UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nublun ääni on ihana <3 En osannut odottaa niin pehmeää ja suloista ääntä. Musiikkityyli ei uppoa minuun, joten äänestämättä jää.
Mä tykkään sekä äänestä että tyylistä. Olen vähän ihastunut.
Wiwibloggsin naistoimittajalle oli tyly. Yök mikä tyyppi. Tyyliin "etkö ymmärrä, että asun Tallinnassa??!!"
Ei musta kyllä ollut, ihan ystävällinen ja humoristinen. En tiedä onko se töksähtävä enkun puhetyyli opeteltu tyyliseikka mutta se kuulostaa hauskalta. Nublulla on monta hyvää kappaletta, itselle oli ihan uusi tuttavuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nublun ääni on ihana <3 En osannut odottaa niin pehmeää ja suloista ääntä. Musiikkityyli ei uppoa minuun, joten äänestämättä jää.
Wiwibloggsin naistoimittajalle oli tyly. Yök mikä tyyppi. Tyyliin "etkö ymmärrä, että asun Tallinnassa??!!"
En usko että on oikeasti tyly. Ehkä väärinkäsitys?
Tiedättekö mitä? Nublun pikkusisko on viron mestari taitoluistelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin Nublu ja myös MG ovat esiintyneet haastatteluissa hyvällä tyylillä ja kivasti, joten heidän euroviisukevättään olisi varmasti mukava seurata, mutta kun biisi ei ole makuuni, niin enpä taida heitä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku miten äänestys menee? Pudotetaanko esim 4 vähiten ääniä ensin pois ja sitten voi vielä äänestää mukana olevia. Tuntuu, että äänet jakautuvat ja pelkään Saran voittavan. Haluaisin taktikoida ja äänestää Saraa ja Sexmanea vastaan. Muilla ei ole väliä kuka voittaa.
Ei kai siellä mitään pudotuskilpailua käydä, vaan kaikki perille tulleet äänet lasketaan ja muunnetaan pisteiksi.
Vierailija kirjoitti:
"Kertoohan sen jo kielenkäyttö, kun kiroilu ei haittaa ja osa suorastaan vaatii, ettei sitä mautonta kiroilua ei saa muuksi sanaksi muuttaa."
Kysyisin nyt teiltä arvon musiikin ystävät, että onko tosiaankin "paskana" kirosana? Vessasana se kyllä on, eikä se ole mikään kaunoilmaisu siitä, että on hajalla.
Kirosanat on niitä paholaisen nimiä, niiden huutelua.
Jos suosikkisi laulussa olisi ihan oikea kirosana, ei se varmaan haittaisi?
Ihmellisen vaikeaa on eräille ymmärtää selkeää suomea.
"Paskana" on TÄYSIN fiilissana tuossa laulussa, eikä sen olekaan tarkoitus olla mikään kaunoilmaisu. Kirosana se ei myöskään ole, tuossa kontekstissa.
Ei esittäjä ole siinä vessahädän kourissa (paskalla), eikä jotenkin vaikka rikkonut jotain siellä vessassa (pytynkansi tai peili paskana) tai muutakaan sellaista, että vaikka nilkuttaisi, kun on polvi paskana, kun on potkaissut sitä pyttyä...
Hän on vaan henkisellä puolella hajalla ja käyttää siitä tunnetilasta korostetun tehokasta sanaa ilmaisemaan, kuinka hajalla oikein on.
Ei se tuon vaikeampi asia ole selittää tai ymmärtää. Jos suomi ei ole äidinkieli, kun tulee ketjuun selittämään, niin se on ihan hyvä tietysti saada asioihin täsmennystä, mutta sitten se taas on jokaiselle syntyperäiselle suomalaiselle täysin selkeä ilmaus ja määritelmä.
Ja ehkä ystävälllisesti selvittää, mikä on siinä omassa kulttuurissa se vastaava ilmaisu tai miksi siinä kulttuurissa tai omassa pääkopassa ei ole vastaavaa tunnetilaa ollenkaan.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kertoohan sen jo kielenkäyttö, kun kiroilu ei haittaa ja osa suorastaan vaatii, ettei sitä mautonta kiroilua ei saa muuksi sanaksi muuttaa."
Kysyisin nyt teiltä arvon musiikin ystävät, että onko tosiaankin "paskana" kirosana? Vessasana se kyllä on, eikä se ole mikään kaunoilmaisu siitä, että on hajalla.
Kirosanat on niitä paholaisen nimiä, niiden huutelua.
Jos suosikkisi laulussa olisi ihan oikea kirosana, ei se varmaan haittaisi?
Paska ja kaikki sen johdannaiset on kirosanoja. Jopa ilmaustasi käyttäen vessasanana sitä ei käytä kuin he, jotka muutenkin mielellään kiroilee.
Ja paskat! ;D
Ammatikseen mielensäpahoittajapaskoja nää on tässä ketjussa ;D
Osaisivat edes trollata tai tietäisivät edes jotain musiikista, mutta ovat ihan paskoja siinäkin ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinko on sun. Kuu on mun. Sun ja mun. Koko universum.
Oikeasti sanat menevät näin :
Aurinko on sun, Kuu on mun. Sun ja mun.
Kogu universum.
Se on fin/est sanat.
Jos olis est sanat niin olis päike on sun. Mutta onkin aurinko ja kogu universum.
Ihan sama kuinka selität, paskana on kirosana. Taitava sanoittaja osaisi kyllä halutessaan ilmaista tunteensa kiroilemattakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kuinka selität, paskana on kirosana. Taitava sanoittaja osaisi kyllä halutessaan ilmaista tunteensa kiroilemattakin.
Vähän aiemmin tuli ihan tieteellinen todiste, ettei "paskana" ole kirosana vaan arkityylinen kuvaileva ilmaus. Taitavat sanoittajat päätyivät pohdiskelujensa jälkeen mieluummin jättämään biisiin tämän mielipiteitä jakavan ja tunteita herättävän sanan kuin esim. neutraalin hajalla-sanan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiemmin tuli ihan tieteellinen todiste, ettei "paskana" ole kirosana vaan arkityylinen kuvaileva ilmaus. Taitavat sanoittajat päätyivät pohdiskelujensa jälkeen mieluummin jättämään biisiin tämän mielipiteitä jakavan ja tunteita herättävän sanan kuin esim. neutraalin hajalla-sanan.
Taitavat sanoittajat yrittivät sitä kirosanaa viimeiseen asti välttää, mutta tyylitön artisti ei osannut olla kiroilematta.
Luulenpa, että Paskana on paljon suositumpi nykyisellä nimellään kuin se olisi esim. Hajalla-nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällö sana kappaleeseen oli mitä oli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitavat sanoittajat yrittivät sitä kirosanaa viimeiseen asti välttää, mutta tyylitön artisti ei osannut olla kiroilematta.
Eiköhän taitavat sanoittajat myöskin tarkistaneet, ettei "paskana" ole kirosana.
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että Paskana on paljon suositumpi nykyisellä nimellään kuin se olisi esim. Hajalla-nimellä.
Hajalla ei ole ainut vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällö sana kappaleeseen oli mitä oli
Muuten, ällö-sanan synonyymeja ovat mm. paskamainen ja paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän taitavat sanoittajat myöskin tarkistaneet, ettei "paskana" ole kirosana.
Kuten sanottua, taitava sanoittaja olisi sen sanan osannut kiertää, nyt sitä kykyä ei löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottua, taitava sanoittaja olisi s
Kykyä varmasti oli, mutta ei tarvetta eikä halua.
Vierailija kirjoitti:
Joku kommentoi eilen, ettei äänestä Vox populia, koska suomenvirolaiset äänestää todennäköisesti sitä. Mun yksi osaksi virolainen kaveri äänestää kans sitä. Mä taidan tehdä samoin ja keskittää ääneni No Rulesille, vaikka tykkään Vox populistakin. Edellyttäen siis, että live on hyvä
Meni nyt vähän ohi, siis syy miksi ei voi äänestää Vox populi on, että virolainen kaveri äänestää? Joku vika virolaisissa vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajalla ei ole ainut vaihtoehto.
Miten itse nimeäisit ja korvaisit "oon paskana" -fraasin?