Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA KAIPALLAAN!

27.12.2006 |

Elikkäs tilanteeni on se, että äityislomani loppuu 26.1.07 ja poikani on tuolloin sen 9 kuukauden ikäinen.En halua laittaa lastani vielä tuolloin " vieraan" ihmisen hoitoon vaan, haluaisin hoitaa häntä vielä itse. Olenkin nyt miettinyt, sellaisia työ vaihtoehtoja joissa voisin hoitaa lastani samalla.En ole keksinyt itse muita kuin perhepäivähoitajan työn,jota en kuitenkaan halua tehdä.Minulla on nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajan tutkinto,joten erilaiset sosiaali puolen työt olisivat lähinnä harkinnassani...Antakaapas siis minulle ideoita sellaisista töistä, joissa lapsen hoito onnistuu samalla!?!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aatellut mennä iltatöihin kolmena iltana viikossa, kun vanhempainrahakausi päättyy. Mies saa sitten hoitaa vauvaa oman työpäivänsä jälkeen. Eihän tällä systeemillä rikastumaan pääse, mutta sitten nuukaillaan ja koitetaan pärjätä... Vauvaa en haluasi päivähoitoon viedä ennen kuin on aivan pakko.

Vierailija
2/4 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minun mielestäni vauvan hoito täyttää täysin työpäivän.

Itse en pystyisi tekemään siinä muuta työtä vauvan ohella.

Päiväunetkin on niin kovin vaihtelevat, jos tuumaa jotain tehdä unien aikaan, vauva ei sitten varmaan nukukkaan niin pitkään tälläkertaa...

Ymmärrän toki että hinta mikä meille kotiäideille maksetaan, on paikkakunnasta riippuen (kuntalisät ym) tosi pieni.

Minulla on 10 kk ikäinen pikkumies koululaisten lisäksi. Halusin jäädä kotiiin hoitamaan poikaamme. Tulona minulle on kotihoidontuki sekä kuntalisä 100 e kuussa.

Sitten keksimme miehen kanssa asiaa pohtiessamme, että tähän pitäisi kyllä lisätä hoitokulut päälle, siis ne hoitokulut mitä me säästämme, kun poikaa emme vie hoitoon.

Eli tällä tavoin laskettuna mun ei todellakaan kannata aloittaa omaa yrittäjän työtäni kotona..nautin nyt tästä vaiheesta - saan olla kotiäiti 3:lle lapselleni. Jossain vaiheessa sitten rupeaa kyllä säkenöimään tuo työelämäkin....

toivottavasti keksit itsellesi hyvän ratkaisun!

hyvää uuttavuotta sinulle ja vauvallesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kohta edessä sama tilanne, mutta töihin olen jo ilmoittanut, että jään puoleksi vuodeksi hoitovapaalle.

Olen vakituisesti töissä lastensuojelulaitoksessa ja aion siellä hoitovapaalla jonkin verran keikkailla. Paljon ei tarvitse tehdä, jotta saa jo vähän extraa: esim. la-su välinen yövuoro (vaikka klo 20-08); saa 12 tunnilta su-korvaukset (100%) ja 10 tunnilta siihen vielä yötyökorvauksen (muistaakseni 40%). Eli yhdestä yövuorosta saa jo ihan kivasti extraa ja su voin sitten aamupäivän nukkua kun mies hoitaa lasta. Ja kokemuksen mukaan keikkailijoita noissa paikoissa tarvitaan...

Ja sun tutkinnolla oisit ihan pätevä työskentelemään lastensuojelulaitoksessa, eli saisit pätevän palkan :) Siis jos vaan ko. työ kiinnostaa :)

4/4 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvistä ideoista,tuollaiset keikka hommat ovat kyllä miettimisen arvoinen juttu, kiitoksia:)