Helsinki Outletin maksullinen pysäköinti, antaisitko Aimo Parkin tietokoneelle kameratunnustukseen perustuvan automaattisen laskutusoikeuden luottokortillesi?
Jotenkin aavistelen, että tiedossa on ongelmia jos näin tekisin.
Kommentit (26)
Eikait se Helsinki Outletissä käynti niin pakollista ole, jos noin ahdistaa. Ihan yhtälailla ne voi kerätä susta tietoa sun shoppailutavoista ja rahankulutuksesta, jos siellä käyt. Parempi vaan pysyä pois.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita ollut tapauksia, joissa tuollaiseen parkkihalliin / parkkialueelle on ajanut joku ulkomaalainen auto, jonka rekkari on muka tunnistettu suomalaiseksi, ja laskutus lähtenytkin käyntiin vastaavan suomalaisen rekkarin omistavalle henkilölle.
En ole tutustunut tuohon tarkemmin, saako sieltä maksusovelluksesta ilmoituksen kännykkään, kun automaattinen laskutus alkaa?
Kyllä mulla tulee aina kännykkään ilmoitus kun pysäköinti alkaa ja kun päättyy.
EasyPark on kätevä, mutta olen jo kolme kertaa joutunut reklamoimaan tuosta automaattisesta rekisteritunnuksen lukemisesta, kun autoni on Tampereella ja EasyParkin mukaan olen parkissa Lahdessa jossain torin alla. E ja F ovat kaksi eri kirjainta!
Digiuskovaiset taas kommenteissa vaihdissa :D Toivottavasti teille pärähtää oikein isoja laskuja. Eikös tuohon voisi myös liittää empatiataulun periaatteita? Valkoihoinen mies maksaa pysäköinnistään enemmän? Ideaparkissahan tämäkin kehitys jo etenee:
Tietosuojavaltuutetulle jätetty kantelu. Näin Ideapark valvoo asiakkaita: lämpökamerat kertovat asiakkaan sukupuolen, iän, vierailun keston
https://www.ilkkapohjalainen.fi/tietosuojavaltuutetulle-on-tehty-kantel…
Onhan vaihtoehto olemassa: käy jälkikäteen maksamassa pysäköinti sivuston kautta oliko se vuorokauden sisään tai odota laskua lisämaksuilla
Tää nyt vaan on nykykäytäntö ja lisääntyy
Justhan sai yksi nainen 400 euron parkkisakon, kun pysäköintiä operoivan Europarkin kameratunnistus ei ollut havainnut naisen auton poistumista hallista edellisellä käyntikerralla joulukuussa, joten järjestelmä oli laskenut pysäköinnin voimaan tuosta päivästä eteenpäin."
----------------
Ja tuohan siis peruttiin kun virheestä valitettiin.
Se nyt vielä puuttuisi, että ei korjattaisi virhettä. Mutta onko kiva lähteä selvittelemään tuollaista, aikaa siihen menee ja hermoja. Kun idea oli vaan käydä parkissa hetki.