhä varmempi. Lisäksi Henkan lähipiiri muuttanut tilejään yksityisiksi jne. Niinhän Käärijänkin lähimmät tais tehdä viime vuonna. Se on kaikki osa valmistautumista.
Oijoijoi! Kiitos tästä toivon pilkahduksesta🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Win95man ig:ssä hymyilevä yhteiskuva UMKn tuottaja Matin kanssa. Ei kai ne noin hymyilisi mikäli 95 ei oo lähdössä?
Joko saa nostattaa viisukuumeen takaisin? 🤩😭
Itse myös olen toiveikas. Käärijä ylisti, Matti poseeraa yhdessä Keisterin kanssa ja Keisteri jakaa viisu-sisältöä 🤞🏻
Ei jaa mitään "tässä Henri ja minä fiilistillään". Pelkkiä muiden juttuja tai omia windows-juttuja.
Se on kyllä kiva asia, että Käärijä huolehtii myös seuraavasta tyypistä. Ei voisi parempaa voittajaa olla. Ei varmaan enää ikinä tule mitään lähellekään samanlaista. Onneksi hän voitti eilen niin monta palkintoa.
Käärijän viisukeväästä sietääkin ottaa opiksi, varsinkin suomen delegaation. En vieläkään ymmärrä miksi ne viskasi sen joka kissanristiäisiin, varmaan olivat liian haltioissaan harvinaisesta ennakkosuosikin asemasta. Mutta ois voinu tehdä puolet vähemmän promoa ja silti tulla toiseksi. Delegaation ois pitäny suojella paremmin. Mutta kaikesta oppii.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin Brittien Olly niin mua vähän huolestuttaisi toi Liettuan Luktelk, tulee varmaan kisaamaan samoista äänistä. Ehkä Belgian miehen kanssa myös. Toki Briteillä etu kun valmiiksi kuulu artisti mutta ne yliyrittää biisin usein.
Totta. Minä en auta asiaa yhtään, koska melko varmasti äänestän molempia. Ihanaa kun tällaista musaa on viisuissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Win95man ig:ssä hymyilevä yhteiskuva UMKn tuottaja Matin kanssa. Ei kai ne noin hymyilisi mikäli 95 ei oo lähdössä?
Joko saa nostattaa viisukuumeen takaisin? 🤩😭
Itse myös olen toiveikas. Käärijä ylisti, Matti poseeraa yhdessä Keisterin kanssa ja Keisteri jakaa viisu-sisältöä 🤞🏻
Ei jaa mitään "tässä Henri ja minä fiilistillään". Pelkkiä muiden juttuja tai omia windows-juttuja.
Joissa viitattiin myös viisuihin. Miksi edes mainita niitä jos haluaa ne unohtaa ja jatkaa eteenpäin? Ei hän jaa mitään erityisen henkilökohtaista muutenkaan. Henri ollut muutenkin hissukseen niin miksi olisi yhtäkkiä hänen instassaan.
Teemu on ainakin tietoinen tukisivusta, instassa nähnyt asiaan liittyvät stoorit. Henristä en tiedä, luulisi olevan myös.
Joku vedonlyöntitoimisto voi laittaa jo vedon pystyyn, kuka lopulta lähtee Suomen viisuedustajaksi. Kenen puolesta laittaisit rahasi likoon?
Vierailija kirjoitti:
Kun Viron viisun reaktioita katsoo niin näkyy se mitä ounasteltiin muutama viikko sitten, eli sitä verrataan Suomen viisuun mutta positiivisesti, eli Viro vetää pitemmän korren musiikillisista syistä. Folk ja perinnesoittimet iskee enemmän, ja snobitkin "uskaltavat" tykätä siitä kun siinä on musiikillisia ansioita.
Myös itse huumoriosuus näyttää olevan samalla tavalla. Viro kutsuu mukaan lavashowlla, kun taas jotkut ovat tulkinneet Windowsin nauravan itse viisuille. En ole samaa mieltä, mutta mielenkiintoista että näin monta kommenttia joiden mielestä Viro on "laughing with" ja Suomi "laughing at".
Kun tässä näitä huumorilla höystettyjä biisejä on useampi tulossa, niin nuo erot kiinnostavat, nyt on huono vuosi tulla miehen esittämällä ei-vakavalla. Suomi menee finaaliin mutta sen heikkous on kieltämättä se että sen genre on niin kapea ja muut suorat kilpailijat ovat kuunneltavampia biisejä.
Taiteellisesti ja freesiydellisesti 5Miinust PUULUUP menee itsellä WIN95Manin edelle. WIN95Manin esitys naurattaa kuitenkin enemmän. Ja pidän Henrin laulamisesta. Vaikea valinta kumman laittaisin listalle korkeammalle.
Mulla on sellainen olo että Käärijä on kuin onkin kannustanut ja puhunut järkeä winmiehelle.. olisi ihan hullua heittää tällainen mahdollisuus hukkaan.
Kyllähän Windows95man ja Henri on viisuihin menossa. En välttämättä vetelisi mitään johtopäätöksiä noiden kahden medialle antamista kommenteista, koska kumpikin on niin vähän ollut median riepoteltavana, että sieltä voi alkuun tulla ihan mitä sammakoita tahansa, ja niistä median on sitten helppo poimia ne klikkiuutiset. Eri asia jos sanovat ihan suoraan, että eivät ole menossa, mutta nyt on ollut vähän sellaista huoletonta jossittelua. Täälläkin on nyt viikko jankattu, että eivät ole lähdössä viisuihin, mutta onko kenelläkään tuosta mitään muuta faktaa kuin, että heidän mukaansa asiaa pitää pohtia? Heidät on viisuihin valittu ja eivät ole osallistumistaan peruneet. Sillä tiedolla mennään kunnes toisin ilmoitetaan.
Terveisin Naispelko30
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelkaa/katsokaa taas väliin No Rulesia niin tulette iloisemmalla tuulelle! Euroviisujen virallisella sivulla videota on näemmä katsottu jo 738000 kertaa!
Tulen vaan surulliseksi sen katsomisesta. Pettymys valtaa mielen. Täytyy olla varmuus että lähtevät, ennenkuin voin palata katsomaan sitä viihdyttävää liveä.
Vierailija kirjoitti:
Joku vedonlyöntitoimisto voi laittaa jo vedon pystyyn, kuka lopulta lähtee Suomen viisuedustajaksi. Kenen puolesta laittaisit rahasi likoon?
En kyllä laittaisi enää yhtään rahaa tähän pelleilyyn.
Tää on ollut kyllä melkoista tunteiden vuoristorataa tää viikko. Eka oli tosi hyvä fiilis ja kutkuttavat odotukset tulevasta viisukeväästä, sitten yhtäkkiä iloinen odotus vaihtui järkytykseen, eikö tää ollutkaan selvää, siitä sitten muutamassa päivässä hetkeksi jopa tragikoomisiin fiiliksiin, kun alkoi tuntua jo koomiselta tää koko juttu, ja siitä takaisin epätoivoon ja kärsimättömään odotukseen ja yhä kasvavaan vitutukseen, miksei tilanne jo ratkea. Juuri tällä hetkellä on sellainen heräilevä pieni toiveikkuus, jota ei uskalla kuitenkaan päästää vielä valloilleen. Päällimmäisenä hermostunut odotus.
Ei tämmöistä vetkuttelua pitäisi edes olla täysin selvän valinnan jälkeen tai sitten sanomiset olisi pitänyt korjata muutamassa päivässä. Nyt mediassa on spekuloitu niin Saran, Miklun ja Cyan Kicksin lähdöllä. Virossakin tämä nousi uutiseksi. Ei ole kivaa meitä faneja eikä muita artisteja kohtaan. Molemmat olivat lähdössä ennen ja jälkeen finaalin.
No ehkä mä unohdan kiukkuni, jos huomenna ilmoittavat lähtevänsä ja palaan takaisin No Rulesin popitukseen.
Jos sille videolle haluaa tykittää katselukertoja niin ei sitten kannata vissiin repeatilla pyörittää, kun niitä katselukertoja on jo moneen kertaan siivottu pois. Siis näyttökerrat on jo useaan otteeseen pienentyneet kerralla roimasti, ja ilmeisesti just poistetaan sellaista "keinotekoista" katselua. Kannattaa siis välissä katsoa aina joku muu video ja sitten palata.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin joskus artistien julkaisun aikaan, että vähän tuntuu siltä että piiri pieni pyörii ja että ihan kuin kaverin kaverit olisi nyt mukana. En tiedä mitään musiikkialasta, mutta tällä hetkellä oudolta tuntuu että pienen ohjelmatoimiston, jolla joku 50 artistia, kolme esiintyjää on mukana UMK:ssa, johon on hakenut useita satoja artisteja.
Niinpä! Miten voi olla 3 samasta ohjelmatoimistosta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulen vaan surulliseksi sen katsomisesta. Pettymys valtaa mielen. Täytyy olla varmuus että lähtevät, ennenkuin voin palata katsomaan sitä viihdyttävää liveä.
Mulla herää kans surullinen fiilis tällä hetkellä siitä. Ja vähän semmoinen huijattu ja petetty olo. Aiemmin tulin niin iloiseksi ja hyvälle mielelle tästä.
Käärijä on sanonut näin:
Tulevaa euroviisuedustaaja Käärijä neuvoi pitämään erityisesti pään kylmänä sekä huolehtimaan, ettei kuormita itseään liikaa. Hän kertoi aikovansa itsekin auttaa Suomen uutta viisuedustajaa mahdollisimman hyvin valmistautumisessa kevään koitokseen.
Muistaa levätä, muistaa syödä, nukkua. Perusasioita, joita mä en tehnyt.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaarija-suuntaa-yha-myos-suomen-raj…
Hei kyllä ne sinne menee. Alan olla asiasta yhä varmempi. Lisäksi Henkan lähipiiri muuttanut tilejään yksityisiksi jne. Niinhän Käärijänkin lähimmät tais tehdä viime vuonna. Se on kaikki osa valmistautumista.