Miksi jotkut ostaa kaikki tavarat vauvalle uutena?
Mitä järkeä ostaa uusia vaunuja, jotka maksaa tuhansia kun käytettyjä uuden veroisia on kirppikset ja nettikaupat täynnä? Ei vauva myöskään tajua merkkivaatteista mitään. Entä ekologisuus? Mikä järki ostaa uusia tavaroita ihmisen alulle joka ei niistä tajua yhtään mitään? Ihan riippumatta omasta tulotasosta?
Kommentit (68)
Jonkun on ostettava niitä uusiakin, jotta on mitä kierrättää.
Voi tätä itsekkyyttä.
Maailma hukkuu tavaraan ja silti vaan uutta, koska minä minä minä. Ei mietitä ekologisuutta ja sitä LASTEN tulevaisuutta yhtään.
Halusin vaan ostaa kaiken uutena. Mulla on vain yksi lapsi niin en konkurssiin joudu. Enkä oikeasti jaksa kyttäillä facen enkä muitakaan nettikirppiksiä. Pöytäkirppiksillä taas niin huonolaatuista tavaraa että ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä itsekkyyttä.
Maailma hukkuu tavaraan ja silti vaan uutta, koska minä minä minä. Ei mietitä ekologisuutta ja sitä LASTEN tulevaisuutta yhtään.
Provot ovat kiellettyjä täällä.
Tosi on kuitenkin, että jos jotkut eivät ostaisi tavaroita uutena, ei käytettyjäkään olisi myynnissä niitä haluaville.
Meillä jotkut vaatteet kiersivät kolmella lapsella ja siitä ne lähtivät kaverini lapselle, jonka jälkeen ne menivöt hänen tuttunsa lapselle ja ties minne. Kaikista vaatteista ei tietenkään ollut edes kierrätykseen, koska niistä tuli entisiä jo meillä. Sellaista se on, elämä.
Vierailija kirjoitti:
Halusin vaan ostaa kaiken uutena. Mulla on vain yksi lapsi niin en konkurssiin joudu. Enkä oikeasti jaksa kyttäillä facen enkä muitakaan nettikirppiksiä. Pöytäkirppiksillä taas niin huonolaatuista tavaraa että ei kiitos.
Näin. Kun aloimme miettimään lasta, oli meillä ihan kivasti säästössä ja molemmilla oli hyvät työpaikat.
En siis keksinyt yhtään syytä miksi käyttäisin vapaa-aikani selaamalla jotan ilmoituksia tai juoksemalla kirppiksillä, josta saattaisin ehkä löytää kotain kompromissivarusteita. Niissäkin saattaisi tulla todellisia pettymyksiä, jos edellinen koti olisikin ollut joku homekoti, siellä olisi tupakoitu tai jotain koiran karvoja olisi ollut joka paikka täynnä.
Koska ne voi, ja onhan se vauvakin uusi. Mistä ajattelit niitä käytettyjä tulevan jos kukaan ei osta uutena?
Laittakoot jokainen vauvalleen vankkurit vaikka marmorista jos kerran kukkaro sallii. Ei kuulu mulle eikä taida kuulua sullekaan.
Mona Q kirjoitti:
Koska mä voin! 😂
Ja minun jälkeeni vedenpaisumus. Ei haittaa, vaikka maailma hukkuu jätteisiin! 😂
Tärkeintä on et pääsen itse leikkimään uusilla tavaroilla!
Vierailija kirjoitti:
Mona Q kirjoitti:
Koska mä voin! 😂
Ja minun jälkeeni vedenpaisumus. Ei haittaa, vaikka maailma hukkuu jätteisiin! 😂
Tärkeintä on et pääsen itse leikkimään uusilla tavaroilla!
Ei, vaan se että sä pääset kirppishintaan leikkimään niillä uudenveroisilla tavaroilla.
Tutkitusti köyhät ei saa kierrättää. Ei ne köyhiä olisikaan, jos osaisi.
En osta tai ota vastaan lapselle enkä aikuiselle koskaan käytettyjä tavaroita, joista en tiedä, missä niitä on säilytetty. Opin parista kerrasta, kun joku tuttu lupasi tuoda vauvalle lahjaksi vaatteita ja ne olivat olleet 20 v homeisessa varastossa. Roskiin menivät. Sellaisia olen ottanut vastaan, joista tiedän omistajan olevan yhtä tarkka siisteydestä kuin itsekin olen.
Pidän sellaisia ihmisiä vähän yksinkertaisina, luulevat olevansa parempia kuin muut ja siksi ei voi ostaa käytettyä heidän lapselle
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa ostaa uutena niin mielestäni ihan hyvä, että ostavat uutena. Jätetään ne kirpputavaralöydöt ihmisille, joilla ei ole varaa uusiin.
Lapsi hyötyisi paljon enemmän, jos ostaisi käytettyä ja laittaisi säästyneen rahan heille säästöön, niin olisi aikanaan ajokorttirahat tai asunnon takuuvuokra. Köyhä ei laita mitään säästöön, siksi se köyhänä pysyykin.
Meillä hyvätuloisten omakotialueella on lastenvaatteet ja harrastusvälineet kiertäneet koko tienoon. Ei ollakaan köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
En osta tai ota vastaan lapselle enkä aikuiselle koskaan käytettyjä tavaroita, joista en tiedä, missä niitä on säilytetty. Opin parista kerrasta, kun joku tuttu lupasi tuoda vauvalle lahjaksi vaatteita ja ne olivat olleet 20 v homeisessa varastossa. Roskiin menivät. Sellaisia olen ottanut vastaan, joista tiedän omistajan olevan yhtä tarkka siisteydestä kuin itsekin olen.
JA pesukonetta et osaa käyttää?
Me saimme pojan. Lähipiirissä ei ollut ollut vauvoja vuosiin eli lähipiiristä ei olisi käytettynä vauvan tavaroita löytynyt. Lähipiirissä syntyneet olivat tyttöjä. Tarjolla olisi siis ollut pojallemme pinkkejä röyhelövaatteita. Ostimmekin ainokaisellemme vaatteet itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JA pesukonetta et osaa käyttää?
Home ei lähde pesukoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa ostaa uutena niin mielestäni ihan hyvä, että ostavat uutena. Jätetään ne kirpputavaralöydöt ihmisille, joilla ei ole varaa uusiin.
Lapsi hyötyisi paljon enemmän, jos ostaisi käytettyä ja laittaisi säästyneen rahan heille säästöön, niin olisi aikanaan ajokorttirahat tai asunnon takuuvuokra. Köyhä ei laita mitään säästöön, siksi se köyhänä pysyykin.
Meillä hyvätuloisten omakotialueella on lastenvaatteet ja harrastusvälineet kiertäneet koko tienoon. Ei ollakaan köyhiä.
Mielestäni on yhä paljon parempi jättää käytetyt heille joilla ei varaa ostaa uusia. Sitä paitsi uusien ostaminen tukee yhteiskuntaa.
Olen joitakin lastenvaatteita ja -tarvikkeita ostanut käytettynä. En kuitenkaan ostaisi turvakaukaloa tai vaunuja käytettynä. Kaukalo voi olla kolaroitu (=rikki). Vaunut on usein niin Kovalla käytöllä, että jokin osa hajoaa. Meillä hajosi hyvän merkin vaunut/rattaat, kun toinen lapsi oli parivuotias. Kehikko ei enää pysynyt kasassa. Vaunut oli meille uutena tulleet. Myönnän, että välillä roikotin vaunuista ostoskassia (mikä oli kielletty), mutta eihän sitä tiedä, miten käytettyjä vaunuja on kohdeltu. Käytetyt vaunut maksaa usein monta sataa eikä niissä ole Yakutia jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Mona Q kirjoitti:
Koska mä voin! 😂
Tämän saman lauseen olin tulossa kirjoittamaan ;D
Typerin lammaslauma lause mitä olen kuullut.
Ettei tulisi luteita tai vatsatautia, lapsihan laittaa kaiken suuhun.