Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
14201/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiasta välillä, tänään on monta kiinnostavaa finaalia! Viron Puuluup on voittaessaan yleisöäänimagneetti. Liettuan Luktelk on mukavan modernia poppia vielä liettuan kielellä. Vastuksena siellä on the roop joka on jo ollu viisuissa, toivon etteivät voita näin äkkiä uudestaan kun tulokasbiisi Luktelk on parempi. 

Vois katsoo tänään itse Viron finaalin. Ei oo ehtinyt katsoon UMK:n lisäksi mitään vielä. The Roop on tuottanut laadukasta materiaalia usean kappaleen verran, että varmaa hyvä vaihtoehto voittajaksi taas.

Vierailija
14202/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Saksan viisuongelmat on moninaiset, kyllä ne välittää mutta niiden koko viisufilosofia on pielessä. Jos eivät välittäisi muiden mielipiteistä niin olisivat valinneet Electric Callboyn pari vuotta sitten. Mutta ajattelivat sen olevan liian outo ja aina päätyvät keskitiehen mikä on huonompi asia kuin huonous. Minkä eilen valitsivat, on täydellinen mitäänsanomattomuus. Jos menee radiosoitto edellä niin tähän päätyy. Edes jury ei palkitse tämän vokaaleja, koska ei ole muilta osin kymmenen parhaan joukossa. 

Viime vuonna saksa sentään vähän yritti mutta toltakin bändiltä blood and glitter oli niiden geneerisin ja hajuttomin biisi. olisivat silti ansainneet parempaa, mutta käärijän olemassaolo oli huonoa tuuria. Onneksi bändi silti tykkäsi kokemuksestaan ja kuulemma menisivät uudestaan vaikka jäisivät taas jumboksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14203/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiasta välillä, tänään on monta kiinnostavaa finaalia! Viron Puuluup on voittaessaan yleisöäänimagneetti. Liettuan Luktelk on mukavan modernia poppia vielä liettuan kielellä. Vastuksena siellä on the roop joka on jo ollu viisuissa, toivon etteivät voita näin äkkiä uudestaan kun tulokasbiisi Luktelk on parempi. 

The Roop olisi ollut yksi pandemian takia peruuntuneiden viisujen ehdottomista ennakkosuosikeista, joten ei ihmekään että ovat edelleen innostuneita osallistumaan kisoihin.

Vierailija
14204/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Gazan tilannetta auttaa se että Teemu Keisteri ja Henri Piispanen eivät lähde Euroviisuihin? Sara Siipola lähtee sinne kuitenkin ja kaikista muistakin maista lähtee varmasti joku. En näe tässä mitään logiikkaa.

Voiko joku Willamo, Paleface tai muu viisaampi tulla selittämään tämän asian?

Vierailija
14205/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israelin osallistumista vastustaa tasan 3 maata, Norja, Suomi ja Islanti. 

Siksi Israel on vedonlyönnissä niin korkealla. Siksi EBU ei evännyt Israelin pääsyä viisuihin.

Lisäksi yhden pääsponsorin heivaaminen ei olisi taloudellisesti kannattavaa.

Enää Suomi ja Islanti.

Käsittämätöntä että suomesta löytyy tuollaisia änkyröitä. Jos ebu antaa Israelin osallistua, niin sitten se on niin. Siihen ei mikään suomalaisten boikotti auta. 

On tragikoomista, että asumme hullun diktaattorimaan naapurissa, joka käy hyökkäyssotaa. Ja sitten täällä mietitään jotain Punaisen meren suunnilla olevia tapahtumia. Se vaikuttaa melkein traumakäyttäytymiseltä. Että kun sitä oikeaa pelkoa ei halua ajatella, niin keksii jonkun turvallisen etäisen.

Islanti on ollut jotenkin niin symppis euroviisumaa, mutta alan inhota sitä. Pelaavat poliittista peliä aivan avoimesti.

Vierailija
14206/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksan biisi on en. kielinen ja se on korvamato ja sillä ainakin viimeiselle sijalle selviää.

Zero points on niin tuttu Saksalle.

Mutta, mutta aina saksa uskoo biisiinsä, ei sitä kukaan länttää niinkuin meillä.

Kovasti odottavat run, run, run on se korvamato.

Hauskinta on se, että saksalaiset viis veisaa huonosta menestyksestä viisuissa. 😂. Uusi yritys seuraavana vuonna eikä syntipukkia haeta yleisöstä, raadeista tai väärästä viisuvalinnasta.

Tämä ei ole totta. Sen voi lukea vaikka instan kommenteista missä julkaistiin Saksan edustaja. Tai wiwibloggsin instasta. Siellä ihmiset kirjoitti, että on pirullista olla saksalainen euroviisufani. Ja että äänestyssysteemi on aivan epäreilu. Hyvin vähän näkyi tyytyväisyyttä valintaan. Negatiivis

Saksan valinnan eilen katsoin alusta loppuun ja yleisöäänet olisivat riitäneet nyt voittajalle. Voittaja Isaak on vähän hämillään, että miten nyt hän kokematon esiintyjä voitti.

Isaak on katulaulaja ja ollut kauan työttömänä, mutta nyt onnisti. Hänellä on kaksi lasta.

Vierailija
14207/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä maat kisaavat tänään ja milloin Portugali kisaa?

Vierailija
14208/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois katsoo tänään itse Viron finaalin. Ei oo ehtinyt katsoon UMK:n lisäksi mitään vielä. The Roop on tuottanut laadukasta materiaalia usean kappaleen verran, että varmaa hyvä vaihtoehto voittajaksi taas.

Ah, niin, The Roop on liettualainen. Katsonkin Liettuan finaalin myös, molemmat kiinnosta 😇

Vierailija
14209/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Gazan tilannetta auttaa se että Teemu Keisteri ja Henri Piispanen eivät lähde Euroviisuihin? Sara Siipola lähtee sinne kuitenkin ja kaikista muistakin maista lähtee varmasti joku. En näe tässä mitään logiikkaa.

Voiko joku Willamo, Paleface tai muu viisaampi tulla selittämään tämän asian?

Kuten täällä on tänään keskusteltu, joskus se on ihmisen oma asia eikä välttämättä edes kuvitella että se johonkin vaikuttaisi. Vaikuttaako yhden ihmisen aseistakieltäytyminen armeijan toimintaan, tai yhden ihmisen vegaanius kanojen oloihin? Ei varsinaisesti, mutta jokainen tekee päätökset oman elämänkatsomuksensa mukaan, ja mitä hyväksyy ja mitä ei, mitä haluaa tukea ja mitä ei. Muut voivat tätä arvostella mutta loppupeleissä jokainen tekee mitä hyvältä tuntuu. 

Vierailija
14210/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran vähän sille ajatukselle, että mun ja Henrin ensitreffit päätyisi kunnon riitelyyn, kun hän ei kestä katsoa mun kaltaista pe rsuhörhöä ja mulla menisi hermo sen radikaaleihin Kallion vassarikupla-ajatuksiin. :D 

Sori Henri, mut susta tykkään p ersutkin. :3 

Vierailija
14211/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Roop olisi ollut yksi pandemian takia peruuntuneiden viisujen ehdottomista ennakkosuosikeista, joten ei ihmekään että ovat edelleen innostuneita osallistumaan kisoihin.

Biisi on ihan hyvä, heille pelkistetty, mutta Luktelkillä enemmän nostetta tällä hetkellä ansaitusti. Roop on niiden karsintoja hallinnut nyt niin useasti että ehkä ois hyvä jonkun muun mennä. 

Vierailija
14212/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä sen verran perillä, että en olisi viime vuonna buukannut Ramses II:stakaan mihinkään vielä yhden kappaleen takia. Artistille on kiusallista vetää setti, jos ei ole muuta esittää kuin se yksi hittibiisi ja festarille, ravintolalle tai tanssilavalle on aika hankalaa tulla uudestaan, jos ja kun nähdään, että sä olet vielä raakile alalla. Spotify-räppäreitä en siis arvosta yhtään tämän takia, kun vedetään hädin tuskin puolen tunnin setti ja eka ja vika biisi on se hitti ja laskutetaan 3-5 000/ilta. Joku ravintola saattaa jättää ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi, ihan vaan sivusta seuranneena tiedän.

Dj:n hommistakin Suomenmaassa ymmärrän sen verran, että festari-dj:n settilista on just se, mitä haluat soittaa (vaikka Loreenia tai Matti Näsää) ja sitten sun oikeasti pitääkin Putous-hahmona hyppiä shortseissa tai päälläsi, että porukka tulee siitä edes semi-euforisiin fiiliksiin. Se ei ole ihan se, miten itse olisin lavalla ;D

Toinen vaihtoehtohan dj:lle on olla kovasti "soittavinaan" kuulokkeet päässä ja välillä kainaloita tuuletellen kunnon valoshow'n ja paukkupommien kera. No, ei ihan sekään olisi mun tyyliä.

Win95manin edesottamuksista ja historiasta sinänsä tiedän aika paljon, mitä täällä ei ole vielä edes käsitelty lainkaan, mutta ei ole myöskään mun tyyliä huudella kaikkia asioita kylillä tai stalkata somea joka sekunti, mikä on tässäkin ketjussa joidenkin elämän tarkoitus. Hypettäkää Damianoa välillä ;D

-winner-

Täh? Tossa sun vastauksessa ei ollut mitään järkeä. Oliko sun pointti nyt edelleen se, että kun on vain yksi oma biisi, niin dj ei voi esiintyä festareilla? Vaikka Windows95man esiintyi viime kesänäkin esim. Ilosaarirockissa, Qstockissa ja Tapiola festivaaleilla. Sen lisäksi että on vetänyt kaks vuotta sitten festariluokan keikan Ylen uuden vuoden tapahtuman suorassa lähetyksessä. Oot oikeasti ihan pihalla, vaikka kovasti kuvittelet tietäväsi jostain jotain.

Vierailija
14213/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mikä juttu se oli, että No rulesin katselukerroista youtubessa poistui yli 20 000 katselua eilen? Joko täällä puitiin tätä? Nyt vasta tulin palstalle. Ja siis nimenomaan ESC-kanavan videolta.

Jotkut koittaa kerätä katselumääriä soittamalla videota toistuvasti tms, eli on kai vähän kuin huijausta. Sitten YT vähentää määriä.

Muistakaa että biisiä voi kannattaa myös kuuntelemalla Spotifyssä!

Miksi videon katsominen repeatilla ois muka jotenkin huijausta? Yhtä lailla Spotifyssa esim jotkut fanit kuuntelee fanittamansa artistin uutta biisiä repeatilla, jotta se saisi nostetta, ja jokainen kuuntelukerta tietysti lasketaan. Eihän Youtube voi lähteä arvioimaan sitä, millä motiivilla ihmiset niitä videoita katsoo ja kuinka monta kertaa.

Vierailija
14214/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä sen verran perillä, että en olisi viime vuonna buukannut Ramses II:stakaan mihinkään vielä yhden kappaleen takia. Artistille on kiusallista vetää setti, jos ei ole muuta esittää kuin se yksi hittibiisi ja festarille, ravintolalle tai tanssilavalle on aika hankalaa tulla uudestaan, jos ja kun nähdään, että sä olet vielä raakile alalla. Spotify-räppäreitä en siis arvosta yhtään tämän takia, kun vedetään hädin tuskin puolen tunnin setti ja eka ja vika biisi on se hitti ja laskutetaan 3-5 000/ilta. Joku ravintola saattaa jättää ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi, ihan vaan sivusta seuranneena tiedän.

Dj:n hommistakin Suomenmaassa ymmärrän sen verran, että festari-dj:n settilista on just se, mitä haluat soittaa (vaikka Loreeni

Jos sä Wiiinerille vastaat, niin sehän on pahemmin pihalla kuin yksikään lumiukko. 

Vierailija
14215/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Venäjä ja Valko-Venäjä potkittiin pois koska ovat hyökänneet Ukrainaan. Viisut ei ole poliittiset.

Venäjä potkittiin ulos vasta kun suomi ja pari muuta maata uhkasi boikotoida, ja valkovenäjä siksi että väen vängällä tunkivat propagandaa sanoituksiinsa vaikka saivat monta tilaisuutta muokata niitä. 

Viisut sisältävät politiikkaa. Jos se tuntuu vaikealta, voi ne jättää väliin edustajien parjaamisen sijaan.

Miksi vassarit sitten parjaavat edustajia jos he lähtevät kisaan??

Vierailija
14216/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mikä juttu se oli, että No rulesin katselukerroista youtubessa poistui yli 20 000 katselua eilen? Joko täällä puitiin tätä? Nyt vasta tulin palstalle. Ja siis nimenomaan ESC-kanavan videolta.

Jotkut koittaa kerätä katselumääriä soittamalla videota toistuvasti tms, eli on kai vähän kuin huijausta. Sitten YT vähentää määriä.

Miksi videon katsominen repeatilla ois muka jotenkin huijausta? Yhtä lailla Spotifyssa esim jotkut fanit kuuntelee fanittamansa artistin uutta biisiä repeatilla, jotta se saisi nostetta, ja jokainen kuuntelukerta tietysti lasketaan. Eihän Youtube voi lähteä arvioimaan sitä, millä motiivilla ihmiset niitä videoita katsoo ja kuinka monta kertaa.

Itse innostun jostain kappaleesta välillä niin, että voi olla koko päivän tunteja toistossa, vain, koska olen jotenkin lumoissa. Lumo laimenee toki sitten ajan kanssa. Kuitenkin varmasti osa myös tahallaan laittaa repeatilla, jotta toistomäärät kasvaa.

Vierailija
14217/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä seurataan aika tarkastikin, esim. kpop-faneilla on tapana striimata videoita antaumuksella mikä luo keinotekoisen kuvan menestyksestä ja katsojakerroista, ja niitä sitten joskus poistetaan. Netflixinkin vaakakupissa on tärkeämpää kuinka moni ERI ihminen katsoo heidän ohjelmiaan eikä sama ihminen katsomassa useasti. Näkevät noista tilastoista suosion todellisen laidan. 

Vierailija
14218/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua niinkään vtuta menetetty ääneni heille, mutta kun tuli huumassa ostettua Windows95 paitakin. Onneks ei vielä pahvista Henriäkin

Sama, paita on jo ja kaikki. Kohta varmaan kans tuo pahvinen Henri. 😅

Ehkä kaikki vielä kääntyy parhainpäin, ja saadaan ne pahvihenrit. Viime vuonna jo haaveilin Käärijästä. Miettikää jos olisi alottanut keräilyn. Talo täynnä hyvännäköisiä miehiä.

Jos olisin sinkkunainen tekisin tän 😁 luulen että perhe ei arvostaisi.

Mun mies osaisi ehkä ottaa huumorilla. Mulla on nyt jo Käärijä juliste työhuoneessani kehyksissä, ja se on hommannut sen mulle 😆

Vierailija
14219/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti, positiivinen, suloinen ja vähän ujo Henri onkin radikaali vassari. :D Eipä siinä mitään, mutta olisi tuonut esiin mielipiteensä ennen finaalia! 

Vierailija
14220/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on toisto päällä videossa, niin niitä ei edes välttämättä lasketa eri katselukerroiksi. Kpop fanit on tehny striimauksesta taidetta, oikea menetelmä katsojalukujen nostoon on laittaa se biisi soittolistaan mutta niin, että siinä on muita biisejä välissä, tai aina hakea sitä erikseen. 

Yhtiöt on koittanut saada näitä manipulointeja kuriin, mutta se on aika vaikeaa. Maailmankuulut artistitkin julkaisevat yhdestä biisistä eri versioita ykköstilan taatakseen, se on semmosta keplottelua nykyään.

Ketju on lukittu.