Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asian ytimessä: PYYHITKÖ istualtaan vai seisaaltaan?

Tutkija
01.10.2023 |

Teemme tieteellistä tutkimusta tästä ihmiskunnan kannalta keskeisestä asiasta. Vastaa tutkimukseen, kiitos.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä tutkimus.

Vierailija
2/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möbler eller aktern?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleeni, että seisaallaan vois pyyhkiä...

Vierailija
4/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyyhi.

Vierailija
5/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten seisovilleen voisi edes pyyhkiä.

Vierailija
6/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pyyhi.

Sama. Pesen aina. Istuviltaan jos on pönttö, seisoviltaan jos on kyykkyvessa.

Vierailija
7/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin mitä, pöytää vai?

Vierailija
8/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava aloitus! Varmaan kaikkein upein aloitus koko vauvapalstan historiassa!

Minun vastaukseni: seisaallaan. Kun tavanomaisessa vessassa käyn jossa on tavanomainen pönttö... niin en vain mitenkään pysty pyyhkimään istuallani. Olen pohtinut että kenties minun vartalossani on jonkinlainen "liikuntarajoittuneisuus", jonkinlainen "fyysinen vammaisuus" joka estää minua pyyhkimästä istuallani. Arvelen että monilla ihmisillä ei tuota rajoittuneisuutta ole. Eli arvelen että monet ihmiset pystyvät pöntöllä tarpeita tehtyään, pöntöllä istuttuaan... pystyvät myös pyyhkimään pyllynsä istuen pöntöllä. Noin minä arvelen, mutta enhän minä sitä voi varmasti tietää, koska en ole koskaan kenenkään pyyhkimisaktiviteettia katsellut. Sen olen vain huomannut että koen ja tunnen itseni omituisen rajoittuneeksi, sairaaksi, jopa vammaiseksi... kun minun ihan täysin välttämättä täytyy nousta pöntöltä ylös voidakseni pyyhkiä pyllyni. Tosi sääli! Sääli minua.

Mutta sitten, on myös KOLMAS vaihtoehto: se että tekee kakkaamistarpeensa KYYKYSSÄ. Siis vaikkapa ulkona nurmikolla tai millävain muulla tasaisella helpolla alustalla. Toki monissa maissa on myös kyykkyvessoja olemassa. Niissä kyykkyasentoulostamisissa olen huomannut: minun on ihan 100-kertaa helpompi toimia jos jalkani eivät ole kyykyssä vierekkäin. Vaan siis jos yksi jalkani on edempänä... ja toinen jalkani on taaempana. Se helpottaa minulle huomattavasti alhaalla kyykyssä olemista, ulostamista... ja sitten jälkeenpäin myös pyyhkimistä. Silloin minun ei liiemmin tarvitse nousta ylös pyyhkiäkseni, vaan voin pyyhiä myös pysyen alhaalla kyykyssä.

Niin: tasajalkaa kyykyssä... minun on pakko nousta asennosta ylöspäin seisaalleni voidakseni pyyhiä.

"Ristijalkaa" (yksi jalka edessä, toinen jalka takana) kyykyssä... minä voin pyyhkiä myös pysyen alhaalla.

Elikkäs ristijalkakyykky on paljon helpompi ja toimivampi kuin tasajalkakyykky.

Vierailija
9/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyyhi. Mulla on nuolija sitä varten.

10/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan onnistuu seisaaltaan, jos ne. teflonia tuleva scheisse on. Entäs sitten, kun tulee kunnon varpusparvi ja pa***t pitkin takapuolta ja reisiä.

Vierailija
11/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten seisovilleen voisi edes pyyhkiä.

Täytyy olla marsilainen jolla on metriä pidemmät kädet.

Vierailija
12/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite pyyhin seisovaltaan, tosin pääsy persläpeesi on hiukkasen huonompi ko persposket ikäänkuin lähenee toisiaan ko nousee ylös. Pitää vedellä hiukka syvemmältä edestakasin jotta tulee puhdasta. Tämä tiedehenkilöille tiedoksi.

Vierailija
13/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyyhi, suihkuttanut letkulla ja odotan että kuivuu reikä ja ympäristö

Vierailija
14/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyyli-täti kirjoitti:

Ite pyyhin seisovaltaan, tosin pääsy persläpeesi on hiukkasen huonompi ko persposket ikäänkuin lähenee toisiaan ko nousee ylös. Pitää vedellä hiukka syvemmältä edestakasin jotta tulee puhdasta. Tämä tiedehenkilöille tiedoksi.

Sinun vastauksesi oli tiedehenkilöille täydellisen informatiivinen. Minua usein harmittaa kuinka epätarkkoja useiden ihmisten vastaukset tällä palstalla ovat. Mutta sinun vastauksesi oli kyllä niin tarkka että luulen sen tyydyttävän jopa kaikkein pedanttisimpia tiedehenkilöitä, sinun vastauksesi siirsi jonkinlaista ymmärrettävää informaatiota jopa kaikkein hitaimmille tieteilijöille! Kiitos sinulle. Osasit vastata niin että jopa tyhmin ihminen ymmärtää vastauksesi.

Vierailija
15/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissalla käydessä pyyhin seisoallaan ja isommalla asialla taas istuallaan. Enpä ole tätäkään tullut aiemmin miettineeksi sen kummemmin! :D

Vierailija
16/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusasettelua pitäisi tosiaan tarkentaa riippuen kummasta reiästä on kyse.

Vierailija
17/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huljautan takapäätä ison hädän jälkeen naapurin paljussa.

Vierailija
18/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut mieleeni, että seisaallaan vois pyyhkiä...[/quote

No eihän kukaan järkevä näin tee. Eihän sitä saa kunnolla pyyhittyä seisaaltaan. Exä pyyhki seisaaltaan ja sitten oli kalsarit täynnä jarrutusjälkiä.

Vierailija
19/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut mieleeni, että seisaallaan vois pyyhkiä...[/quote

No eihän kukaan järkevä näin tee. Eihän sitä saa kunnolla pyyhittyä seisaaltaan. Exä pyyhki seisaaltaan ja sitten oli kalsarit täynnä jarrutusjälkiä.

Uskon vastauksesi puoliksi. Eli ei sitä saa seisaallaan kunnolla pyyhittyä ja sen jälkeen sitten on kalsarit täynnä jarrutusjälkiä. Tuon uskon! Mutta ei se riipu siitä mitä sinä sanot, eli ei se ole sitä että ei kukaan "järkevä näin tee". Koska ei tuo pyyhkimistekniikka järjestä riipu! Vaan pyyhkimistekniikka riippuu vartalon lihasten hallinnasta, koordinaatiosta. Joillain onnettomilla ihmisillä koordinaatio ei vain riitä istualtaan pyyhkimiseen. Joten eipä heillä sitten muutakaan vaihtoehtoa ole kuin seisaaltaan pyyhkiminen.

Lihasten koordinaatioltaan onnekkaat ihmiset - he pyyhkivät istualtaan.

Lihasten koordinaatioltaan epäonnekkaat ihmiset - he pyyhkivät seisaaltaan.

Järjen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Paitsi ehkä jos sinä jotenkin ihmeellisesti löydät yhteyden lihaskoordinaation sekä järjen väliltä.

Vierailija
20/57 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunge "tutkimuksesi" hanuriisi, ääliö.