Miksi jotkut ostaa kaikki tavarat vauvalle uutena?
Mitä järkeä ostaa uusia vaunuja, jotka maksaa tuhansia kun käytettyjä uuden veroisia on kirppikset ja nettikaupat täynnä? Ei vauva myöskään tajua merkkivaatteista mitään. Entä ekologisuus? Mikä järki ostaa uusia tavaroita ihmisen alulle joka ei niistä tajua yhtään mitään? Ihan riippumatta omasta tulotasosta?
Kommentit (68)
En käytä nettikirppiksiä/fb kirppiksiä. Ostin vaunut, turvaistuimet tms tärkeät uutena, mutta tein hintavertailuja ja käytin tarjouksia hyväkseni. Vaunut ja istuimet jos ostaa käytettynä, kannattaa olla joko suuri luotto että ovat vielä toimivat tai silmää nähdä viat.
Vaatteet olen ostanut paljolti myös uutena, mutta usein alennetulla hinnalla. Sain myös vanhempieni ystävältä pusseittan tavaraa sekä ostanut kirppikseltä. Saimme miehen ystävältä käytetyn Burberryn talviasun, se taitaa olla ainoa vauvan "merkkivaate".
Miksi sinua niin vaivaa jos joku ostaa vauvan tavarat uutena? Jää sinulle/muille enemmän kirppiksille tavaraa
- 5kk vauvan äiti
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä itsekkyyttä.
Maailma hukkuu tavaraan ja silti vaan uutta, koska minä minä minä. Ei mietitä ekologisuutta ja sitä LASTEN tulevaisuutta yhtään.
Koska niitä uusia ostettuja ei sitten voi kierrättää ja käyttää uudelleen? Eiköhän vaipat ole pahempi ongelma kuin vauvan vaatteet?
Nykyään taitaa monet vauvanvaatteet olla myös "ympäristöystävällisemmin" tehtyjä kuin ne kirppareilta löytyvät. Ainakin mitä olen itse lueskellut brändien myyntipuheita
Voi tulla ihan edullisemmaksikin ostaa uutena. Omalle esikoiselle saatiin ja ostettiin kaikenlaista käytettyä. Toisen lapsen kohdalla käytetyt vaunut jo hajosivat ja piti ostaa uudet. Myös monet muut tarvikkeet eivät enää olleet käyttökelpoisia toisen ja kolmannen lapsen kohdalla. Jos oltaisiin ostettu uusia tavaroita, todennäköisesti omalla hyvällä käytöllä ja huolehdinnalla ne olisivat pysyneet kaikille lapsille käyttökelpoisina. Nyt jouduttiin ostamaan tavaroita useampaan kertaan lasten lukumäärän kasvaessa.
Koska hos muistaa omaa lapsuus aikaa ja kaikki mahdollinen kierrätettyä. Haluaa tarjota omalle lapselleen jotain parempaa?
Vierailija kirjoitti:
En käytä nettikirppiksiä/fb kirppiksiä. Ostin vaunut, turvaistuimet tms tärkeät uutena, mutta tein hintavertailuja ja käytin tarjouksia hyväkseni. Vaunut ja istuimet jos ostaa käytettynä, kannattaa olla joko suuri luotto että ovat vielä toimivat tai silmää nähdä viat.
Vaatteet olen ostanut paljolti myös uutena, mutta usein alennetulla hinnalla. Sain myös vanhempieni ystävältä pusseittan tavaraa sekä ostanut kirppikseltä. Saimme miehen ystävältä käytetyn Burberryn talviasun, se taitaa olla ainoa vauvan "merkkivaate".
Miksi sinua niin vaivaa jos joku ostaa vauvan tavarat uutena? Jää sinulle/muille enemmän kirppiksille tavaraa
- 5kk vauvan äiti
Ainiin, lisään vielä kun muistin: vauvani kylpyamme on minuakin vanhempi. Vanhempani ostivat sen isoveljelleni, joka syntyi -86. Itsekin vauvana lilluin samassa ammeessa ysäri-luvulla. Vauvan peitotkin ovat alkuperäisesti isoveljeni.
Tuleeko ap:lle parempi mieli tästä superkierrätyksestä?
Me ostettiin vaunut uutena koska haluttiin tietynlaiset eikä käytettynä löytynyt sopivia. Ajateltiin myös, että uudet kestää paremmin useammalle lapselle. Samoin turvakaukalo ostettiin tietysti uutena. Osa tavaroista hankittiin käytettynä.
Ai toi kerskakulut onkin yhteiskunnan etu? Salli mun nauraa.