UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Eiii.. UMK raadit nyt selkeesti innostunut liikaa Käärijän menestyksestä ja nyt on sitten räppimusaa kilotolkulla.
Kuuntelin juuri ekaa kertaa Siipolan tuotantoa ja kyllä tykkäsin!
voiko joku laittaa sen listan tänne?
Toivottavasti vuodot ovat pilailua. Mä en halua uskoa, että kaikki ilo ollaan pilattu paljastuksilla.
Tahallisuuttako joku on paljastanut biisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen nettisivujen tarinoissa oli jonkun aikaa näkyvissä UMK-edustajien esittelyt. Koko vuodettu lista pitää paikkansa.
Mä törmäsin listaan tänään viisukuppilassa, mutta jos ymmärsin oikein se on ollut tiedossa jo viikkoja? ja nimenomaan ei ylen mokan takia vaan joku vuotanut. Toivon, ettei biiseistä pätkiä kuitenkaan kuulunut oikeasti kun joku kirjoitti, ettei napannut :(
Itse sain tietää tuosta alunperin Jodeliin vuodetusta listasta n. pari viikkoa sitten Viisukuppilasta eli kyllä sitä on spekuloitu jo aika pitkään. Biisien nimet listassa eivät pitäneet paikkaansa. Esim. CK:n biisin nimenä oli Whisper.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisukuppilan porukasta joku oli ehtinyt kuulla Ylen sivuilta pätkät kaikista biiseistä. Hänen mielestään ainoastaan Cyan Kicks ja Sara Siipola iskivät heti. Nyt artistien esittelyjä eikä biisejä ei näy enää siellä. Itse ehdin nähdä ainoastaan esittelyt.
Ylempänä on CK:n väitetty biisi twitterissä pitkänä versiona ja ei tuo häävi ole. Muista en itse tiedä.
Ehkä YLE höynää teitä höpönassuja tahallaan.
Eli jotain ihan tuntemattomia nimiä kaikki ja huonoja biisejä
Vierailija kirjoitti:
Lista on jo tässä ketjussa, mutta tässä se uudelleen. Biisien nimet puuttuvat, mutta esiintyjät ovat biisien julkaisujärjestyksessä.
1. To Cyan Kicks
2. Pe Sexmane
3. Ma Sara Siipola
4. Ti Jesse Markin
5. Ke Win95man & Piispanen
6. To Sini Sabotage
7. Pe MG & Nublu
En usko että enää ikinä tulee samanlaista hypeä kuin viime vuonna. Ilman sitä helv... Ulvojaa ja ennalta sovittua voittoa oltaisiin saatu se oikeasti ansaittu voitto. En aio katsoa itse finaalista kuin kisakappaleet, ei kiinnosta hittojakaan millainen "show" siellä on kyhätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lista on jo tässä ketjussa, mutta tässä se uudelleen. Biisien nimet puuttuvat, mutta esiintyjät ovat biisien julkaisujärjestyksessä.
1. To Cyan Kicks
2. Pe Sexmane
3. Ma Sara Siipola
4. Ti Jesse Markin
5. Ke Win95man & Piispanen
6. To Sini Sabotage
7. Pe MG & Nublu
Kamalaa jos tuo lista on oikea
Puolet on räppäreitä 🤦🏼🤦🏼🤦🏼🤦🏼🤦🏼🤦🏼
Viime vuonnakin esiintyjät vuodettiin julkaisupäivää edeltävänä iltana. Viisukuppilan ja toisen viisufaniforumin (muistaakseni ESCforum) jotkut tyypit saivat selvitettyä Yle Areenasta artistien koodinimet, joita käytetään kaikessa Ylen viestinnässä ennen julkaisua, ja sitä kautta esiintyjien henkilöllisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Puolet on räppäreitä 🤦🏼🤦🏼🤦🏼🤦🏼🤦🏼🤦🏼
Itse asiassa UMK:ssa on näkynyt ennenkin edellisen voittajan vaikutus niin, että v. 21 oli edellisen vuoden Akselin voiton jäljeen useita balladeja. V. 22 oli Blind Channelin voiton jälkeen useita bändejä. Nyt on sitten Käärijän voiton ja super menestyksen jälkeen puolet porukasta räppäreitä.
nyt kun oon kuunnellut tota CK:n biisiä enemmän, niin on se aika kova. Vaati muutaman kuuntelun kyllä!
Saako euroviisubiisin nimi ees olla Paskana? Eikö siellä oo joku sääntö kirosanoja vastaan?
Tai UMK-voiton sattuessa nimetäänkö toi uudelleen tyyliin: Rikki tai Kakkana?
Tässä pienet pätkät Sexmanen, Sara Siipolan, Jesse Markinin, Windows95manin & Siipolan ja Sini Sabotagen biiseistä:
https://twitter.com/girlbossesc/status/1745106062766706939?s=46&t=dxzgZ…
Vähän erilainen UMK tänä vuonna sitten :D
Lyhyen klipin perusteella Sexmanen biisi kuulosti parhaalta (en hänen tuotantoa tunne muuten yhtään)
Vierailija kirjoitti:
Siipolan biisi Paskana oli pätkän perusteellla kiinnostava, mutta kokonaisuudessaan ankea fiilis jäi kun odotukset ovat olleet korkealla. Liian korkealla 😔
Itse en tuon pienen pätkän perusteella tykännyt. Kuulostaa ihan Balkan-balladilta.
Osa artisteista päässyt nyt mukaan ihan nimen perusteella. Ei voi olla et esim. Sinin kappale olis oikeesti niistä sadoista lähetetyistä kappaleista seitsämän parhaan joukossa?? Ja joltain muulta pienemmältä artistilta jäänyt sen takia paikka saamatta
Minkä takia pitää ottaa joku ihmeen windows95-mies mukaan, eikö muka parempaa musiikkia löytynyt... No toisaalta olisi ruotsaisille ihan oikein lähettää sinne Malmöön tuollainen.
Siipolan biisi Paskana oli pätkän perusteellla kiinnostava, mutta kokonaisuudessaan ankea fiilis jäi kun odotukset ovat olleet korkealla. Liian korkealla 😔