Millainen ammatti sopii ujolle, aralle ja herkälle?
Olen luova mutta taideala ei nyt työlllistä. Ehdotuksia?? Tuntuu että tämä maailma on minua vastaan. Minulla ei myöskään ole tippaakaan kunnianhimoa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Kirjastoala.
Ei oo silläkään alalla kyllä kauheasti töitä. Ylitarjontaa kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
No miten joku graafikko/taittaja? Esim nettisivuille?
Taittajien/graafisten suunnittelijoiden työt ovat hädin tuskin kiven alla, monia on työttömänä kun töitä ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Joku tutkija tai muu akateeminen.
Ei kyllä sovi ollenkaan aralle ja ujolle. Koko ajan saa pitää omasta puolestaan myyntipuheita, kritiikkiä ja hylkäyksiä tulee. Joutuu myös opettamaan, eikä sekään ole mitään herkkua aralle.
Vierailija kirjoitti:
Lehden varhaisjakaja.
No luulisi aran pelkäävät tuota, kun ei tiedä kuka tulee heilumaan puukon kanssa jostain nurkan takaa.
En minä ainakaan uskaltaisi varhaisjakajaksi vaan mieluummin teen etätöitä kotona.
Jokin suorittava työ, missä ei tarvitse olla asiakaspalvelussa.
Christiiina kirjoitti:
Jokin suorittava työ, missä ei tarvitse olla asiakaspalvelussa.
Ei tämmöisiä töitä nykyään enää ole
Teollisuuden suorittavat työt varmasti sopisivat. Ei tarvitse tehdä työtä persoonallaan ja itse voi valita miten paljon tauoilla viettää aikaa työkaverien kanssa. Esim elintarvike- tai kokoonpanopuoli?
Opiskele puutarhuriksi. Varmaan kiva työ eikä pidetä hulluna, jos vähän juttelee kasveille. Eräs toimistotöissä loppuun palanut tyyppi teki tuon yllämainitun ja toivottavasti viihtyy alalla edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Teollisuuden suorittavat työt varmasti sopisivat. Ei tarvitse tehdä työtä persoonallaan ja itse voi valita miten paljon tauoilla viettää aikaa työkaverien kanssa. Esim elintarvike- tai kokoonpanopuoli?
Tämä siis jos ei halua juurikaan opiskella. Jos haluaa opiskella, niin teknisiltä aloilta löytyy paljon hommia joissa noista ominaisuuksista ei ole haittaa. Tosin rakennusala esim ei nyt vedä, mutta toisaalta jos opiskelet nyt niin suhdanteet ehtii muuttua ennenkuin valmistut.
Kysy työkokeilua, niin saat paremmin tietoon mihin sopisit.
Kirjanpito- ja tilintarkastus voisi olla. Vaaditaan tosi paljon tarkkuutta, jos on toisella töissä, niin ei tarvitse ryhtyä yrittäjäksi tai hoitaa asiakaskontakteja juurikaan. Lyhyt koulutus.
Näyttelijät usein kertovat olevansa ujoja ja siksi ehdotankin, että näyttelijä.
Ei ainakaan opettaja. Olisi sinun kaltaiselle, kuin suden suuhun meneminen.
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpito
Tekniset alat
Mahdollisimman korkean koulutuksen paikat (fiksuinta ja parhaiten käyttäytyvää porukkaa pääasiassa)Käsittää oikeastaan kaikki alat. Joka alalla ja työnimikkeessä on persereikiä. Pilkkaaminen on vain erimuotoista. Fiksut on ihan eri kastinsa, eikä sido koulutukseen.
Siinä vaiheessa kun siivoat ku sta, pas kaa ja muita eritteitä, hoidat sekavia ja aggressiivisia dementikkoja, tai kipuaan huutavia kuolemansairaita, tai kuuntelet omaisten huutoa, niin katellaan uudelleen.