Millainen ammatti sopii ujolle, aralle ja herkälle?
Olen luova mutta taideala ei nyt työlllistä. Ehdotuksia?? Tuntuu että tämä maailma on minua vastaan. Minulla ei myöskään ole tippaakaan kunnianhimoa.
Kommentit (78)
Kukkapuutarhan työntekijä. Taimitarhan työntekijä.
Ulkomailla joku newage aiheinen kauppa tai sisustuskauppa. Jossain merituulessa, länsimaissa, silti lämmintä vähän. Rauhallista, hiljaista, mukavaa. Hymyileviä asiakkaita. Kirjailija?
Itse olen samoilla ominaisuuksilla 3-vuorotyössä tehtaassa. Ei tarvitse hirveästi vastuuta tai roolia ottaa. Vuosiansiot 60k€ aloittavilla ja siitä sitten paranee.
Paperi-, kartonki- ja selluala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja on yksi harvoista ammateista joka työllistää.
eikai siinä herkkä ja ujo pärjää?
Pärjää jos vaan asennoituu oikein, ainakin vauvapalstan mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujo, arka ja herkkä ei jaksa ja pärjää lähihoitajana.
Ujoudesta ja arkuudesta oppii pois nopeasti kun hankkiutuu mukavuusalueen ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujoudesta ja arkuudesta oppii pois nopeasti kun hankkiutuu mukavuusalueen ulkopuolelle.
Herkkyys jää.
Vierailija kirjoitti:
Kuvisope
No ei todellakaan, ihmiset iästä riippumatta osaavat olla kamalia, myös ihan pienet lapset. Siinä ei herkkä pärjää. Ja miten ujo pärjää luokan edessä?
Kerroit, että olet ujo ja arka. Ja taiteellinen. Mutta mitä muuta olet? Mistä olet kiinnostunut? Missä aineissa olit hyvä koulussa? Mitä tykkäät tehdä/harrastaa? Maailmassa on lukuisia koulutus- ja ammattialoja ja suunnaton määrä erilaisia työtehtäviä. Totta kai niissä on paljon sinulle sopivia.
Monissa ammateissa on etätyömahdollisuus. Sekin helpottaa ujon ja aran työntekoa. Toisaalta ajattelen, että olisi hyvä, jos menisit päin tilanteita, jotka tuntuvat hankalilta. Näin saisit lisää itsevarmuutta. Mutta ammattia ajatellen työelämäsi tulisi ehkä liian raskaaksi, jos esim. esiintyminen olisi olennainen osa työtä. Toisaalta esim. monen näyttelijän on sanottu olevan ujoja, mutta rooli auttaa suoriutumisessa.
Älä anna ujouden ja arkuuden supistaa valintojasi tarpeettomasti. Hyödynnä vahvuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastoala.
Mistä tällainen idea? Aika vähän taitaa alalla enää olla pelkkää takahuoneessa muovittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä opi aina. Itse jouduin melkein psykoosiin, tarpeeksi kun on mukavuusalueen ulkopuolella niin tulee raja vastaan jos ujous ja arkuus on ominaisuus mikä ei lähde altistumalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastoala.
Mistä tällainen idea? Aika vähän taitaa alalla enää olla pelkkää takahuoneessa muovittamista.
Kirjastoalan työllisyys on ollut surkea. Liekö parantunut.
Kuvisope