Suomessa ei ymmärretä kahvilan konseptia
Joka on ensisijaisesti oleskelu ja työskentelytila. Olen yrittänyt useassa suomalaisessa "kahvilassa" kirjoittaa elämänkertaani. Ja tullut häädetyksi pois viimeistään parissa tunnissa. Olen elänyt rikkaan elämmn ja tämä on viimeinen piste.
Kommentit (29)
ei kahviloissakaan ymmärretä suomen konseptia
Eipä se yrittäjä sillä elä, että ihmiset tulee lojumaan kalliisiin vuokratiloihin pariksi tunniksi ja ostavat kahvin ja pullan. Asiakkaat kääntyy pois, kun ei ole tilaa
Uskon, että kahvilassa saa rauhassa naputella vaikka Sodan ja rauhan, jos aina puolen tunnin välein tilaa jotakin syömistä tai juomista.
Et ole ymmärtänyt tilavuokran konseptia, ap.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se yrittäjä sillä elä, että ihmiset tulee lojumaan kalliisiin vuokratiloihin pariksi tunniksi ja ostavat kahvin ja pullan. Asiakkaat kääntyy pois, kun ei ole tilaa
Kahvi ja pulla maksavat keskivertokahvilassa lähemmäs kympin, joten luulisi siihen hintaan saavan vähän istuskellakin.
"Olen yrittänyt useassa suomalaisessa "kahvilassa" kirjoittaa elämänkertaani. Ja tullut häädetyksi pois viimeistään parissa tunnissa. Olen elänyt rikkaan elämmn ja tämä on viimeinen piste."
Tilaat varmaankin n. kerran tunnissa jotain uutta juotavaa tai syötävää?
Ei kukaan omistaja katso hyvällä, jos joku istuu puoli päivää ja vie paikan/pöydän maksavilta asiakkailta. Etelässäkään, vaikka olisivatkin ulospäin ystävällisiä =)
Pariisilaisessa kahvilassa saa istua vaikka koko päivän, latte maksaa 20 e.
Mutta katsos kun suomalaiset on niin metsäkansaa, että ei osata mennä kahvilaan rennosti. Se on hienoa! NOT! Suomalaiset ovat urpoja. Lisäksi kahviloihin päätyy vain ne muutamat joilla varaa. Pitäisi olla enemmän monimuotoista. Ulkomailla asiakaskunta monipuolista, Suomessa suurin osa hipstereitä.
Siinä ongelma mm.
Miksi et kirjoita kotonasi? Siellä saisit istuskella ihan rauhassa.
Suomalaisissa kahviloissa on yleensä niin paljon tyhjää tilaa että voi huoletta vaikka majoittua sinne koko päiväksi. Typerät kahvilayrittäjät (yleensä naiset) polttavat omat ja läheistensä säästöt ja lainatut rahat tilavuokriinsa, ja lähes jokainen kahvila menee nurin joka tapauksessa parin vuoden sisällä kun rahaa ei enää ole. Ihan sama vaikka istuisin siellä viikon kahvikupposen hinnalla, lopputulos on sama.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisissa kahviloissa on yleensä niin paljon tyhjää tilaa että voi huoletta vaikka majoittua sinne koko päiväksi. Typerät kahvilayrittäjät (yleensä naiset) polttavat omat ja läheistensä säästöt ja lainatut rahat tilavuokriinsa, ja lähes jokainen kahvila menee nurin joka tapauksessa parin vuoden sisällä kun rahaa ei enää ole. Ihan sama vaikka istuisin siellä viikon kahvikupposen hinnalla, lopputulos on sama.
Näinpä
Tyhjään kahvilaan kannattaisi vaikka palkata ihmisiä istumaan jotta se vaikuttaisi suositulta. Esim. työttömiä saa työkkäristä hintaan 9 euroa/päivä.
Mun mielestä, jos kahvilassa on reilusti tilaa ja pöytiä vapaana, niin pitäisi voida istuskella huoletta pidempään vähän pienemmälläkin tilaamisella. Eri asia jos on täyttä, niin silloin pitää tajuta, ettei voi jäädä kovin pitkäksi aikaa, kun vie uusilta asiakkailta tilan, ellei tilaa säännöllisesti jotain lisää. Että vähän joustavuutta ja huomiokykyä kaipaisin niin asiakkaalta kuin kahvilanpitäjältäkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Pariisi on Pariisi. Miksi ap ei mene sinne jonnekin kahvilaan?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä, jos kahvilassa on reilusti tilaa ja pöytiä vapaana, niin pitäisi voida istuskella huoletta pidempään vähän pienemmälläkin tilaamisella. Eri asia jos on täyttä, niin silloin pitää tajuta, ettei voi jäädä kovin pitkäksi aikaa, kun vie uusilta asiakkailta tilan, ellei tilaa säännöllisesti jotain lisää. Että vähän joustavuutta ja huomiokykyä kaipaisin niin asiakkaalta kuin kahvilanpitäjältäkin.
Sun mielestä niin, mutta ei yrittäjän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kirjoita kotonasi? Siellä saisit istuskella ihan rauhassa.
Samaa mietin. En voisi kuvitellakaan meneväni jonnekin kahvilaan läppärini kanssa joka päivä. Hyvin hyvin harva kahvila on edes oikeasti mukava ja niin viihtyisä, että istuisin sellaisessa usein, päinvastoin inhoan kuunnella kahvinoiden musiikkia ja entä sitten muiden ihmisten kälätys ja kiekuminen? Hyi hele... Sitten pitäisi katsoa kuinka muut ihmiset mässyttävät ruokaa tai hörppivät kahvejaansa ja saada jotain aikaiseksi, no ei onnistu. Entä ne tuolit sitten? Kiikkeriä kapistuksia tai sitten jotain jättläisille suunniteltuja rohjoja, joissa ei saa mitenkään edes vartiksi hyvää asentoa, saati pidemmäksi aikaa.
Kotona on ikioma rauha, hiljaisuus, ei ketään häiritsemässä, on nopea netti, hyvä työtuoli, sähköinen työpöytä, siisti vessa, oma kahvikone ja hyvää ruokaa kaapit pullollaan. Kotona ei tarvitse myöskään pukeutua sen ihmeellisemmin ja jos ei huvita, on aina muuta tekemistä lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti se käy kunhan vain tilaat joustavasti kahvilan antimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Pariisi on Pariisi. Miksi ap ei mene sinne jonnekin kahvilaan?
Pariisi on kurja ludekaupunki. Pariisissa on muutenkin varmaan maailman epäystävällisin asiakaspalvelu ja koppavimmat ihmiset, mitä olla voi.
Minä kirjoitin omani noin tunnissa koska minulle ei oikeastaan ikinä ole tapahtunut mitään. Siinä samalla söin kermaleivoksen. Muistelmieni nimi on Elämä turhakkeena. Löytyy huumoria ja kuvauksia toisista ihmisistä ja kerron kuinka kaaduin pyörällä.
Junttila mikä junttila.