Täytyykö ikkunat pestä muuttaessa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai vuokralaista voida edellyttää hankkimaan sellainen kahva jolla ikkunat saa auki ja pestyä kunnolla myös sieltä välistä ja kerrostaloissa ulkoa.
Kaveri asuu vuokralla ja hänellä käy ikkunanpesijä kaksi kertaa vuodessa, kun niitä ikkunoita on tosi paljon. Ulkoa, sisältä ja välistä pesevät.
Varmaan jossain Milanossa näin?
En ole ikinä pessyt vuokrakämpän ikkunoita. Asunut olen n. kymmenessä.
Aina on vakuus täysimääräisesti palautettu.
Joo. Kyllä ikkunoiden puhtaudesta huolehtiminen kuuluu asumiseen.
Ei ainakaan tässä asunnossa oltu pesty, kun tähän muutin. Kysy vuokranantajalta, mitä hän edellyttää loppusiivoukseen. Sillä se selviää paremmin kuin täällä arpomalla.
Kaikissa asunnoissa ei ikkunoita edes saa auki niin, että ne voisi pestä ulkopuolelta. Asuin joskus sellaisessa talossa.
Minun ainakin piti. Ja seinätkit ja ovet. Ja olisi pitänyt kiillotaa hanat. Tuli 20-sivuinen loppusiivousopas.
Ikkunoiden pesu kuuluu lähtösiivoukseen. Laskua tulee perässä jos eivät ole siistit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai vuokralaista voida edellyttää hankkimaan sellainen kahva jolla ikkunat saa auki ja pestyä kunnolla myös sieltä välistä ja kerrostaloissa ulkoa.
Kaveri asuu vuokralla ja hänellä käy ikkunanpesijä kaksi kertaa vuodessa, kun niitä ikkunoita on tosi paljon. Ulkoa, sisältä ja välistä pesevät.
Ihan Suomessakin voi olla. Itse olen ostanut mummolleni lahjaksi ikkunanpesut monena vuonna. Parempi että joku käy pesemässä kuin että mummo kiikkuisi porrasjakkaralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kahva, mutta se "kolo" mihin kahva menee, on niin kulunut, ettei ikkuna aukea. Kahva vaan pyörii kolossa.
Ja on 2 kahvaa itseasiassa.Ikkunat on hiton katupölyssä ulkopuolelta.
Jos asunnossa on joku rikki niin siitä kuuluu ilmoittaa vuokranantajalle että pitää korjata.
Vierailija kirjoitti:
Ikkunoiden pesu kuuluu lähtösiivoukseen. Laskua tulee perässä jos eivät ole siistit.
Väärin. Tuossa on hyvin monenlaisia käytäntöjä. Ei mitenkään automaationa kuulu tai tule laskua. Itse asuin edellisessä vuokrakämpässä 5 vuotta enkä kertaakaan pessyt ikkunoita. Eikä tullut laskua, kun 3 vuotta sitten muutin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan Helsingissä asuu. On isoja ikkunoita katosta lattiaan asti ja ikkunanpesijälläkin menee monta tuntia siihen työhön
En ole ikinä pessy ikkunoita. M42
Riippunee paljon vuokranantajasta. Täällä ei ainakaan kaupungin vuokrakämpissä paljoa katsella puhtauksia, joku toimistotantta käy pikaisesti vilkaisemassa ovelta ja toteaa että hyvä on ellei nyt ihan haisevia ulostekasoja jää lattioille.