UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas paljon se euroviisujen osanottomaksu taas olikaan? Romania jäi tänä vuonna pois, koska sillä ei ollut enää varaa osallistua
Sehän riippuu maasta, ne isot rahoittajamaat maksaa eniten ja pääsee suoraan finaaliin. Romanian kohdalla puhuttiin jostain 180 000 eurosta ja sitten päälle tulee esityksen kulut ja delegaation kulut jne. Suomen maksua ei kai ole julkisesti kerrottu?
Romaniallahan oli niin niukka budjetti omassa finaalissaan, että Theodor värväsi jotain opiskelukavereitaan tanssijoiksi ja nekin raukat joutu alusvaatteisilllaan esiintyyn :D. Videonkin toteutti kai itse. Joku kuitenkin veti välistä tms, koska koko osallistumiskulut oli sitten satojatuhansia yhteensä, vaikka esitys oli hyvinkin pelkistetty.
Nautitaan nyt Suomen budjetista niin kauan kuin sitä riittää. Itse menossa kenraaliin ja vaikka ostovaiheessa ei tiennyt vielä mitään esiintyjistä, niin pystyi ajattelemaan, että tulee hyvä show kuitenkin.
Euroviisujen osallistumismaksu määritetään käsittäkseni osallistuvan yleisradioyhtiön katsojamäärän eli käytännössä maan asukasluvun mukaan. Suomen osallistumismaksu on siis pienimmästä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Euroviisujen osallistumismaksu määritetään käsittäkseni osallistuvan yleisradioyhtiön katsojamäärän eli käytännössä maan asukasluvun mukaan. Suomen osallistumismaksu on siis pienimmästä päästä.
Osallistumismaksut ovat myös nousseet, kun moni maa on jäänyt pois, ja niiden maksuosuudet on jaettu osallistuville maille. Erityisesti Venäjän poisjättäminen on vaikuttanut melkoisesti maksuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se Siipolan kappaleen nimi on kirosana, vaikka joku muuta väittää. Zorra ei ole asiallinen myöskään, ihan niihin keskisormiin verrattava. Paljaat takapuolet piiloon myös.
Kun kerran Suomen kielitoimiston sanakirjassa paskanaa ei luokitella kirosanaksi, niin kyllä se pitää uskoa.
Kielitoimisto on sitten väärässä. Keksisin montakin esimerkkiä, mutta ne menee aiheen sivuun.
Aiemminkin on viisuissa jouduttu viilaamaan sanoituksia. Ei mitään uutta eikä edes harvinaista.
Pakko vielä vastata tähän, ettei kielitoimisto todellakaan ole väärässä.
Sä kuitenkin olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Illan Nokia Arenalla avaa viime vuoden UMK:ssa nähty Kuumaa-yhtyeen ja Benjaminin yhteisesitys. Benjamin toimii myös illan toisena juontajana."
Jos kerta toimii toisena juontajana, niin tarkoittaako että kolmas niistä on heivattu?
Tuskin on heivattu, mutta voisiko tuo viitata siihen, että Pilvi olisi etupäässä green room - juontaja.
Hengennostattaja ;)
Sopisi kyllä siihen rooliin.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa instgramin kommentit. Aiemmin oli vakiona nää slay/queen/!!winner alert!!
Tänä vuonna näkyy koko ajan että ATE. SHE ATE. SHE IS SO ATE (??)
Minä sitten ihan mummona kirjoittelen "great song" ja "best choice" :D
No Sini Sabotagellehan tämä sopii hyvin :D
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/umk-finalisti-sara-siipola-tahtaa-v…
Sara Siipola on lähdössä viisuihin vaikka Israel on mukana. Kansanmurhan kannattaja.
Vierailija kirjoitti:
Sara Siipola on lähdössä viisuihin vaikka Israel on mukana. Kansanmurhan kannattaja.
Juuri niin oksettava tyyppi miltä näyttääkin.
Tuosta kielestä vielä sen verran, että joskus seulan läpi pääsee lievähköjä ilmaisuja, joskus niitä pyydetään vaihtamaan. Maniassakin on useampi kiroaana, mutta ne on helppo vaihtaa. Jos biisin nimi on näin kauan saanut olla paskana, niin toivon että asia on jo käsitelty. Jos se valittaisiin niin lähinnä ärsyttäisi suomalaisten asian jatkuva esille tuominen, ei se paskana ulkomaalaisille mitään sano joten jos se seulasta menee läpi niin menköön, on se parempi huutaa ainakin kuin hajalla, jossa ei oo samaa potkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kiinnittänyt munkin huomion, että yksinäisiä naislaulajia on valittu tosi paljon. Bändillä voisi erottua, ehkä auttaa Norjaa menestymään. Luulen että menestyy, on niin dramaattinen esitys. Harmi kun ei ole sopivaa tarjontaa Suomen miehistä tänä vuonna. Olisipa Kuumaa.
Mutta onko yhtään naisräppäriä?
Ukrainasta on tyrkyllä yksi hyvä naisräppäri.
Albanian biisissäkin on räppipätkä.
Ja Suomen viisuehdokkaat olivat ihan huonoja, koska oli räppäreitä ehdolla, mutta ulkomaita hehkutetaan ;D
Koettakaa nyt herranjestas joku linja löytää ;DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan ohiksena. UMK24 fiilistelyketju poistui. Ei tainnut olla kovinkaan aktiivista se keskustelu siellä?
Ohoh näköjään poistui. Mä kuumistelin siellä vähän Henriä.
Joku ei tykännyt kun joutui jutteleen vain meidän kanssamme...
-winner-
Ja aiemmin ketjussa oli että UMK-finaalissa on Ruoska ja mä olin vähän ihmeissäni, mutta samalla myös isosti JES! ja sitten se olikin se Erikan ja Käärijän biisin nimi.
Olisin oikeasti ollut siitä bändistä enemmän innoissani.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Norjan Gåte sanoi ennen MGP:n voittoa etteivät osallistu, jos Israel on mukana. Sitten kun voitto tuli, niin nämä puheet ja lupaukset unohtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kiinnittänyt munkin huomion, että yksinäisiä naislaulajia on valittu tosi paljon. Bändillä voisi erottua, ehkä auttaa Norjaa menestymään. Luulen että menestyy, on niin dramaattinen esitys. Harmi kun ei ole sopivaa tarjontaa Suomen miehistä tänä vuonna. Olisipa Kuumaa.
Mutta onko yhtään naisräppäriä?
Ukrainasta on tyrkyllä yksi hyvä naisräppäri.
Albanian biisissäkin on räppipätkä.
Ja Suomen viisuehdokkaat olivat ihan huonoja, koska oli räppäreitä ehdolla, mutta ulkomaita hehkutetaan ;D
Koettakaa nyt herranjestas joku linja löytää ;DDDD
-winner-
Eri ihmiset on räpistä eri mieltä, toiset tykkää, toiset ei, ei siinä sen kummempaa. Alyona alyona räppää hyvin. Joku tubettajakin ihmetteli, koska Alyona oikein vetää henkeä, koska hänen räppinsä on niin nopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjan Gåte sanoi ennen MGP:n voittoa etteivät osallistu, jos Israel on mukana. Sitten kun voitto tuli, niin nämä puheet ja lupaukset unohtui.
Ei monetkaan ole jyrkästi sanoneet kieltäytyvänsä, vaan miettivänsä asiaa ja toivovansa, että EBU:lla on asiaan joku virallinen kanta ja että sen kautta Israelin osallistumisesta keskusteltaisiin. Mikä on samaa mitä useimmat UMK-osallistujatkin ovat sanoneet ja ihan järkevää... en henk.koht ymmärrä miten viisut ajattelivat asian järjestää siten, ettei Israelin osallistuminen hallitse koko kisojen teemaa koko ajan. Monet maat ovat ennenkin pitäneet välivuoden tai useita sisäisistä asioista johtuen, joten ei heitä tartteis ees potkia jos tajuaisivat itse. Luulisi että oman laulajan mukavuus ja turvallisuuskin jotain painaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa.
toivottavasti tajuasivat itse olla tulematta, kuten muutkin on tehneet sisäisen kriisin iskiessä. ärsyttää jo valmiiks jos väen vängällä osallistuvat ja sitten niiden laulaja(t) joutuu ottaan kaikki sosiaalisen median osumat ja varmaan buuauksetkin vastaan yksin. ja jos joku muu osallistuja säälistä kaveeraa sen kanssa niin joutuu itse canceloiduksi. ei tossa oo mitään hyvää tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa.
Linkki?
Vaivaannuttavista asioista puheenollen, tuo Mikael Gabrielin ex-tatska on kyllä sitä osastoa kanssa ettei sitä voi oikein selittää. Ymmärrän katumuksensa ja että on piilottanut sen, mutta jokainen ulkomaalainen joka on saanut tuon tietää, joko itse lukemalla tai viisuyhteisöstä kuulemalla, ei ymmärrä miksi ihmeessä se on alunperin otettu Krimin valtauksen JÄLKEEN, aikuisena miehenä.
Tästä on ollut puhetta aiemmin mutta tämän ja muiden uudempien ulostulojen selittelyyn menisi koko viisukevät. En itse haluaisi Käärijän hyvän PR:n haihtuvan kuin tuhka tuuleen vain Vox Populin läsnäolosta. Vaikka se on ihan tarttuva niin ei se biisi niin hyvä ole että kestäisi oheisen myötähäpeän.
Pakko vielä vastata tähän, ettei kielitoimisto todellakaan ole väärässä.