Mielipiteeni. Keskiluokkaiset ihmiset: kuluttakaa
Kun ekonominen tilanne on epävarma, niin sitä aina pahentaa se, että keskiluokka alkaa sympatiasta köyhempiä kohtaan säästelemään itsekin rahaa, vaikka sitä oikeasti olisikin. Se vain pahentaa entisestään ekomista syöksykierrettä kohti lamaa. Eli ostakaa. Varsinkin suomalaisilta, ja varsinkin pieniltä yrityksiltä ja käsityötä yms. Jos et oikeasti ole missään taloudellisessa ahdingossa, ja ainut syy olla ostamatta jotain on se, että nolottaa ja tuntuu väärältä, kun muilla menee huonommin, niin siitä ei nyt ole kenellekään hyötyä.
Kommentit (48)
Minä olen alkanut ostamaan ihan hirmuisesti torista kaikkea. Tulee kaikille hyvä mieli. Toisen roska on toisen aarre.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen alkanut ostamaan ihan hirmuisesti torista kaikkea. Tulee kaikille hyvä mieli. Toisen roska on toisen aarre.
Tämä on hyvä myös. Näinhän ne rahat menee suoraan ihmisille. Hyvä sinä.
Suomessa en kuluta. Kiskurihinnat.ulkomaanreissuilla ostokset yms
Mä kulutan ihan hysteerisesti. Huomenna tili tyhjäksi hullareilla.
En osta mitään mitä en tarvitse. Kunnostan taloani joten en humputtele turhia. Palkkani ei ole suuren suuri ja saan sen riittämään vain fiksulla taloudenpidolla. Rikkaammat pitäköön kahvilat, hieromot ja lahjaliikkeet pystyssä, minä neulon kotona kissa sylissä oman takan kajossa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa en kuluta. Kiskurihinnat.ulkomaanreissuilla ostokset yms
Itsepähän joudut sitten täällä köyhtyneessä maassa elämään. Itseänihän ei sinänsä kiinnosta, olen muuttamasa muualle muutenkin. Tehdä mitä lystäätte maallenne.
Vierailija kirjoitti:
En osta mitään mitä en tarvitse. Kunnostan taloani joten en humputtele turhia. Palkkani ei ole suuren suuri ja saan sen riittämään vain fiksulla taloudenpidolla. Rikkaammat pitäköön kahvilat, hieromot ja lahjaliikkeet pystyssä, minä neulon kotona kissa sylissä oman takan kajossa.
Mitä aktuaalista vattua taas? :DDD Etkö tajua, että talon kunnostaminenkin on kuluttamista. Kulutus tarkoittaa rahan käyttöä johonkin, se ei välttämättä tarkoita esineiden haalimista. Ihmiset...
En kyllä rupea ostamaan mitään vain ostamisen ilosta. Olen keskituloinen, mutta asuntolaina maksettu, niin ei mulla rahaa oikein mihinkään mene. En tykkää käydä missään hieronnoissa tai kasvohoidoissa enkä niissäkään ala väkisin käymään.