UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Windows95 Stigkö sille Göteborgiin lähtee?
Vaikea sanoa kuka lähtisi Göteborgiin ja miksi. Mutta euroviisut on Malmössä ja sinne lähtee joku seitsemästä vaihtoehdosta. Ei kuitenkaan Jesse :D
Rehellisesti sanottuna en ymmärrä tuon Timanttei-biisin suosiota. Minusta todella geneerinen, paikallaan jankkaava ja jopa vähän tunkkainen biisi. Olen alle 30, mutta tunnen silti olevani liian vanha tuolle biisille. :D Ehkä alakoulussa tuo olisi toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Täällä aiemmin mainittiin Vox populin olevan Suomen Spotify-listan 2. ja kyseltiin kuka ihme on ykköspaikkaa pitävä Mirella.
Timanttei on käsittääkseni nuorten keskuudessa tämän hetken suosituin hitti. Videon kommenteissa nuoriso kysellään miksei tämä ole Umk:ssa. Tässäpä kappale arvioitavaksi.
On tää Saraa parempi
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna en ymmärrä tuon Timanttei-biisin suosiota. Minusta todella geneerinen, paikallaan jankkaava ja jopa vähän tunkkainen biisi. Olen alle 30, mutta tunnen silti olevani liian vanha tuolle biisille. :D Ehkä alakoulussa tuo olisi toiminut.
No kai tuon kohderyhmää onkin varhaisteinit? Ja siihen nähden kyllä vähän harmittaa, millaiselle naiskuvalle nuoret tytöt edelleen altistuu tuonkin musavideon kautta.
Niin että itse taiteilija se täällä suorittaakin performanssia, polkemalla säännöllisesti itsensä sekä fanit maahan? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka v*ttu tuo winner on?
Win95? Vai Käärijä?
Sehän nyt vielä puuttuiskin, että se jompikumpi noista olis 😆
Winner on joku media-alalla vaikuttaja. Sen verran oon jutellut hänen kanssaan täällä. Tuskin on kukaan esiintyjä, mutta nyt huvittaa, jos olisikin Win95Man 😂
Eri
No ei ainakaan kukaan UMK-kisaaja ehtis missään palstoilla roikkua nyt. Eiköhän niillä oo tällä hetkellä aika kiireistä. Mistä päättelit että ois joku media-alalta? Mun mielestä winner vaikutti lähinnä joltain sekopäältä tai trollilta. Ei mikään normaali tyyppi.
Niin hän sanoi minulle yhdessä ketjussa missä puhuttiin elokuvista ja musiikista. Ihan vaan vitsillä äsken kuvittelin, jos olisikin ollut Win95Man.
Vierailija kirjoitti:
Niin hän sanoi minulle yhdessä ketjussa missä puhuttiin elokuvista ja musiikista. Ihan vaan vitsillä äsken kuvittelin, jos olisikin ollut Win95Man.
Lainaus ei ihan toimi, mutta siis ok. Hänen juttujensa perusteella (tässä ketjussa) mulle syntyi vaikutelma lähinnä jostain syrjäytyneestä henkisesti epävakaasta tyypistä. Jotain ongelmia hällä kyllä on, ei ne jutut ihan normaaleja oo olleet. Ehkä jokin lievä persoonallisuushäiriö. Tai haluaa luoda sellaisen mielikuvan, en sano että on oikeasti.
Keskittykääs nyt mammat ja papat ja jonnet vaan noihin UMK-astisteihin, älkääkä vaan nyt kuumentuko mouruamaan superkuuman -winner-in perään ensi yön fantasioissanne ;DDDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Onko Win95Man se sama Keisteri, joka tekee niitä värikkäitä Keisteri-Ukkeli-tauluja ja printtejä? Niissä on sellainen melko yksinkertaistettu piirtämistyyli ja värimaailma kuin Simpsoneista. Ukkelilla kampamaiset kulmakarvat. Kuvastossa myös pyllyjä, huulia ja nännejä.
Ukkeli-teoksia on näkynyt vuosien varrella eri julkkisten ja somevaikuttajien kotona. En nyt muista keillä kaikilla, mutta ainakin WTD-Natalla (nyk.Salmela) on ollut iso Keisterin Ukkeli-taulu seinällään.
Onko kyseessä sama Keisteri vai kenties sukulainen?
Ainakin tämä windows-Keisteri on kuvataiteilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei ihan toimi, mutta siis ok. Hänen juttujensa perusteella (tässä ketjussa) mulle syntyi vaikutelma lähinnä jostain syrjäytyneestä henkisesti epävakaasta tyypistä. Jotain ongelmia hällä kyllä on, ei ne jutut ihan normaaleja oo olleet. Ehkä jokin lievä persoonallisuushäiriö. Tai haluaa luoda sellaisen mielikuvan, en sano että on oikeasti.
Useimmiten hänestä saakin vaikutelman, että hän on trolli, kun niin sekavasti käyttäytyy. Kummiskin hänen kanssaan oon joskus puhunut asiallisestikin. Ristiriitainen tyyppi.
Tuntuu nyt, että Umk on suoritettu ja että ainostaan on enää finaali jäljellä. Näin on tuntemukseni.
No ei tarvitse kuin kirjoittaa nimi googleen, niin näkee Keisterin taidetta. On se tämä Ukkeli-taiteilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä aiemmin mainittiin Vox populin olevan Suomen Spotify-listan 2. ja kyseltiin kuka ihme on ykköspaikkaa pitävä Mirella.
Timanttei on käsittääkseni nuorten keskuudessa tämän hetken suosituin hitti. Videon kommenteissa nuoriso kysellään miksei tämä ole Umk:ssa. Tässäpä kappale arvioitavaksi.
Mitäänsanomaton ja tasapaksu, tuntuu että ei koskaan lähtenyt liikkeelle. Varmaan tosi kiva täyte nuorisosoittolistoilla, mutta eihän tuon tyylisestä biisistä saisi mitään sykähdyttävää showta tehtyä. Samaa kategoriaa kuin ne jatkuvat loplistoilla pyörivät vakiokaavan muminaräpit: Suomi-nuoret diggaa ja striimaa, mutta kansainvälisesti jättäisi täysin kylmäksi persoonamattomuudellaan.
Jaa, mä taas tunnistan tuosta tiettyjä toimivaksi todettuja saundielementtejä, tulee mieleen mm. Weekend. Kertsissä on kierrätetty vanhaa tavalla jonka tunnistaa tutuksi mutta ei saa heti kielenpäälle, parilla ruotsalaistyylisellä koukulla ja mielestäni ihan aika saumattomasti sukkuloidaan iloisen ja haikean välillä. Ne on loppujen lopuksi hyvin pienet jutut mitkä ratkaisee kuuntelijan fiiliksen ja minä ymmärrän miksi tämä pärjää vaikka itse valitsenkin rokkia tai heviä.
Tän vuoden UMK ehdokkaista ei taas voi oikein muuta sanoa että monipuolisuus puuttuu täysin, eikö sitten ollut hakijoita vai mitä mutta todella tympeä kokonaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kuka v*ttu tuo winner on?
International man of mystery and ESC prophet in his pink puputossus.
-winner-.
Winner on vauvapalstalla huomiota kerjäävä palstahäirikkö. Ellei sitä saa, ryhtyy vaikka kirjoittelemaan Vierailijana Kuka v*ttu tuo winner on -tyylisiä juttuja. Palstahäirikölle pahinta on jäädä vaille huomiota.
Tiedoksi nyt, että olen niin kyllästynyt tähän misogyniaan, että jatkossa ilmoitan asiattomiksi kaikki ehdokkaiden ulkonäköä julmasti ruotivat kommentit. Ihmetyttää tämä moderoinnin tasokin palstalla. Kaikki rotuun tai uskontoon tai oikeistolaisiin poliittisiin hahmoihin perustuva vihapuhe kyllä poistetaan, mutta naisiin tai vasemmistopoliitikoihin ei? Onko tämä Sanoman Virallinen Linja? Toivoisin aikuisten ihmisen osaavan antaa kehorauhaa myös kauniille ihmisille.
Terveisin sinun äitisi
Vantaa Sanomista googlettamalla juttua Keisteristä (parin vuoden takaa) "Taiteilija lopetti viinan juomisen.."
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi nyt, että olen niin kyllästynyt tähän misogyniaan, että jatkossa ilmoitan asiattomiksi kaikki ehdokkaiden ulkonäköä julmasti ruotivat kommentit. Ihmetyttää tämä moderoinnin tasokin palstalla. Kaikki rotuun tai uskontoon tai oikeistolaisiin poliittisiin hahmoihin perustuva vihapuhe kyllä poistetaan, mutta naisiin tai vasemmistopoliitikoihin ei? Onko tämä Sanoman Virallinen Linja? Toivoisin aikuisten ihmisen osaavan antaa kehorauhaa myös kauniille ihmisille.
Terveisin sinun äitisi
Kauheen herkkähipiäisiä nykyään. Miksi? Kyllä sitä ennen vaan osattiin olla, vaikka palautetta saatiin. Ei sitä otettu niin tosissaan. Nykyään ollaan niin ryppyotsaisia, se trendaa.
Vai jäädäänkö sitä ah niin mielellään tunnelukkoon aivan kaikesta joka ei itseä miellytä ja aletaan jauhaa vääryksiä, kun pitäisi päästää niistä irti jatkaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai tuon kohderyhmää onkin varhaisteinit? Ja siihen nähden kyllä vähän harmittaa, millaiselle naiskuvalle nuoret tytöt edelleen altistuu tuonkin musavideon kautta.
Mitähän erikoista tänkin videon naiskuvassa on? Pahemmin altistuu kyllä jossain muualla ja luonnollisemmalta näyttää kuin esim. Sara S.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tää Saraa parempi
Samaa mieltä, tää iski jollain tavalla yksi joka ei Saran kappaleesta pidä, suosikkeina No rules ja Vox populi
No ei ainakaan kukaan UMK-kisaaja ehtis missään palstoilla roikkua nyt. Eiköhän niillä oo tällä hetkellä aika kiireistä. Mistä päättelit että ois joku media-alalta? Mun mielestä winner vaikutti lähinnä joltain sekopäältä tai trollilta. Ei mikään normaali tyyppi.