Suomessa ei ymmärretä kahvilan konseptia
Joka on ensisijaisesti oleskelu ja työskentelytila. Olen yrittänyt useassa suomalaisessa "kahvilassa" kirjoittaa elämänkertaani. Ja tullut häädetyksi pois viimeistään parissa tunnissa. Olen elänyt rikkaan elämmn ja tämä on viimeinen piste.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tyhjään kahvilaan kannattaisi vaikka palkata ihmisiä istumaan jotta se vaikuttaisi suositulta. Esim. työttömiä saa työkkäristä hintaan 9 euroa/päivä.
Pistää ne vielä tekemään työhakemuksia, niin kahvila tienaa, ei maksa.
Mun äidillä on kahvila, ja näitä kyllä on, jotka yrittää istua kahvilassa tuntikausia ja vie paikan ostavilta asiakkailta. Esim. kuulemma etätyöläisiä on ollut aika paljon, ja hän on neuvonut sitten niille parin korttelin päässä olevan etätyötilan, jonne voisi mennä. Luulisi että sellaisessa olisi paljon mukavampikin työskennellä, kuin hälyisessä kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Pariisilaisessa kahvilassa saa istua vaikka koko päivän, latte maksaa 20 e.
No siellähän niitä vilosoofeja, ainakin oman elämänsä, ja tulevia kiriailijoita kuhisee kahvilat väärällään.
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin omani noin tunnissa koska minulle ei oikeastaan ikinä ole tapahtunut mitään. Siinä samalla söin kermaleivoksen. Muistelmieni nimi on Elämä turhakkeena. Löytyy huumoria ja kuvauksia toisista ihmisistä ja kerron kuinka kaaduin pyörällä.
Mä tahdon lukea sun muistelmat! Mistä voi tilata?
Vierailija kirjoitti:
Mutta katsos kun suomalaiset on niin metsäkansaa, että ei osata mennä kahvilaan rennosti. Se on hienoa! NOT! Suomalaiset ovat urpoja. Lisäksi kahviloihin päätyy vain ne muutamat joilla varaa. Pitäisi olla enemmän monimuotoista. Ulkomailla asiakaskunta monipuolista, Suomessa suurin osa hipstereitä.
Siinä ongelma mm.
Suomalaiset on urpoja kun eivät käy kahvilassa? Toisaalta, jos suomalaiset käy kahvilassa, siitäkin tulee p*skamyrsky. Jokainen lienee törmännyt vihaan jota tuoreet äidit aiheuttaa. Lattemammojen haukkumista tulee vähintään 300 viestin verran jos aiheesta tekisi aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä, jos kahvilassa on reilusti tilaa ja pöytiä vapaana, niin pitäisi voida istuskella huoletta pidempään vähän pienemmälläkin tilaamisella. Eri asia jos on täyttä, niin silloin pitää tajuta, ettei voi jäädä kovin pitkäksi aikaa, kun vie uusilta asiakkailta tilan, ellei tilaa säännöllisesti jotain lisää. Että vähän joustavuutta ja huomiokykyä kaipaisin niin asiakkaalta kuin kahvilanpitäjältäkin.
Sun mielestä niin, mutta ei yrittäjän.
Niin kyllä, mun mielestä. Tuskinpa sinäkään voit kaikkien yrittäjien suulla vastata, vaan kertoa oman mielipiteesi ainoastaan.
Mitä haittaa on, jos hiljaisena aikana joku istuukin pidempään jos on täysin asiallinen, siisti jne? On se yrittäjänkin etu, että asiakkaat viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se yrittäjä sillä elä, että ihmiset tulee lojumaan kalliisiin vuokratiloihin pariksi tunniksi ja ostavat kahvin ja pullan. Asiakkaat kääntyy pois, kun ei ole tilaa
Kahvi ja pulla maksavat keskivertokahvilassa lähemmäs kympin, joten luulisi siihen hintaan saavan vähän istuskellakin.
Ei toimi Suomessa.
Varmaan todella hyvä elämänkerta tulossa.
Opettele edes ensin oikeinkirjoitusta.
Sahaat omaa oksaasi kirjlutuksellasi. :)