Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko inhottava ihminen?

Vierailija
02.10.2023 |

Ystäväni on invalidi, eli liikkuu pyörätuolilla, ja hän pyytää aika usein apua. Viimeksi tänään kysyi lähtisinkö kauppaan hänen kanssaan. Eli tiesin että se olisi taas jonkinlainen avustuskeikka. Kieltäydyin vedoten rahattomuuteeni ja siihen ettei huvittanut lähteä myöhään illalla kauppaan. Hänellä kyllä on avustaja, mutta lähtee tietenkin sovitusti kotiinsa. Sitten koittaa yrittää minua avuksi. Arvatenkin kauppareissun jälkeen olisi pitänyt avustaa riisumisessa ja pyjaman laitossa. Olen tätä joskus tehnyt, mutta ystävyys on koetuksella, jos ystävyys onkin tällaista. Hän asui joitakin vuosia muualla ja olin onnellinen sinä aikana. Ei tullut pyyntöjä lähtisinkö sinne ja tänne ja auttaisinko. Viihdyn muutenkin aika hyvin mieheni kanssa ja harvojen ystävieni kanssa, jotka ovat terveitä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole

Vierailija
2/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hänelle avustaa pyjaman muuten. Onko avustaja kuinka myöhään hänen luonaan? Miksi kotihoito ei käy, jos tarvii avun kaikessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole inhottava, koska et ole hänestä vastuussa, et saa palkkaa häneltä, et ole sukulainen.

Hänen täytyy palkata avustaja itselleen. Älä ryhdy hyväksikäytettäväksi hölmöksi. Vie paljon aikaasi. Yhteiskunta auttaa häntä.

Vierailija
4/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avustaja joka lähtee aikaisin, niin miksi kotihoito ei käy iltakäynnillä? Tietysti voit joskus käydä auttamassa, mutta mielestäni ei ole sinun tehtäväsi. Yhteys kotihoitoon, jos ei itse halua kotihoitoa, mutta ei kuitenkaan pärjää yksin, niin huoli-ilmoitus paikalliseen kotihoitoon.

Vierailija
5/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole, mutta ystävyydestä en ehkä puhuisi. Ennemin hän on sinulle pakollinen tuttavuus.

Vierailija
6/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö tätä ilmaiseksi? Sinulla on yksilönvapaus kieltäytyä.

Vierailija
7/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olet inhottava. Miksi alunperin ystävystyit häneen. Autoit ennen ja nyt sitten et. Ei kuulosta kovin fiksulta toiminnalta. Oliko hän sinulle vain jokin väliaikainen huvi tai miksi et tajunnut, että ystäväsi tulee tarvitsemaan apua koko loppuelämänsä. En ainakaan minä taputa sinulle!

Vierailija
8/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajan duunia. Sille maksetaan siitä. Sinulle ei.

Vierailija
9/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tekemisissä ihmisten kanssa vapaa-ajallasi joiden kanssa oleminen, tekeminen ja meneminen tuntu sinusta epämukavalta, niin saat ihan huoletta kieltäytyä. Yhteiskunta vastaa invalideista.

Vierailija
10/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisiä pitäisi auttaa myös ilman korvausta. Joissain tilanteissa se on jopa kansalaisvelvollisuus. Kaikkea ei voi mitata rahassa. Nykyään tietysti kun itsekkyys on huipussaan, tämä ei aukene kaikille.

Vierailija
11/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisiä pitäisi auttaa myös ilman korvausta. Joissain tilanteissa se on jopa kansalaisvelvollisuus. Kaikkea ei voi mitata rahassa. Nykyään tietysti kun itsekkyys on huipussaan, tämä ei aukene kaikille.

Omaa vapaa-aikaa ei tarvitse uhrata invalidin takia, jos sillä kerran on jo avustaja. Jos tarttee jotain kaupasta niin mieluummin niin että sille vie jotain. En ymmärrä tuollaista säätämistä.

Vierailija
12/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan olet inhottava. Miksi alunperin ystävystyit häneen. Autoit ennen ja nyt sitten et. Ei kuulosta kovin fiksulta toiminnalta. Oliko hän sinulle vain jokin väliaikainen huvi tai miksi et tajunnut, että ystäväsi tulee tarvitsemaan apua koko loppuelämänsä. En ainakaan minä taputa sinulle!

eiköhän omat voimavarat vaihtele itse kullakin. Joskus on saattanut jaksaa auttaa enemmän. Ei kai sellaiseen voi alusta lähtien sitoutua ja luvata, että auttaminen ja ystävyys jatkuu muuttumattomana.

Vierailija
13/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hänelle avustaa pyjaman muuten. Onko avustaja kuinka myöhään hänen luonaan? Miksi kotihoito ei käy, jos tarvii avun kaikessa?

Avustaja on kahdeksaan asti illalla töissä, eli pyjamassa pitäisi olla siihen mennessä. Ja kaupassa oltaisiin oltu n.puoli kahdeksaan. En tiedä saako hän tulevaisuudessa paremmin apua iltatoimiin.

Vierailija
14/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saa mielestäni aika hyvin apua, eli 4 tuntia aamulla ja neljä tuntia illalla. Pitäisi minun mielestäni sillä pärjätä. Olin hänelle avustajana muutama vuosi sitten ja siitä ystävyys lähti. Ikävää siinä mielessä, että hän edelleen pitää minua avustajana, eikä pelkkänä ystävänä. Ei suinkaan aina. Olisiko pitänyt kenties irtaantua ns.ystävyydestä heti kun työni päättyi. Jokaisen kansalaisvelvollisuus on tietenkin auttaa, mutta omat rajansa ja resurssinsa on hyvä tietää. Kun ei huvita niin ei huvita. Ap.

Vierailija
15/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän saa mielestäni aika hyvin apua, eli 4 tuntia aamulla ja neljä tuntia illalla. Pitäisi minun mielestäni sillä pärjätä. Olin hänelle avustajana muutama vuosi sitten ja siitä ystävyys lähti. Ikävää siinä mielessä, että hän edelleen pitää minua avustajana, eikä pelkkänä ystävänä. Ei suinkaan aina. Olisiko pitänyt kenties irtaantua ns.ystävyydestä heti kun työni päättyi. Jokaisen kansalaisvelvollisuus on tietenkin auttaa, mutta omat rajansa ja resurssinsa on hyvä tietää. Kun ei huvita niin ei huvita. Ap.

Kyllä mä olen ottanut avustettavat vain työnä

Vierailija
16/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kieltäytyisin kaikista iltajutuista hänen kanssaan, vain päivisin näe häntä jos jallittaa sinut pukemaan häntä yms illalla

Vierailija
17/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt luinkin että olit aiemmin hänen avustajansa.. ei kuulosta hyvältä, hän pitää sinua yhä avustajana eikä ystävänä. Ehkei kannata nähdä enää ja jatkossa pidä työ työnä.

Vierailija
18/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feidaa koko ystävyys. Hän edelleen jotenkin pitää sua avustajana.

Vierailija
19/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole, mutta ystävyydestä en ehkä puhuisi. Ennemin hän on sinulle pakollinen tuttavuus.

Olen miettinyt tätäkin. Hän ei ole edes ihmisenä kovin mukava, vaan käytöksensä on joskus erittäin törkeää ja ajattelematonta. Olen kai hänen kaverinsa vain siksi että mulla on niin vähän kavereita. Joku sanoisi että nyt riittää ja laittaisi poikki koko ystävyyden. Tai näkisi vain todella harvoin. En nytkään halua nähdä häntä kovin usein. Ap

Vierailija
20/31 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sellainen periaate, ettet auta ketään. Se toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi