UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjan ylistetyn Gåten eilistä finaaliesitystä on katsottu youtubessa noin 3000 kertaa, Ukrainan eilistä Teresa ja Mariaa lähes 250 000 kertaa. Joku ei nyt oikein natsaa.
Videoita on useita, ja tuo kolmen tonnin video ei liene mikään virallinen.
En tiedä kuinka virallinen se on, mutta ainoa, joka löytyi!
Semifinaaliesityksestä eli identtisestä esityksestä löytyy video ja sitä on katsottu paljon enemmän. Youtube ei tyrkkää hakutulosten kärkeen vähän katsottuja videoita. Asiassa ei ole siis mitään outoa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas huono taso tänä vuonna. Mikään valituista ei taistele viisuvoitosta, Norja ehkä top 10. Hirvee vuosi tulossa. Ruotsi voittaa taas?
Samaa mieltä, että yksikään valituista biiseistä ei taistele viisuvoitosta. Toivottavasti tänään saadaan valituksi ensimmäinen, joka taistelee. Reilusti kaksi kolmasosaa biiseistä on valitsematta, ja on monta maata, joiden biiseistä ei ole vielä yhtään mitään hajua, joten vielä on reilusti mahdollisuuksia saada tasoa nousemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjan ylistetyn Gåten eilistä finaaliesitystä on katsottu youtubessa noin 3000 kertaa, Ukrainan eilistä Teresa ja Mariaa lähes 250 000 kertaa. Joku ei nyt oikein natsaa.
Semifinaaliesityksestä eli identtisestä esityksestä löytyy video ja sitä on katsottu paljon enemmän. Youtube ei tyrkkää hakutulosten kärkeen vähän katsottuja videoita. Asiassa ei ole siis mitään outoa.
Kyse olikin viimeisen vuorokauden aikaisista latauksista.
Mä luulen kyllä että Norja menestyy hyvin kappaleellaan, en vastustaisi vaikka joku olisi sitä mieltä että voittaisi. On erikoisempi ja jää kyllä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen kyllä että Norja menestyy hyvin kappaleellaan, en vastustaisi vaikka joku olisi sitä mieltä että voittaisi. On erikoisempi ja jää kyllä mieleen.
Gåte on minusta sellainen, että joko sillä tulee sija top vitoseen tai sitten sijat 15-20. Jos tämäkin biisi kosahtaa juryyn ja saa yleisöltä jättipisteet niin mulla viimiset rippeet mitkä on jäljellä katoaa tuomareihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse olikin viimeisen vuorokauden aikaisista latauksista.
Niin, niitä ei voi verrata esimerkiksi sen vuoksi, että toisen on laittanut virallinen taho ja toisen joku yksityinen. Jos joku vaikka UMK finaalin katsoja laittaa finaaliesityksestä videon ja UMK laittaa saman videon, kumpaa veikkaat että enemmän katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikään kuuntelubiisi se ei ole. Alessandraa oli kuunneltu spotifyssa näihin aikoihin miljoonia, ellen muista väärin, Ulvehamia jotain 300t. Tubettajien nopeasti tekemissä Top9 listoissa se on nostettu jostain syystä ykköseksi melkein jokaiseen listaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gåte on minusta sellainen, että joko sillä tulee sija top vitoseen tai sitten sijat 15-20. Jos tämäkin biisi kosahtaa juryyn ja saa yleisöltä jättipisteet niin mulla viimiset rippeet mitkä on jäljellä katoaa tuomareihin.
Mä en jotenkin näe noita sijoja 15-20 tälle. Hassua kyllä, koska en itse kovin paljon välitä kappaleesta. Ehkä siksi ennustan hyvää, koska on erilainen, ja dramaattinen esitys. Tuomareilta tuli aika paljon pisteitä, joten en usko että siinä kosahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään kuuntelubiisi se ei ole. Alessandraa oli kuunneltu spotifyssa näihin aikoihin miljoonia, ellen muista väärin, Ulvehamia jotain 300t. Tubettajien nopeasti tekemissä Top9 listoissa se on nostettu jostain syystä ykköseksi melkein jokaiseen listaan.
Olen samaa mieltä siitä ettei ole kuuntelubiisi. Esim. Keiino oli kuuntelubiisi. Tämä on enemmän joku taide-elämys tms :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gåten semifinaalivideon ja finaalivideon on julkaissut ihan sama taho eli ESC Europe Live.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan ohiksena. UMK24 fiilistelyketju poistui. Ei tainnut olla kovinkaan aktiivista se keskustelu siellä?
Ohoh näköjään poistui. Mä kuumistelin siellä vähän Henriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gåten semifinaalivideon ja finaalivideon on julkaissut ihan sama taho eli ESC Europe Live.
3000 video oli joku ihan muu ja sitä on verrattu Ukrainan virallisen tahon julkaisemaan videoon. En tiedä mikä on ESC Europe Live, mutta kuten huomaat, videoita on useita.
Hassua, että viisufanien listoilla on nyt vain äskettäin julkaistuja kappaleita, ja vanhemmat on tiputettu pois.
Norja ja Irlanti ovat enemmän taidemusiikkia, joten en usko, että pärjäävät yhtä hyvin oikeissa kisoissa. Eiköhän jokin Ukraina tai Ruotsi mene kuitenkin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä hyssykät, nämä Esc Europe Liven videot ovat myös Eurovisionworldin sivuilla eli ne ovat niitä "virallisia", koska muita sen virallisempia ei ole. Finaalivideota on katsottu nyt vajaat 20 000 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että viisufanien listoilla on nyt vain äskettäin julkaistuja kappaleita, ja vanhemmat on tiputettu pois.
Norja ja Irlanti ovat enemmän taidemusiikkia, joten en usko, että pärjäävät yhtä hyvin oikeissa kisoissa. Eiköhän jokin Ukraina tai Ruotsi mene kuitenkin ohi.
Toivottavasti Ukraina saa vietyä äänestyksen läpi säällisesti ja toivottavasti valitsevat Teresa ja Marian. Vedet nousee silmiin joka kerta, kun kuuntelen tätä biisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Ukraina saa vietyä äänestyksen läpi säällisesti ja toivottavasti valitsevat Teresa ja Marian. Vedet nousee silmiin joka kerta, kun kuuntelen tätä biisiä.
Teresa & Maria on kyllä siitä erityinen, että se on tosi tarttuva moderni uptempobiisi, mutta etnovaikutteineen niin liikuttava.
Sara on ihana. Ja biisi myös.
Gåtea olen kuunnellut aikoinaan, ja hyvä bändi. Mutta on hyvin suosittu Norjassa, mutta ei kovin tunnettu muualla. En jaksa uskoa menestykseen.
En kyllä usko, että edes Nightwish pärjäisi hyvin sellaisissa kisoissa, missä itse musiikki ei ole se tärkein.
uskon, että raskaampi vire erottaa gåten muista ns. taidebiiseistä. voin kuvitella rock-fanien pitävän siitä.
Ulvehamissa ärsyttää laulajan ääni. Keiinon Alexandran ääntä kuuntelisi niin mielellään, mutta tuota ei. Äänensävy on kuin lasia raapisi kynsillä.