Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
6141/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nublu 😍

Vaikka Henri on musta ihanin, niin nublu on kieltämättä kans aika jees. Ja makee ääni hänellä.

Vierailija
6142/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nublu 😍

Vaikka Henri on musta ihanin, niin nublu on kieltämättä kans aika jees. Ja makee ääni hänellä.

Kyllä nuo varmasti miehiin vetoaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6143/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko kukaan koskaan nähnyt Nublun silmiä? 😎 

Vierailija
6144/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin ketjuun katsomaan, että mitä mieltä täällä ollaan esiintymisjärjestyksestä, mutta eihän siitä ollut kuin yksi kommentti.

No, minä harmistuin kyllä Cyan Kicksin esiintymispaikasta. Toisaalta noin lyhyessä kisassa sillä ei ole niin väliä. Ihan hauskaa että winman ja Henri päättävät finaalin. Oma suosikkini Sini esiintyy ekana ja se sopii mulle. Homma lähtee heti kunnolla käyntiin!

Vierailija
6145/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miks ne Paskanan sanat on niin monelle niin ongelma. Itse koen biisin olevan nimenomaan ihan hirveän samaistuttava. Tää biisi tuo esille just ne ei-yleisesti-hyväksytyt itsekkäät ajatukset, joita varmasti jokainen joskus tuntee, mutta kun ei sellaisia sovi sanoa ääneen. Kun kaikki odottaa että selviydyt ja jatkat elämää ja "kaikki on hyvin, eiks nii?". Sit kun ne laulun sanoituksessa uskalletaan sanoa, niin heti on ulkopuolinen lynkkauskerho perässä haukkumassa itsekeskeiseksi.

Kun suuri suru tulee itsellä kohdalle, niin kyllä mulle ainakin tulee fiilis että ei jaksa kiinnostua mistään, ei pysty elämään normaalia arkielämää ja tuntuu vain kornilta että aurinko paistaa, linnut laulaa ja kaikki muu kulkee samaa tavallista rataansa.

Vierailija
6146/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siipola haaveilee olevansa tulevaisuudessa Suomen isoin artisti. Selkee syy miksi UMK:n osallistunu että saisi julkisuutta ja näkyvyyttä. Ongelma vain on se, että hänen biisit ei oo mistään kotosin, suurinosa biiseistä masentavaa, alakuloista, katkeraa, ei yhtään hyvän mielen biisiä oo. Aatelkaa ny keikkoja millaisia ne on? Siellä seistä vaan ja kuunnella, ei mitään meininkiä.

Mikko Silvennoinen kysyi Siipolalta että millä saatesanoin Sara haluaa että hän julistaa hänet lavalle, niin Siipolan vastaus: Paskana, Sara Siipola on paskana🙄 ja että hän on superstar ja queen🙄 tällänen joka ei oo aiemmin mitään saanu aikaan musiikkiurallaan, laukoo suustaan tällästä...

Matkii Käärijää, joka sanoi vähän vastaavaa. Onko tuossa ihmisessä mitään aitoa?

Aitoa on vain katkeruus ja viha Laihiaa ja laihialaisia kohtaan koska siellä ei ole palvottu maata Sara Stara Siipolan jalkojen alla. Koulussakin yrittivät saada vihaisen pissiksen käyttäytymään ihmisiksi eikä onnistunut.

Vierailija
6147/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi esiintymisjärjestys on kyllä ihan hyvä. Muitten esiintymispaikat ei hirveesti herätä fiiliksiä mihinkään suuntaan, mut musta on hirveen hyvä että Winman pääsee sulkemaan shown! Jää sellaseen hyvään energiaan.

Vierailija
6148/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin ketjun alkupäätä ja siellä sanottiin, että W95man ja Henri ei tuntenut entuudestaan toisiaan, vaan joku tuottaja paritti ne duoksi. Oisin voinut vannoa, että ovat hyviä kavereita ja tunteneet toisensa pitkään. :D 

Win95man kertoi Q&A-striimissä, että ovat ystävystyneet tämän myötä ja että Henri (oli kipeänä niin ei päässyt paikalle) on niin kiltti ihminen. Sanoi kans, että hänen livelaulunsa oli mahtavaa jo ekalla kerralla. Yrittivät saada kuulemma jonkun tunnetun ysärilaulajan siihen, mutta päätyivät et Henri on paras siihen. :D  Lavaesityksestä ei ei oikein paljastettu mitään kuten ei kenenkään muunkaan kohdalla. Yllätyksiä luvassa ainakin.

Äää vähän sulin tälle. Ihanat Win95man ja Henri <3

Vierailija
6149/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miks ne Paskanan sanat on niin monelle niin ongelma. Itse koen biisin olevan nimenomaan ihan hirveän samaistuttava. Tää biisi tuo esille just ne ei-yleisesti-hyväksytyt itsekkäät ajatukset, joita varmasti jokainen joskus tuntee, mutta kun ei sellaisia sovi sanoa ääneen. Kun kaikki odottaa että selviydyt ja jatkat elämää ja "kaikki on hyvin, eiks nii?". Sit kun ne laulun sanoituksessa uskalletaan sanoa, niin heti on ulkopuolinen lynkkauskerho perässä haukkumassa itsekeskeiseksi.

Kun suuri suru tulee itsellä kohdalle, niin kyllä mulle ainakin tulee fiilis että ei jaksa kiinnostua mistään, ei pysty elämään normaalia arkielämää ja tuntuu vain kornilta että aurinko paistaa, linnut laulaa ja kaikki muu kulkee samaa tavallista rataansa.

Niistä laulun sanoista ei selviä suuri suru. Mennyt parilla kuuntelukerralla ohi ainakin itseltä. Jos laulussa kerrotaan sellaisesta niin se muuttaa sanoitusta vähän, mutta ei silti tee siitä parempaa.

Vierailija
6150/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siipola haaveilee olevansa tulevaisuudessa Suomen isoin artisti. Selkee syy miksi UMK:n osallistunu että saisi julkisuutta ja näkyvyyttä. Ongelma vain on se, että hänen biisit ei oo mistään kotosin, suurinosa biiseistä masentavaa, alakuloista, katkeraa, ei yhtään hyvän mielen biisiä oo. Aatelkaa ny keikkoja millaisia ne on? Siellä seistä vaan ja kuunnella, ei mitään meininkiä.

Mikko Silvennoinen kysyi Siipolalta että millä saatesanoin Sara haluaa että hän julistaa hänet lavalle, niin Siipolan vastaus: Paskana, Sara Siipola on paskana🙄 ja että hän on superstar ja queen🙄 tällänen joka ei oo aiemmin mitään saanu aikaan musiikkiurallaan, laukoo suustaan tällästä...

Matkii Käärijää, joka sanoi vähän vastaavaa. Onko tuossa ihmisessä mitään aitoa?

Aitoa on vain katkeruus ja viha Laih

Mä varmaan äänestän oman suosikkini lisäksi Saraa ihan vaan teidän vihakampajan takia. Tuo teidän jatkuva Saran haukkuminen on niin älyttömän lapsellista ja typerää.

Vierailija
6151/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pointti tässä ketjussa on, kun kaikki vaan haukkuu artisteja? Te haukkujat, miksi ette mieluummin kehu omia suosikkeja tai analysoi biisejä eri kanteilta? Oisko hedelmällisempää, jos täällä ois aiheessa muiden maiden ehdokkaat, niin ois enemmän puhuttavaa. Kun nyt tuntuu, ettei kellään oo enää mitään uutta sanottavaa UMK-ehdokkaista ennen finaalia.

Samaa mieltä. Eilen selvinneestä finaalin esiintymisjärjestyksestään ei ole ollut täällä puhetta. Mitä mieltä olette järjestyksestä?

1. Sini

2. Cyan Kicks

3. Jesse

4. MG & Nublu

5. Sara

6. Sexmane

7. Windows95man

Tossa MG&Nublun jälkeen Sara kohdassa tulee aikamoinen siirtymä tunnelmasta toiseen. Tykkään kyllä tuosta että No rules vikana, sopii hyvin. Kun esiintyjä on noin vähän, ei tolla järjestyksellä ehkä ole niin kauheesti väliä siltä kannalta, muistaako äänestyksen alkaessa esim alkupään biisejä. Toisin kuion viisuissa, missä on ekta biisit jo tavallaan vähän unohtuneet siinä illan kuluessa.

Vierailija
6152/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mg ja nublu viisuihin. Kiva biisi! Hyvät esiintyjät. 

Paras vaihtoehto näistä 😍

Aika tasoissa No rules:in kanssa mulla

No rules on myös hyvä, mutta silti mg ja nublu on mulla ykkösenä. 

Oliskohan hölmöö äänestää molempia, jos ei pysty päättään? 

No sanoisin yleisesti, että minusta kannattaa äänestää omaa suosikkia. Mut jos pitää kummastakin suunnilleen yhtä paljon, niin MG:llä ja nublulla on vankempi fanikunta ja nublu tulee keräämään suomenvirolaisilta ääniä. No Rules on hieman altavastaaja tältä osin. 

Just tämä. Nublun takia Vox populi tulee saamaan tosi paljon ääniä Suomen virolaisilta, joten kantsii uhrata äänensä mieluummin jollekin toiselle, jos on jotenkin kahden vaiheilla. Itseä ehkä jopa vähän häiritsee toi, kun tuntuu laskelmoidulta tuo virolaisten äänien kalastelu.

Vierailija
6153/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsikö oikein, että porukat meinaavat äänestää Saran voittajaksi??? Finaaliin EI mennä. 

Saralla ei päästä finaaliin eli en todellakaan äänestä

Minä taas olen kääntymässä Saran joukkoihin, jos live on hyvä. Uskon, että Paskanalla mentäisiin helposti finaaliin ja siellä top kymppiin.

Tämä muistetaan toukokuussa, voi, voi...

Aika vakuuttunut olen Paskanan hyvästä menestyksestä top kympissä, jos hän pääsee viisuihin. Ei kai kenelläkään ole Suomen hyvää sijoittumista vastaan? 

Viime vuoden viisujen aikaan tiesin esim., että Belgia ja Sveitsi menevät ilman muuta finaaliin j

Ei ole testattu modernin suomalaisen iskelmä-pop-balladin tehoa viisuissa. Ainakin se tuntuu koskettavan kv. viisufaniyhteisöä jopa kyyneliin saakka, joten ei siitä x-factoria puutu.

Jos ajatellaan viime vuoden kympin joukossa olleita balladeja/midtempolauluja, niin Tattoo ja Italian Due Vite menevät rankingissani Paskanan ylitse, mutta Viron Alikan hienosti esitetty ja taiteellinen, mutta mielestäni tylsä Bridges jää Saran biisin taakse.

Toissa vuonnakin oli kolme balladia/midtempolaulua kympin joukossa: Ruotsin Hold me closer,  Kreikan If we died together ja Italian Brividi. Hold me closer tuli neljänneksi. Lähinnä siihen vertaisin Saran biisiä. If we died together ja Brividi kärsivät nekin tylsyydestä, joten pistäisin Saran biisin niiden edelle.

Vierailija
6154/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään balladeista, mutta biisi, jossa surraan tai junnataan omassa masennuksessa ei lyriikoiltaan uppoa mulle. Saran ääni on kiva, biisi ok, mutta lyriikat ja etenkin se, että ei nähdä biisin aikana mitään muutosta mihinkään vaan masennukselle tyypillisesti junnataan siinä omassa pahassa olossa ja halutaan että muutkin sen näkevät, mutta ei sitä pahaa oloa osata kertoa kellekään. En näe tässä mitään hyvää, moni on masentunut, moni ei saa koskaan asiasta kellekään puhuttua, mutten ymmärrä, miksi pitäisi miltei "narsistimaisesti" haluta, että muu maailman meno jäätyy, koska oma olo on kauhea? Muillakaan ei saa olla hauskaa, koska itsellä ei ole? Siis mietin vain yleismaallisesti, miksi biisi ärsyttää minua. Nykyään on hienoa, että masennuksista puhutaan, mutta miksi pitäisi oikein tukea sitä, että joku on masentunut, eikä halua muidenkaan olevan onnellisia, kun itse ei ole onnellinen? Se ei kerro masennuksesta mitään, masentunutkin, jopa

Kyllä huomaa ettet ole itse koskaan kärsinyt masennuksesta. Tai ehkä olet vain empatiakyvytön? Mahdollisesti myös tyhmä, kun noin konkreettisesti otat biisin sanoitukset. Eihän kai kukaan nyt tosissaan pyydä koko maailmaa pysähtymään oman pahoinvoinnin takia, haloo nyt. Mutta kun on hajalla (tai "paskana", ihan miten vaan) voi moni asia maailmassa tuntua turhalta ja muiden ilo järjettömältä/merkityksettömältä, ja mun mielestä on täysin sallittua ja inhimillistä tuntea niin. Sehän vielä puuttuiskin kun on jo valmiiksi maassa, että tullaan syyttelemään itsekkääksi. Kun on ehjä, on taas helpompi iloita muiden puolesta. 

Vierailija
6155/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajalla tuntuu olevan tällaisien palstojen lempisanoja, mutta elävässä elämässä harvemmin kukaan käyttää tuollaisia sanontoja ja menee yhtäkkiä kertomaan kuinka on nyt taas tänäänkin ihan hajalla.

Vierailija
6156/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajalla tuntuu olevan tällaisien palstojen lempisanoja, mutta elävässä elämässä harvemmin kukaan käyttää tuollaisia sanontoja ja menee yhtäkkiä kertomaan kuinka on nyt taas tänäänkin ihan hajalla.

Totta. Elävässä elämässä jos joku tulis esimerkiks sen läheisen kuoleman jälkeen kyselemään, että miten mä voin, niin jos oikeesti antaisin rehellisen vastauksen niin ihan tosissani kyllä sanoisin varmaan jotain että "No, kyllähän mä oikeesti oon ollu aika paskana."

Enkä jaksa uskoa että siinä kohtaa ihmisten ensimmäinen reaktio olis alkaa kauhistella että miten on noin sivistymätön kun on pakko tuolla lailla kiroilla! Ei tässä kiroilla vaan kiroilemisen ilosta. Joskus sitä vaan ihminen voi olla, ihan kaunistelematta, PASKANA.

Vierailija
6157/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa!

Vierailija
6158/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä myös muistaa, että vaikka Paskana-biisin sanat ei avautuisi itselle, ei se yhtään poista sen menestymismahdollisuuksia ulkomaalaisten parissa, koska suomenkieli kuullostaa ulkomaalaisen korvaan siinä varsin nätiltä. Heille käännös ja juontajien pieni intro avaa laulun sanoman, ja itse kieli kuulostaa kauniilta, huvittavasti myös paskana-sana on aika nätti jos ei ajattele merkitystä :) Me ei tietenkään kuulla suomea vieraana kielenä mutta kieli soljuu mukavasti siinä

Tuntuu että joskus suomalaiset ylianalysoi suomenkielisiä UMK-kappaleita ikään kuin ei-suomenkieliset saavuttaisi saman ymmärryksen asteen, mutta ei se niin mene ja se on euroviisujen suolakin, että kuulee vaikka serbiankielisen bängerin josta saa käännöksen ja alkuinsertin kanssa kuvan siitä mistä se suunnilleen kertoo ja loppu on artistin ja lavastuksen kykyä tuoda sanoma ilmi. Ainakin musiikkivideon reaktioiden perusteella Sara on onnistunut tulkinnassaan, vaikka katsoja sitten sen ymmärtäisi "vain" erobiisinä tai sitten syvempänä suruna kuin on tekstin tarkoitus. Suomikin on synkkyydestään tunnettu euroviisuissa niin tää ei toivoa-aspekti mikä paskanassa on, toimii jos esitys korostaa sitä

Vierailija
6159/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vox populissa on menevä kertsi, mutten yhtään jaksais sitä rumbaa mikä alkais kun kansainvälinen lehdistö joka haastattelussa toisi ilmi tatskat ja muut menneisyyden haamut, varsinkin kun ukraina on suurella tod.näköisyydellä ennakkosuosikkien joukossa (ja ihan biisin puolesta tällä kertaa)

musta ois oikeestaan noloa käärijän (joka hurmasi kaikki kanssakilpailijat) jälkeen laittaa mg sinne koska voin sieluni silmin nähdä tilanteen jossa siltä kysytään kymmenennettä kertaa putin-tatskasta ja se vaikka hermostuu kyselyihin, tuolla kuitenkin pitää olla kaks viikkoa putkeen hirveessä myllyssä ja ns. parhaalla käytöksellä

melkeen jokainen ulkomainen reagoija ja viisublogi on huomannut biisin sanoituksen eikä asian puimiselta voi välttyä, itsepähän ovat mg ja nublu sanansa biisiin valinneet joten koko viisut menisi sen puolustelemiseen vaikka ois kuinka tarttuva muuten, joten en kannata sen äänestämistä koska koko kevät ois negatiivista

Vierailija
6160/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, hetken varmaan tuntuu siltä mut ei elämä siihen lopu että kyllähän se silti jatkuu kaikesta huolimatta.

Ketju on lukittu.