UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tulossa todella huono viisuvuosi. Biisejä on toki julkaistu vielä aika vähän mutta yksikään biisi ei ole itselleni kolahtanut. Luxemburgin Talin biisi on ainoa jonka olen halunnut kuunnella toisenkin kerran.
Tuntuu että viisuihin valitut biisit vain huononevat vuosi vuodelta. No, vielä ei ole toki kaikkia valittu joten eiköhän sieltä ole tulossa hyviäkin biisejä viisuihin!
Windows95Man:in biisi on ihan ok mutta miten se iskee maailmalla? Maissa joissa elektronista musaa tehdään paljon ja kuunnellaan kuten vaikkapa Saksa, Belgia, Sveitsi ja Itävalta saattaa tykätä meiän biisistä mutta toisaalta perinteisemmät maat joissa ei juurikaan elektronista musiikkia julkaista tuskin syttyy Windows95Manille. Se on vähän kiikun kaakun. Tämä on minun mielipiteeni.Toivoen monipuolisesti musiikkia kuunteleva mies.
Ruotsi lähettää joka vuosi jotain samaa mikä ei viime vuosina ole erityisesti yleisöä sykähdyttänyt. Mitä he siitä saavat? Tänä vuonna maksaa hitosti massiivisen tapahtuman järjestämisestä. Monena vuonna on ollut itkua kun yleisöäänet ei vedä alkuunkaan vertoja raatiäänille.
Nyt on just hyvä biisi. See if I care, see me slay.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut jo jonkin aikaa Henrille omistettu screenshot-kansio. 🙈 Puhelin tulee olemaan täynnä toukokuuhun mennessä....
Juu pitäkää vaan teininä, mut en voi mitään, oon ihan rakastunut. :D
Apua, kuulostaa tutulta, vaikka eri ESC-suosikkien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut jo jonkin aikaa Henrille omistettu screenshot-kansio. 🙈 Puhelin tulee olemaan täynnä toukokuuhun mennessä....
Ja lisään vielä, että sori Henri, tiiän ettet halunnut olla tässä alun perin ja että joudut kestää tätä. Toivottavasti saat tästä kaikesta lisää buustia! Olet ihana ja taitava.
Luuletko oikeesti, että Henri käy lukemassa viestisi täältä 😂
Vierailija kirjoitti:
Mulla elin ihan hitonmoisessa Käärijäkuplassa puolet viime vuodesta, ja nyt TÄMÄKIN VIELÄ. Mutta ei se haittaa, elän tätä varten ihan mielellään. Älkää muutkaan pyydelkö anteeks, ne on sanoneet olevansa jakamassa iloa ja rakkautta. Henristä en tiiä mutta saa osansa 😆
Älä muuta sano. 🙈😁 Tulee taas huikea viisukevät! Työpäivien jälkeen sitten ollaan täällä taas kuumistelemassa ja fiilistelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään vielä, että sori Henri, tiiän ettet halunnut olla tässä alun perin ja että joudut kestää tätä. Toivottavasti saat tästä kaikesta lisää buustia! Olet ihana ja taitava.
Luuletko oikeesti, että Henri käy lukemassa viestisi täältä 😂
Ah ihanalle Henrille terkkuja jos olet täällä 🥲 -eri
Vierailija kirjoitti:
UMK24:n finaalilähetyksen ainoa positiivinen ja muistettava asia oli Katri Helenan esitys, joka olikin illan paras esitys. Tosin tämä hillitty, arvokas ja pelkkään lauluun keskittynyt esitys ei sopinut yhteen ohjelman muuhun sisältöön.
Ainoastaan ne puuttuvat vahvat ylärekisterit kertsien lopussa "ohjaa kotiin muaaaaaaaaaaaaaa" jäivät harmittamaan, mutta kaikkea ei voi saada, ikoniltakaan. Hyvä kun oli mukana, esitti biisin kuten alunperinkin, eikä ollut laitettu jotain räppäriä höpöttämään väliverset niinku 2024 stailiin.
-winner-
Luxenburg oli tavattoman kauan poissa ja voitti aikoinaan monta kertaa. Saattaa nytkin voittaa,ei voi mitään. Mutta kun ne sööteemit on niin kiehtovia.
En tietäisi Henriä ja Henrin laulutaitoa ilman Windows 95mania, enkä winmänia ilman umk.ta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla elin ihan hitonmoisessa Käärijäkuplassa puolet viime vuodesta, ja nyt TÄMÄKIN VIELÄ. Mutta ei se haittaa, elän tätä varten ihan mielellään. Älkää muutkaan pyydelkö anteeks, ne on sanoneet olevansa jakamassa iloa ja rakkautta. Henristä en tiiä mutta saa osansa 😆
Älä muuta sano. 🙈😁 Tulee taas huikea viisukevät! Työpäivien jälkeen sitten ollaan täällä taas kuumistelemassa ja fiilistelemässä.
Ja vähän kesken työpäivänkin. Työnantajakin just kehotti pitämään mikrotaukoja. Nyt ymmärrän miksi 🤩
Siirrytään nyt viisuihin ja katsotaan mitä meillä on vastuksena.
Ennen oli eri maiden videot joku laittanut tänne ja oli helppo kuunnella youtobe versioita.
Vierailija kirjoitti:
Näille, jotka meuhkaa, että tämä on naisten ja homojen suosikki, niin Windows95man oli alun alkaen Ylikselläkin suosikki. Siellä alfateltiin eilen paljon Winmiestä ja tykättiin kovasti tästä biisistä ja showsta.
En ihmettelis, jos Ylis olis myös masinoinut ison joukon äänestämään Win95Mania 😄 Heillähän on tapana tehdä näitä tempauksia. Kuten transehdokkaan äänestäminen suoraan Miss Suomi -kisoihin, Putouksessa umpisurkeiden sketsihahmojen pitäminen kisassa pitkään mukana "läpällä" ja sama toistunut myös Big Brother -äänestyksissä. Heillä on joukkovoimaa.
Mutta ei Ylis tietenkään yksin päättänyt umk-voittajasta vaan moni muukin suomalainen äänesti No Rulesia. Huomasihan sen jo tästäkin ketjusta, kun luki reaaliaikaisia kommentteja finaalin esityksistä. Muihin petyttiin, joten Win95Man koettiin parhaimmaksi vaihtoehdoksi hauskan shown vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille, jotka meuhkaa, että tämä on naisten ja homojen suosikki, niin Windows95man oli alun alkaen Ylikselläkin suosikki. Siellä alfateltiin eilen paljon Winmiestä ja tykättiin kovasti tästä biisistä ja showsta.
Ylis ja alfa???
😂🤣🤣😂
No, jos Ylis meinaa noin, niin näinhän se sitten on.
Kupla nimeltä Ylis. Paikka, jossa kukaan ei varmana oo paskana ;DDDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ig-livessä Winmies kertoi, että joku oli laittanut sähköpostia niille, että Henrin lasit pitää jättää pois, koska hänellä on niin kauniit silmät. Ja niinhän sillä on! <3 Kuka tunnustaa tältä palstalta? ;D
Mä haluaisin Henrin siinä punaisessa asussa ja kahlittuna omaan sänkyyni.
Nämä jutut joko uhka tai mahdollisuus. Buustaa itsetuntoa tai pahimmillaan vetää hänet enemmän kuoreensa. Vain se on varmaa et Henri ei 100% varmasti ollut varautunut tähän.
Näinhän se on että tuollainen huomio voi pelottaakin. Käärijä oli eri juttu kun se vaikutti niin vahvalta ja hyväitsetuntoiselta ja että vain nauraisi tuollaisille jutuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ig-livessä Winmies kertoi, että joku oli laittanut sähköpostia niille, että Henrin lasit pitää jättää pois, koska hänellä on niin kauniit silmät. Ja niinhän sillä on! <3 Kuka tunnustaa tältä palstalta? ;D
Mä haluaisin Henrin siinä punaisessa asussa ja kahlittuna omaan sänkyyni.
Älkää Henristä tällaisia... 🥲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on noussut yhdeksi teleäänestyksen voittosuosikeista. Vieläkö harmittaa huono maku ja kun emme matki Ruotsia?
Missä? Nyt on julkistettu peräti 13 viisua ja suosituin näyttää olevan juuri tällä hetkellä Italian viisu. Suomi sijoitetaan sijoille 10-13.
Vedonlyönnissä Suomi on nyt 8. Edustajan jo valinneista maista edellä ovat vain Ukraina ja Italia.
Kohina muitten ympärillä on kai jo vähän laantunut? En tunne vedonlyönnin mekaniikkaa, mutta näyttäisi että otsikoihin nousu parantaa aina osakkeita. Suurimmalla osalla näyttää olevan voittomahdollisuudet 1-3 % luokkaa. Islanti on jostain syystä neljäntenä.
Oliko niin, ettei islanti edes osallistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vähän kesken työpäivänkin. Työnantajakin just kehotti pitämään mikrotaukoja. Nyt ymmärrän miksi 🤩
Miten te ehditte töitä tekemään kun teillä on Damiano- ja Kärtsä -vaiheetkin vielä ihan selvästi päällä? Oletteko hmmm... hieman helposti vietäviä?
-winner-
Alex Stubb sai ilmaisen vaalimainoksen kun dobbelgängerinsä esiintyi taas miljoonayleisölle Kärtsärin ja Win95Manin tanssijana. Tähän se ratkesi 😅
Vierailija kirjoitti:
En tietäisi Henriä ja Henrin laulutaitoa ilman Windows 95mania, enkä winmänia ilman umk.ta
Sama, kuulin molemmista ensimmäistä kertaa UMK:n kautta. Yllätyin, miten W95Man on voinut lipua ohitse, en muista missään tulleen aikaisemmin vastaan, ei Youtubessa, ei uutisissa, tai muualla.
Miksei noihin UMK:n finaaliesityksiin voi panostaa yhtä paljon kuin väliaikanumeroihin? Väliaikanumerot on aina laadukkaampia.
Minä en niin tarkasti kuunnellut, mutta alussa tuli MacGyver tunnari jostakin mieleen. Ehkä vitsi oli hienoinen euroviisuissa tehtävä plagiointi.