UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Toivon että jos ykkösedustaja vetäytyy, niin Suomi jättää tänä vuonna osallistumatta. Se olisi melko näkyvä asia koska tultiin toiseksi viime vuonna. Paine EBU:n suuntaan kasvaisi myös, vihastuttaa miten Israel ei itse tajua oman artistinsa turvallisuuden puolesta olla osallistumatta. Nyt puhuvatkin jonkun itkuballadin lähettämisestä jossa kerrottais heidän tarinansa eli uhrautumista on luvassa mikä on karmivaa tilanteen huomioon ottaen. En syytä ketään artistia jos ei nappaa tällaisen kanssa kisaaminen.
Ei tämän pohtimiseen tarvitse olla erityisen vasemmalla.
Uhriutumista tarkoitin siis. Israelin osallistumista koituu niin paljon pahaa kaikille, artistin buuauksesta kaikkien turvallisuusuhkaan. Raivostuttava tilanne kun ennenkin maat on tajunnu itse jäädä pois tai potkittu pihalle.
Nyt pitäisi suitsia noiden haastattelujen antoa, molemmat on varmaan shokissa vielä ja tulee sanottua asioita mitä ei muuten ehkä sanoisi noin avoimesti. Voihan kaikkea miettiä päässään mutta sekoittaa vaan tuo edestakas vekslaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että jos ykkösedustaja vetäytyy, niin Suomi jättää tänä vuonna osallistumatta. Se olisi melko näkyvä asia koska tultiin toiseksi viime vuonna. Paine EBU:n suuntaan kasvaisi myös, vihastuttaa miten Israel ei itse tajua oman artistinsa turvallisuuden puolesta olla osallistumatta. Nyt puhuvatkin jonkun itkuballadin lähettämisestä jossa kerrottais heidän tarinansa eli uhrautumista on luvassa mikä on karmivaa tilanteen huomioon ottaen. En syytä ketään artistia jos ei nappaa tällaisen kanssa kisaaminen.
Tuotahan on somessa toivottu, että tekisivät sen verran poliittiseksi katsottavan biisin, että heidän osallistumisensa voisi perua sen perusteella. Mutta uskon, että osaavat kyllä tehdä sanat sen verran abstrakteiksi, ettei niitä voi suoraan tulkita poliittiseksi kannnaotoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan sitten katso myöskään kisoja jos Israel osallistuu?
Ei israelin tv ja artistit voi päättää sodasta vai voiko?
On niillä valtaa jos kieltäytyvät tai kritisoivat hallintoaan. Valitettavasti monet ovat hallintonsa tukena, esim viime vuoden noa kirel poseeraa nykyään yhteiskuvissa trumpien kanssa ja tekee armeija propaganda mainoksia.
Minä en ymmärrä, mihin Israel tarvitsee euroviisuja sotiessaan terrorismia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuo Israelin vastustaminen pääosin tuolta vasemmalta laidalta tulee, ei siitä pääse mihinkään.
Jep Teemu ja Henri pötköttelemään kuten Käärijän kohdalla aina sanottiin ja vähän prosessoimaan tätä kaikkea. Haastiksia ehtii tehdä sitten koko kevään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhriutumista tarkoitin siis. Israelin osallistumista koituu niin paljon pahaa kaikille, artistin buuauksesta kaikkien turvallisuusuhkaan. Raivostuttava tilanne kun ennenkin maat on tajunnu itse jäädä pois tai potkittu pihalle.
Mutta tuo on terroristeille periksiantamista.
Euroviisujen historia on aika... no, monivivahteinen politiikan suhteen. Venäjän viisujen väliaikashow oli kirjaimellisesti tankkien esittelyä ja joku sotakuoro oli esiintymässä, mikä on aika uskomatonta. Myöhemmin tuo koko kuoro taisi mennä jonkun koneen mukana taivaalta alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Israel-kanta olisi pitänyt tehdä selväksi jo ennen kisaa, niin äänestäjät olisivat voineet ottaa sen huomioon. Eivät ehkä uskoneet voittoon, mutta olivat kuitenkin yksi seitsemästä kilpailijasta ja se voitto on aina mahdollista. Jos olisin tiennyt, etteivät aiokaan osallistua, en olisi äänestänyt heitä. Nyt äänestin useamman kerran. Toivottavasti eivät taivu paineen alla ja kunnioittavat äänestystulosta!
Tosin musta tuntuu, että taustalla saattaa olla muutakin etenkin kun ottaa huomioon Henrin haluttomuuden osallistua tähän alun perin ja ahdistuneisuuden liittyen siihen.
Ja kun he nimenomaan sanoivat ennen kisoja, että aikovat osallistua jos voittavat, toivovat vaan, että Israel jättää kisat väliin. En tiedä onko parin päivän pyöritys + Palestiina-aktivistien painostus ollut sellaista, että tulleet siihen lopputulokseen, etteivät näissä olosuht
Ei nyt hätiköidä. Nuo epäröinnit on tehty väsyneinä ja pienessä shokkitilassa. Eiköhän ajatukset selkiinny, kun pääsevät rauhoittumaan lähipäivinä, ja Ylen kanssa keskustelevat tilannetta läpi.
Teemu sanoi jossain haastiksessa, että Henri on tosi kiltti ihminen. Kiltille ihmiselle voi olla vaikeaa kestää tuollaista painostusta, jota voi hyvn tulla todella vassarihenkisestä kaveriipiiristä. Ja tosiaan voi olla kateuttakin mukana. Molemmille terapia on varmasti tarpeen tämän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni heidän pitäisi kertoa selvä kanta siihen, ovatko lähdössä vai ei. Tuollaiset epämääräiset lausunnot vaan lisää epätietoisuutta ja negatiivisia spekulaatioita. Itse luulin, että heidän kantansa on se minkä ilmoittivat ennen UMK:ta eli lähtevät joka tapauksessa, eli nämä peruuttelut tulivat nyt aika yllätyksenä.
Täyttä asiaa
Vierailija kirjoitti:
Nyt riittää nää Israel-jutut. Menkää levittämään paskaanne muualle.
Youtubessa No rules-videoiden kommentit täynnä kehuja ja rakkautta. 💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ei ole meidän ongelma. Se on Israelin oma ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäisi suitsia noiden haastattelujen antoa, molemmat on varmaan shokissa vielä ja tulee sanottua asioita mitä ei muuten ehkä sanoisi noin avoimesti. Voihan kaikkea miettiä päässään mutta sekoittaa vaan tuo edestakas vekslaaminen.
Edustajan pitäisi ottaa se kanta, ettei halua sekoittaa politiikkaa ollenkaan viisuedustukseen. Ei siis lähteä yhtään kommentoimaan mihinkään kysymyksiin sen enempää kuin, että toivoo kaikille rauhaa, mutta tämähän on myöhäistä Teemun ja Henrin suhteen, kun ovat jo sotkeneet politikan mukaan kynsin ja lausunnoin.
Vierailija kirjoitti:
Teemu sanoi jossain haastiksessa, että Henri on tosi kiltti ihminen. Kiltille ihmiselle voi olla vaikeaa kestää tuollaista painostusta, jota voi hyvn tulla todella vassarihenkisestä kaveriipiiristä. Ja tosiaan voi olla kateuttakin mukana. Molemmille terapia on varmasti tarpeen tämän aikana.
Jos Henrillä on lähipiirissä näitä ihmisiä niin on todennäköistä että Henri on itsekin samaa mieltä, ja minä ainakin arvostan jos ihminen seisoo oman moraalisen kompassinsa takana, vaikka sillä olisi vaikutuksia uralle. Niin tekee suoraselkäinen ihminen, ja jos Henri voitosta yllättyneenä ei haluakaan lähteä ihan omasta toivomuksesta niin se hänelle suotakoon.
Tämä kaikki spekulaatiot Henri ajaa asiaasi eteenpäin. Mutta et voi vaikuttaa maailman politiikkaan. Sinun tulisi liittyä politiikoksi, etkä oikeastaan silloinkaan voi voi vaikuttaa. Mutta nyt on näkyvyys, kunhan ei viedä liian pitkälle.
Suosittelisin lopettamaan puheet muiden maiden tilanteesta ja esiintymään, elleivät halua uupua lisää ja suututtaa ihan kaikki ihmiset. Tuo boikottia vaativa ryhmä on kuitenkin aika pieni, toki varmasti perinteisen äänekäs yksityisviestein ym, mikä on hyvin ikävää ja valitettavaa. On kyllä kuitenkin vähän itse aiheutettu ongelma artistilla, kun on alun perin halunnut lähteä ottamaan kantaa näihin ei-viihteellisiin asioihin.
Sen mitä minä olen haastatteluista ymmärtänyt niin ovat lähdössä viisuihin, mutta välttelevät sohimasta muurahaispesää tuon Israel-homman kanssa. W95M ainakin ympäripyöreästi on sanonut, että jos eivät pysty tuottamaan viisukansalle iloa konfliktien keskelle niin ei heidän ole järkeä lähteä viisuihinkaan. Ja haastatteluissa on ollut ihan positiivisen oloinen viisuihin liittyen, mutta Israel kysymykseen ottaa kantaa tosi varovasti. Mutta ei nuo ihan täysin tosissaan tainneet olla viisuihin lähdössä alkujaan, hakivat näkyvyyttä UMK:sta ja napsahtikin sitten vähän isommin.
Terveisin Naispelko30