Ruotsinlaivojen C-hytit (autokannen alla 2. kannella)
Hei,
Olen menossa laivalle tässä syksyllä ja mietin eri hyttivaihtoehtoja. Gabriellalla, Silja Serenadella ja Silja Symphonyllä on vielä C2- ja C4-hyttejä, jotka sijaitsevat 2. kannella autokannen alla. Nämä ovat usein halvin vaihtoehto, vaikka joillakin vuoroilla saa kyllä B-hytinkin vain vähän kalliimmalla.
Onko palstan lukijoilla kokemuksia C-hyteistä? Onko ryyppyremmiä ja remujengiä käytävillä ja hyttibileitä yötä myöten? Onko hytit nuhjuisia, ainakin kuvissa näyttävät olevan aika samanlaisia kuin B-hytitkin, mutta tosiaan vain siellä autokannen alla. Minua ei siis haittaa se, että ne ovat siellä alakerrassa, mutta jos on hirveä meteli ja remuaminen läpi yön, niin sitten ei ehkä. Toki voi sitä melua olla muillakin hyttikäytävillä, jos sellaista porukkaa sattuu.
Kiitos!
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kamala meteli moottoreiden takia lisäksi en ikinä ottaisi autokannan alta sieltä ei pääse pakoon jos laiva upooaa
Otapa huomioon, että C-hytit nimenomaan eivät koskaan ole moottoreiden päällä, koska niitä on siinä osassa laivaa, jossa ei ole konehuonetta (koska konehuone jatkuu 2. kannen korkeudelle asti).
Itse olen joskus ollut 5. kerroksessa moottoreiden kohdalla se oli hirveää jumputusta.
Se mihin moottori kuuluu on ihan tuurista kiinni. Voi olla ylempänä hyvinkin.
Pahinta on B-luokassa moottorin päällä. Ei siltä hytkytykseltä pystynyt nukkumaan silmäystäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkäät asua vuokrakämpässä asuinalueesi slummissa, viihdyt varmasti c hytissäkin.
A hytit on uusissa omakotitalossa asuville, sviitit sitten ökyasunnoissa asuville.
Ja promenade kerrostaloasukkaille.
Venäläläisten torpedo voi osua juuri siihen 2. kannen korkeudelle.
Laivoissa on eroja esim. uudehko Viking Grace kulkee huomattavasti nätimmin verrattuna vanhoihin aluksiin. Potkurivirtauksista tulevat resonanssit ja muut tärinät ovat todella vähäisiä toki näissä ei hyttejä autokannen alla ole ollenkaan.
Jos laiva ajaa karille niin autokannen alapuoli täytyy ekaksi vedellä ja hukutte sinne.
Yksi kokemus alakerrasta, ei mitään valittamista.
Melkein liksushytistä ylhäältä kauhukokemus. Olin jo nukkumassa ku orkesteri aloitti. valvotti sitten kolmeen.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kokemus alakerrasta, ei mitään valittamista.
Melkein liksushytistä ylhäältä kauhukokemus. Olin jo nukkumassa ku orkesteri aloitti. valvotti sitten kolmeen.
Eihän sinne nukkumaan mennä.
Ai muutkin olleet samassa tilanteessa. Jouduitko ottamaan Viikkarin Turkuun kun Arlandassa lento Helsinki-Vantaalle peruuntui?