Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
5821/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko on sun. Kuu on mun. Sun ja mun. Koko universum.

Vierailija
5822/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sara on edelleenkin vakaasti Suomen Spotifyn kuunnelluimpien listalla sijalla 3. Muut ovat tippuneet enemmän tai vähemmän. Kymmenen kuunnelluimman joukossa ovat edelleen MGN (9.) ja Sexmane (10.) Muut ovat tippuneet 20:en huonommalle puolelle: Sini 21., CK 27., Win95man 34. ja Jesse 37.

MG näkyy olevan Viron Spotifyssa toisena heti 5miinuksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5823/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kertoohan sen jo kielenkäyttö, kun kiroilu ei haittaa ja osa suorastaan vaatii, ettei sitä mautonta kiroilua ei saa muuksi sanaksi muuttaa."

Kysyisin nyt teiltä arvon musiikin ystävät, että onko tosiaankin "paskana" kirosana? Vessasana se kyllä on, eikä se ole mikään kaunoilmaisu siitä, että on hajalla.

Kirosanat on niitä paholaisen nimiä, niiden huutelua.

Jos suosikkisi laulussa olisi ihan oikea kirosana, ei se varmaan haittaisi? 

Vierailija
5824/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti sanat menevät näin :

Aurinko on sun, Kuu on mun. Sun ja mun.

Kogu universum.

Vierailija
5825/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sara on edelleenkin vakaasti Suomen Spotifyn kuunnelluimpien listalla sijalla 3. Muut ovat tippuneet enemmän tai vähemmän. Kymmenen kuunnelluimman joukossa ovat edelleen MGN (9.) ja Sexmane (10.) Muut ovat tippuneet 20:en huonommalle puolelle: Sini 21., CK 27., Win95man 34. ja Jesse 37.

MG näkyy olevan Viron Spotifyssa toisena heti 5miinuksen jälkeen.

Virossa Vox Populi on pitänyt Spotifysijoituksensa paremmin kuin Suomessa. Täälläkin nousi heti julkaisemisen jälkeen kakkoseksi, mutta on tippunut päivä päivältä. Nublulla näkyy olevan kaksi muutakin kappaletta Viron kuuden kuunnelluimman joukossa.

Vierailija
5826/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainoa, jolla tässä ketjussa on huono käytös ja asennevamma olet sinä ja sun peukutusvimmasi, jos ei tule sinua miellyttävä vastaus.

-winner-"

On huvittavaa huomata, että joku tietty yksittäinen mielipide on saanut monta kertaa enemmän peukkuja, kuin mitä täällä on peukuttelijoitakaan.

Vierailija
5827/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kertoohan sen jo kielenkäyttö, kun kiroilu ei haittaa ja osa suorastaan vaatii, ettei sitä mautonta kiroilua ei saa muuksi sanaksi muuttaa."

Kysyisin nyt teiltä arvon musiikin ystävät, että onko tosiaankin "paskana" kirosana? Vessasana se kyllä on, eikä se ole mikään kaunoilmaisu siitä, että on hajalla.

Paska ja kaikki sen johdannaiset on kirosanoja. Jopa ilmaustasi käyttäen vessasanana sitä ei käytä kuin he, jotka muutenkin mielellään kiroilee.

Vierailija
5828/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään välillä tänne karvajalan ja Henrin suuntaan. Kaikista on otettava ilo ja rytmi ja sävel, joten karvajalka suhistaa trimmerikoneella ja Henri senkun laulaa oikealla säveleellä.

Näinhän sen pitää mennäkin.

Miksi jankkaat sanaa asiaa sivutolkulla? 

Vierailija
5829/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelisi, että puhelinäänestyksessä ekana menisivät tukkoon ne numerot, joihin soitetaan eniten eikä ne, joihin soitetaan vähiten. Käärijähän sai yli 120 000 ääntä ja toiseksi tullut Portion boys 32 000 ääntä. Käärijä sai siis yli puolet puhelinäänistä, vaikka linjat oli tukossa 😂  Uskottava tulos kun tietää Käärijän hurjan suosion.

Tekniikkaa osaavat terroristit olivat varmistamassa, ettei ääniä mene vahingossakaan liikaa jollekin muulle pelätylle äänihaukalle.

Vierailija
5830/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekniikka tuntuu pettäneen aina niillä äänestäjillä, joiden suosikki ei voittanut. Että ihan kymmeniä tuhansia puhelinääniä meni hukkaan?

Jep. Etenkin kun voittajan täysin ylivoimainen suosio tuli vielä itse Euroviisuissakin todistettua, eli ei mitään epäselvyyttä siitä, etteikö Käärijä Suomessakin saanut selkeästi suurinta äänimäärää.

Meidän suvussa kukaan ei äänestänyt Käärijää, ja osalla äänestystoiminto oli jumissa. Olisivat halunneet äänestää Robinia, Kuumaata ja Lsandraa.

Vierailija
5831/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siipolan biisillä on spotifyssa noin 80 000 kuuntelua päivässä. Siihen ei tarvita kuin vajaat 200 innokasta fania luukuttamaan biisiä tauotta 24h/vrk.

Vierailija
5832/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekniikka tuntuu pettäneen aina niillä äänestäjillä, joiden suosikki ei voittanut. Että ihan kymmeniä tuhansia puhelinääniä meni hukkaan?

Jep. Etenkin kun voittajan täysin ylivoimainen suosio tuli vielä itse Euroviisuissakin todistettua, eli ei mitään epäselvyyttä siitä, etteikö Käärijä Suomessakin saanut selkeästi suurinta äänimäärää.

Meidän suvussa kukaan ei äänestänyt Käärijää, ja osalla äänestystoiminto oli jumissa. Olisivat halunneet äänestää Robinia, Kuumaata ja Lsandraa.

Minä äänestin Robinia kerran sovelluksella, ja kerran tekstiviestinä. Toimi hyvin.

Vierailija
5833/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saran biisiä kuunnellaan, koska erityisesti nuoret & nuoret aikuiset voi niin huonosti. Itsekin samastuin ihan pienesti siihen, koska olen valmistumassa ja tietty yksinäni joudun hieman burn outissa puurtamaan ja haluaisin muunkin maailman pysähtyvän kanssani. En silti pidä sitä hyvänä euroviisuna. Lisäksi en oikeastaan pidä Saran äänestä, jotenkin ärsyttävä valittava ääni. Voi muutenkin tulkita biisiä kuin kuulostaa tuolta. 😅

Vierailija
5834/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh mun tämän vuoden viisuihastus taitaa olla Henri...  🙈 Ensi vuonna en kyllä ihastu kehenkään. 😁

Näin minäkin aina päätän, mutta mites kävi. Ihastuin Norjan robottiin (hymiöt ei aina tällä palstalla näy, niin tuossa piti olla SOS).

Vierailija
5835/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään voi sitten kysellä artisteilta! Mukana tänään Jesse, CK, MG ja nublu sekä Sara.

https://www.youtube.com/live/vlUORAAvIIo?si=S5uKbbndl_6ANfyz

Vierailija
5836/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nublun kynästä. Kaunista kyllä.

Vierailija
5837/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielitoimiston sanakirjan mukaan "paskana" on arkityylinen kuvaileva sana, esim. Radio on paskana = rikki.

Myös sana "paska" perusmerkityksessään "uloste" luokitellaan arkityyliseksi sanaksi. Samoin merkityksessä "lika", esim. Kengät on paskassa.

Paska-sanaa käytetään myös kirouksessa, herjauksessa tai vähättelevänä ilmauksena, esim. Voi paska!, Haista paska!, Ja paskat minä sinun puheistasi.

Summa summarun! "Oon paskana" = Oon rikki/hajalla on arkityylinen (alatyylinen) kuvaileva ilmaus eikä kirosana.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/paska?searchMode=all

Vierailija
5838/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku miten äänestys menee? Pudotetaanko esim 4 vähiten ääniä ensin pois ja sitten voi vielä äänestää mukana olevia. Tuntuu, että äänet jakautuvat ja pelkään Saran voittavan. Haluaisin taktikoida ja äänestää Saraa ja Sexmanea vastaan. Muilla ei ole väliä kuka voittaa.

Vierailija
5839/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi eilen, ettei äänestä Vox populia, koska suomenvirolaiset äänestää todennäköisesti sitä. Mun yksi osaksi virolainen kaveri äänestää kans sitä. Mä taidan tehdä samoin ja keskittää ääneni No Rulesille, vaikka tykkään Vox populistakin. Edellyttäen siis, että live on hyvä 

Vierailija
5840/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nublun ääni on ihana <3 En osannut odottaa niin pehmeää ja suloista ääntä. Musiikkityyli ei uppoa minuun, joten äänestämättä jää.

Mä tykkään sekä äänestä että tyylistä. Olen vähän ihastunut. 

Ketju on lukittu.