MItä järkeä hakea töitä kun ei kelpaa edes haastatteluun
Eli koulutettu ja kokenut ammattilainen ei kelpaa ainakaan Helsingissä.
Kommentit (41)
Suomessa ei ole töitä kaikille, TÄMÄ ON FAKTA. Olemme kärpäsen paskan kokoinen läntti täällä maapallolla. Vähän ihmisiä, vähän yrityksiä, vähän töitä. Paikat joihin itse haen, näihin hakee aina yli 200 muutakin, on kerrottu palautteessa, valitettavasti sinua ei nyt valittu meillä oli 250 hakijaa plää plää plää...............tällaista Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanopa se. Lähetin taas yhden hakemuksen, vaikka tiedän, että suurella todennäköisyydellä asia ei etene. Turhauttavinta on se, että tietää itse, että olisi paljon osaamista ja annettavaa.
Turhaa se hakeminen on. Pitäs keksiä jotain millä rahoittaa elämä kalliissa suomessa. Kaikkia ei kiinnosta elämäntapaintiaanin elämä köyhyydessä.
Olen harkinnut yrittäjyyttä, mutta vähän hankala tie sekin on aloittaa köyhänä nollasta.
Vierailija kirjoitti:
Pakko hakea jos haluaa töitä.
Ei ole. Työnhakeminen ei korreloi työnsaannin tai edes haastattelukutsun kanssa. Koulutettu ja kokenut ei kelpaa suomen työmarkkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surettaa lukea näitä, kun tietää miten sulkeutuneet työmarkkinat ovat tällä hetkellä jopa niillä aloilla, joilla ihan oikeasti on työntekijöistä pulaa. Mullakin on muutama oman alan tuttu, koulutettu ja oikeasti osaava ja hyvillä työnäytöillä oleva kaveri työttömänä erinäisistä syistä ja haastatteluihin ei vaan pääse, koska nykyinen status on se työtön. Mulle taas tulee varsinkin linkkarin kautta jos nyt ei viikoittain, niin ainakin kuukausittain viestiä headhuntereilta ja ihan vakituisessa työsuhteessa olen, en hae uutta työtä. Eli kyllä tuossa ihan selkeä vinouma on.
Tsemppiä työnhakuun. Kannattaa soitella tai laittaa suoraan sähköpostia kiinnostavan firman hr:ään, erotut helpommin kuin jos haet vaan sitä ilmoitettua paikkaa kymmenien muiden hakijoiden kanssa yhtä aikaa.
Olen soittanut. Ihmeen monasti on se ilmoituksen yhteyshenkilö ihmeissään kun hänelle soitellaan ettei mitään tehtävää ole avoinna. Olen myös saanut hylsyviestin lisäksi sellaisia että haettu paikka on peruutettu.
Oletko laittanut viestiä niin, ettei välttämättä ole paikkaa edes auki? Olen kahdesti päässyt sillä tavoin haastatteluun, kummallakaan kertaa ei tärpännyt heti, mutta toisen haastattelun jälkeen noin parin kuukauden päästä soittivat, että heillä olisi paikka, johon voisin sopia. Olin siihen mennessä saanut jo toisen työn, mutta joskus tuollaiset "villit kortitkin" voi tuottaa tulosta :)
En voi ymmärtää. Ehkä oma alani on sitten sellainen että aina työllistyy. Olen 35v ja ollut työttömänä vain muutamia päiviä koko työhistoriani aikana. Yhden työpaikan olen saanut suhteilla ja loput haettu julkisista työnhakuoalveluista. Olen vaihtanut työtä n.10 kertaa.
Mitä teillä lukee niissä hakemuksissa jos ei edes olla yhteydessä saati pääse haastatteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanopa se. Lähetin taas yhden hakemuksen, vaikka tiedän, että suurella todennäköisyydellä asia ei etene. Turhauttavinta on se, että tietää itse, että olisi paljon osaamista ja annettavaa.
Turhaa se hakeminen on. Pitäs keksiä jotain millä rahoittaa elämä kalliissa suomessa. Kaikkia ei kiinnosta elämäntapaintiaanin elämä köyhyydessä.
Olen harkinnut yrittäjyyttä, mutta vähän hankala tie sekin on aloittaa köyhänä nollasta.
Yrittäjäksi ryhdytään kun on valmiiksi sellaisessa yhteiskunnallisessa asemassa jossa on verkostoja joilla voi lyödä rahoiksi. Lapsellista että työttömille tarjotaan yrittäjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää. Ehkä oma alani on sitten sellainen että aina työllistyy. Olen 35v ja ollut työttömänä vain muutamia päiviä koko työhistoriani aikana. Yhden työpaikan olen saanut suhteilla ja loput haettu julkisista työnhakuoalveluista. Olen vaihtanut työtä n.10 kertaa.
Mitä teillä lukee niissä hakemuksissa jos ei edes olla yhteydessä saati pääse haastatteluun?
Taas alkaa tulla näitä kusipäiden kommentteja. Jos joku valittaa että on tiukkaa alkaa mulkut sössöttää miten hyvin menee ja rahaa on liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surettaa lukea näitä, kun tietää miten sulkeutuneet työmarkkinat ovat tällä hetkellä jopa niillä aloilla, joilla ihan oikeasti on työntekijöistä pulaa. Mullakin on muutama oman alan tuttu, koulutettu ja oikeasti osaava ja hyvillä työnäytöillä oleva kaveri työttömänä erinäisistä syistä ja haastatteluihin ei vaan pääse, koska nykyinen status on se työtön. Mulle taas tulee varsinkin linkkarin kautta jos nyt ei viikoittain, niin ainakin kuukausittain viestiä headhuntereilta ja ihan vakituisessa työsuhteessa olen, en hae uutta työtä. Eli kyllä tuossa ihan selkeä vinouma on.
Tsemppiä työnhakuun. Kannattaa soitella tai laittaa suoraan sähköpostia kiinnostavan firman hr:ään, erotut helpommin kuin jos haet vaan sitä ilmoitettua paikkaa kymmenien muiden hakijoiden kanssa yhtä aikaa.
Olen soittanut. Ihmeen monasti on se ilmoituksen yhteyshenkilö ihmeissään kun hänelle soitellaan ettei mitään tehtävää ole avoinna. Olen myös saanut hylsyviestin lisäksi sellaisia että haettu paikka on peruutettu.
Oletko laittanut viestiä niin, ettei välttämättä ole paikkaa edes auki? Olen kahdesti päässyt sillä tavoin haastatteluun, kummallakaan kertaa ei tärpännyt heti, mutta toisen haastattelun jälkeen noin parin kuukauden päästä soittivat, että heillä olisi paikka, johon voisin sopia. Olin siihen mennessä saanut jo toisen työn, mutta joskus tuollaiset "villit kortitkin" voi tuottaa tulosta :)
Kun pääsisi haastatteluun. Ei auta soittelu kun en kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutettu ja kokenut ammattilainen ei notku työkkärin listoilla ainakaan Helsingissä.
Me ollaan palkattu tänä vuonna kymmeniä ja kaikki joiden kohdalla jouduttiin tekemään koeaikapurku oli ollut aiemmin työtön.
Mikä oli koeaikapurun peruste?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollainen hakemusten lähettely, oman yksityisyyden levittely, ole yksityisyydelle riski? Jaatte tietonne avokätisesti tuntemattomille.
Miksi ette soita tai käy, niin selviää olemuksesta, haluatteko olla missään tekemisissä; haastatteluunkin voisi samalla periaatteella päästä. Rekrytoija saa teistä nopeasti tietoa, jota ei kirjallisena edes voi antaa.
Hakemusta lähettäessä kannattaa lukea ensin yhtiön tietosuojaseloste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutettu ja kokenut ammattilainen ei notku työkkärin listoilla ainakaan Helsingissä.
Me ollaan palkattu tänä vuonna kymmeniä ja kaikki joiden kohdalla jouduttiin tekemään koeaikapurku oli ollut aiemmin työtön.
Se että oli ollut työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas alkaa tulla näitä kusipäiden kommentteja. Jos joku valittaa että on tiukkaa alkaa mulkut sössöttää miten hyvin menee ja rahaa on liikaakin.
No ei mulla rahaa ole liikaa. Ihan keskipalkkainen velkainen olen. Tekeekö se minusta kuspään jos kerron omasta kokemuksestani työmarkkinoilla?
Ehkä sinä et pääse töihin ton sun asennevammas takia.
Amerikassa on töitä.Sinne pääse vaikka olisi Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mulla rahaa ole liikaa. Ihan keskipalkkainen velkainen olen. Tekeekö se minusta kuspään jos kerron omasta kokemuksestani työmarkkinoilla?
Mikä on mulkun mielestä työttömän asennevamma?
Kotileikin koira kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti voi notkua. Asiantuntijatehtäviin on kymmeniä tai jopa satoja hakijoita. Viimeksi kun hain yhtä alle vuoden kestänyttä sijaisuutta, niin siihenkin oli yli sata hakijaa, saati sitten vakituisiin paikkoihin..
Tämä on se avainjuttu. Koen olevani kuin ap, korkeasti ja monipuolisesti koulutettu, myös paljon työkokemusta. Lähettelen jatkuvasti hakemuksia, mutta en jaksa sääliä itseäni, jos minua ei valittu kymmenien, jopa satojen joukosta. Teen tällä hetkellä keikkatöitä, jotka eivät vastaa koulutustani, mutta ovat onneksi edes vähän sinnepäin. En enää viitsi lähetellä loputtomasti hakemuksia. Se on ajanhaaskausta. Yritän muita tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mulkun mielestä työttömän asennevamma?
Puhuin sinun asennevammastasi. En kaikkien työttömien.
Se on asennevammasi, että leimaat kuspääksi muita ihmisiä joista et tiedä mitään ja osoitat ennakkoluuloja muiden rahatilanteista.
Minä en tollasta pelleä ainakaan palkkaisi. Monissa töissä tarvitaan yhteistyökykyä ja sosiaalisia taitoja joita sinulla ei selvästikkään ole viestisi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko hakea jos haluaa töitä.
Ei ole. Työnhakeminen ei korreloi työnsaannin tai edes haastattelukutsun kanssa. Koulutettu ja kokenut ei kelpaa suomen työmarkkinoille.
Mä olen päässyt haastatteluihin.
Ei vieläkään kerrottu mikä ala kyseessä. Ap tietää tasan tarkkaan miksi ei saa töitä. On alalla jolla on ylitarjontaa tekijöistä.
Opiskelkaa ja hakekaa sellaiselle alalla töihin missä on töitä ja jatkuva tarve. Huolto, ravintola, hoiva jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että oli ollut työtön.
:D