Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
6461/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskana biisin ongelma on se, että sillä on kiihkeät fanit, jotka saattavat äänestää sen jopa voittoon, mutta vastaavasti se ei kosketa kuin tätä pientä piiriä ja jättää suurimman osan porukasta pois. Ei voi mitään. Siksi se saa paljon negatiivista palautetta.

Se nyt on yleensä suosituin / kuunnelluin biisi tällä hetkellä, esim. Spotifyssa oli eilen viitosena, seuraava UMK-biisi on 12. 

Suomalaiset fanit luukuttaa.

Kuten Käärijää viime vuonna.

Vierailija
6462/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskana biisin ongelma on se, että sillä on kiihkeät fanit, jotka saattavat äänestää sen jopa voittoon, mutta vastaavasti se ei kosketa kuin tätä pientä piiriä ja jättää suurimman osan porukasta pois. Ei voi mitään. Siksi se saa paljon negatiivista palautetta.

Se nyt on yleensä suosituin / kuunnelluin biisi tällä hetkellä, esim. Spotifyssa oli eilen viitosena, seuraava UMK-biisi on 12. 

Kuten Käärijää viime vuonna.

Käärijää luukutettiin muuallakin kuin Suomessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6463/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Suomen listalla näkyy tosiaan suomalaiset kuuntelut :).

Vox Populi on Virossa kakkosena mutta ei näitä varmaan muuten ole muualla kuin Suomessa eikä Suomessa näy muiden maiden ehdokkaita vielä ainakaan kuunnelluimmissa. 

Tippuiko se välillä Spotifyn top 50 listalta? Itse en välillä seurannut listaa, mutta kahden viime viikon ajan se on ollut siellä.

Vierailija
6464/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meni jatkoon huonollakin esityksellä, niin mitä tekeekään sitten hyvällä esityksellä!

En tiedä? Itse en niin välitä tuosta, mutta onhan se tarttuva se kertsi. Näyttää olevan neljäntenä vedonlyönnissä ja Gåtella yli 50 % voittomahikset. 

Vierailija
6465/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis mun mielestä paskana on kiinnostava sanoitukseltaan just siks, ettei sieltä suosta nousta. se ois ihan tusinaballadi jos bridge ja viimeinen kertosäe lähtis sellaseen "tästä nousen, olen uusi nainen, mikään ei pysäytä minua" lentoon mikä on euroviisuissa hyvin tuttua peruskamaa. paskanan sanat suorastaan vajoaa alhoon loppua kohden vaikka sävellys suurenee, mikä on ihan kiva ja erikoinen ratkaisu

cha cha cha:nkin loppuosa on hämäävän lennokas, eihän siinä ilostuta tai parannuta oikeastaan yhtään vaan teema on se, että alkoholin turvin tapahtuu tuo muutos mutta sitäkään ei kuvata mitenkään terveelliseksi

eli siis hyvästä tekstistä kertoo se, että siinä on monta kerrosta. ei niissä tartte mitään toivoa olla, draaman kaarta voi rikkoa halutessaan

Meinaatko, että kun vaikkapa unboxaa ja kuorii, niin löytyy kerroksii? ;D

Ja sittenkään kaikille ei lyriikat avaudu englanninkielisten termien suomennoksen kautta tai kun pelkästään laulusta kuuntelemalla ei selviä mitä siinä lauletaan, vaan tarvitsee nähdä ne lyriikat ja sitten suomentaa kaikki onionit ja bigdickit, et niinku edes OMG niinku tajuu.

Ja pitääkö Vauvan ylianalysoijien sitten miettiä, että onko lopputulos kuitenkin siinä Sininkin pirtsakassa biisissä itkun paikka ja mollisointu? Kun sipulia kuorii, niin yleensähän siinä niin käy, että tulee tippa linssiin.

-winner-

Vierailija
6466/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tippuiko se välillä Spotifyn top 50 listalta? Itse en välillä seurannut listaa, mutta kahden viime viikon ajan se on ollut siellä.

Mikä tippui? Kaksi viikkoa sitten oli julkaistu DWD ja Mania. Ovat olleet listalla siitä asti. 

Vierailija
6467/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meni jatkoon huonollakin esityksellä, niin mitä tekeekään sitten hyvällä esityksellä!

En tiedä? Itse en niin välitä tuosta, mutta onhan se tarttuva se kertsi. Näyttää olevan neljäntenä vedonlyönnissä ja Gåtella yli 50 % voittomahikset. 

Super Rob on Norjassa striimauslistoilla, Gåte ei.

Vierailija
6468/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhuttiin jossain vaiheessa että Siipolan biisi kertoisi päättyneestä parisuhteesta, mutta mielestäni Siipola itse ei ole missään vaiheessa sanonut niin olevan. Lähinnä on hokenut sitä mistä biisi sai alkunsa ja että paskana saa olla. Ilmeisesti biisin saa tulkita miten haluaa mutta olisihan se ihan kiva tietää mistä tämä kertoo, muusta kun että ollaan paskana.

Lauletaanhan siinä, että "perutaan häät". Laini varastettu Anne Mattilalta.

On muuten niin paska biisi kuten nimikin sen jo sanoo. EI TÄTÄ JATKOON!!!

"Perutaan häät" on intertekstuaalinen viittaus Mattilan biisiin eli oivaltavaa kielen käyttöä.

Viime vuonna samaa oivaltavaa kielenkäyttöä oli PB:n biisissä Samaa taivasta katsotaan.

Tämä "perutaan häät" -nosto ja Anne Mattila -linkitys on ketjun hupaisimpia ylianalysointeja ja meni jopa ihan erään toimittajan UMK-biisiarviointeihin mukaan, terveiset hänelle, jos ketjussa olet :D

Ihan niinkuin kuka tahansa ei voisi sanoa teille pikkutarkoille lyriikoista nipottajille spontaanisti, että "hankkikaa elämä", vaan se olisi sitten joku puhkikulunut varastettu fraasi, jota ei vaan saa käyttää enää, koska se on joskus sanottu.

;D

-winner-

Vierailija
6469/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tippui? Kaksi viikkoa sitten oli julkaistu DWD ja Mania. Ovat olleet listalla siitä asti. 

Cha Cha Cha:sta oli puhe. Oli varmaan niin pitkä kommenttiketju, ettei viimeisin näkynyt lainauksessa.

Vierailija
6470/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cha Cha Cha:sta oli puhe. Oli varmaan niin pitkä kommenttiketju, ettei viimeisin näkynyt lainauksessa.

Ei ole tippunut, on siellä vielä

Vierailija
6471/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Super Rob on Norjassa striimauslistoilla, Gåte ei.

Okei, ehkä sillä on sitten mahiksia vaikkei vedonlyöjät usko? Norjassahan saisi ulkomaalaisetkin äänestää käsittääkseni, jos kiinnostaisi. 

Vierailija
6472/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siipolan biisin sanoista tulee mieleen hyvin nuori ihminen, joka on kokenut elämänsä ensimmäisen suuren menetyksen.

Sanoitus on lapsellinen 

Tämä yksi peukutteluilla vaikuttamaan pyrkivä henkilö tässä ketjussa on aika lapsellinen drama queen.

-winner-

Vierailija
6473/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, näissä käy niin, jos ei itse askartele. Mäkään en tiedä, onko ollut koko ajan. Ainakin niiden vuosi pakettien julkaisun myötä taisi tulla nousua. Sitkeesti on kuunneltu 😁. 

Vierailija
6474/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää viisuvuosi on hirveä. Kaikki valitut biisit on karmeita. Ruotsi varmaan voittaa tänäkin vuonna.

Toivottavasti nyt menee The Mamas tai vaikka Tusse hakemaan revanssia viime keväänä ihan liian vähän saaduista jurypisteistä ;D Tai Carola Häggvist.

-winner-

Ei ole tainnut kukaan näistä lähteä revanssinhakureissulle. Sen sijaan siellä on tarjolla mm. Norjan lahja Melloille eli Marcus & Martinus ja Dotter, joka melkein pääsi viisuedustajaksi v. 20, mutta The Mamas vei voiton yhdellä pisteellä. Turhaa toki sekin, kun korona vei viisut.

Jokos Vauvassa on ollut what if...-ketju siitä, miten olisi ehkä käynyt ja kuka voittanut, jos ne koronaviisut olisi pidetty?

-winner-

Ei ole näkynyt what if...-ketjua. Oma top 4 -veikkaukseni 2020 viisutuloksesta satunnaisessa järjestyksessä on: Islanti, Italia, Sveitsi ja Venäjä

Vierailija
6475/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50+ ja ollut saattelemassa pois tästä maailmasta molemmat vanhempani, ensirakkauteni, isovanhempani  ja kokenut draamaattisen eron pitkästä liitosta, Ja kyllä, samaistun Siipolan biisin sanoihin.

Olen samaa mieltä tuon kommentoijan kanssa, että biisi kertoo nuoren ihmisen ensimmäisestä suuresta menetyksestä, mutta näillä kilometreillä voin todeta että surun ja menetyksen tunne pysyy samana läpi elämän, ja on universaali, siksi biisiin on samaistunut yli rajojen niin vahvasti. Ainut mikä ajan myötä valtavan surun kokemisessa muuttuu on tietoisuus,  että tunne menee kyllä ohi. Mutta kun tulet läheisen kuolinvuoteelta  töihin ja Teams-kokousta johtamaan, niin kyllä mielessä on että perukaa junat ja internet, odottakaa, vielä ei saa arki alkaa. 

Juuri näin se menee.

Ja katsokaa lapsensa keskenmenoihin menettäneen Riikka Purran toimia hallituksessa, niin näette konkreettisesti sanoituksen livenä, kun pitää vetää roolia, upottaa suru työntekoon ja kaikki ympärillä näkevät, että ollaan edelleen paskana.

-winner-

Vierailija
6476/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tippunut, on siellä vielä

Mä oon ainakin kuunnellut sen 4 kertaa viikon sisään. Mutta ei kai niin vähäinen määrä vaikuta?

-winner-

Vierailija
6477/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä unohtaa 2020 Liettuaa ja The Roop, tässä oli voittaja-ainesta.

Vierailija
6478/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää viisuvuosi on hirveä. Kaikki valitut biisit on karmeita. Ruotsi varmaan voittaa tänäkin vuonna.

Toivottavasti nyt menee The Mamas tai vaikka Tusse hakemaan revanssia viime keväänä ihan liian vähän saaduista jurypisteistä ;D Tai Carola Häggvist.

-winner-

Ei ole tainnut kukaan näistä lähteä revanssinhakureissulle. Sen sijaan siellä on tarjolla mm. Norjan lahja Melloille eli Marcus & Martinus ja Dotter, joka melkein pääsi viisuedustajaksi v. 20, mutta The Mamas vei voiton yhdellä pisteellä. Turhaa toki sekin, kun korona vei viisut.

Jokos Vauvassa on ollut what if...-ketju siitä, miten olisi ehkä käynyt ja kuka voittanut, jos ne koronaviisut olisi pidetty?

-Ei ole näkynyt what if...-ketjua. Oma top 4 -veikkaukseni 2020 viisutuloksesta satunnaisessa järjestyksessä on: Islanti, Italia, Sveitsi ja Venäjä

Joo, ehkä, minäkään en nyt NIIN kova fani ole, että jaksaisin tuon vuoden materiaalin kuunnella. Lyhyemmin: Olisiko Suomi päässyt silloin finaaliin, mitä arvelet?

-winner-

Vierailija
6479/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, näissä käy niin, jos ei itse askartele. Mäkään en tiedä, onko ollut koko ajan. Ainakin niiden vuosi pakettien julkaisun myötä taisi tulla nousua. Sitkeesti on kuunneltu 😁. 

Tipahti kai hetkeksi pois, koska sillä näkyy olevan nyt sininen tulokas-täplä.

Vierailija
6480/20622 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Slovenian Raiven pääsi nyt kai neljännellä yrityskerralla euroviisuihin ja fanit ovat niin innoissaan, että youtubekin joutui puuttumaan katselukertojen määrään, kun niitä oli ilmeisesti vähän "paranneltu". 

mitä ihmettä :D kerro tarkemmin, mennyt ohi 

Ketju on lukittu.