IFV/ICSI viikolla 2, onko meitä?
Niin itsellä oli tänään 0ultra ja ensimmäinen puregon piikkikin meni masumakkaraan=)
Ultrassa näkyi kymmenkunta uinuvaa rakkulaa. Jarruna olen käyttänyt Suprecuria.
Taustasta sen verran että 2icsi tuotti viimeksi toivotun tuloksen ja tyttö on lokakuussa 2004 syntynyt eli ikää on 2v.
Passia yritimme helmikuussa mutta meni kesken rv 6+ joka loppujenlopuksi kaavittiin.
Pelottaa vähän että kuinka kroppa toimii näin raskauden jälkeen...
Siis toimiiko hormonit samalla lailla kuin viime hoidoissa.
Meillä olisi ollut vielä yksi hoito julkisella puolen,mutta jonot ovat aivan mahottomat, siiryimme väestöliiton puolelle.
Siis Oulun lähettyvillä asutaan.
Jään odottelemaan kamuja tähän pinoon=)
-ida-
Kommentit (68)
Hienosti on sulla hedelmöittynyt=), pidetään peukkuja että ei kauheata katoa käy=)
Toivotaan että sulla on huomenna kaikki kunnossa siellä mahassasi.
Pitäähän se tietenkin itse olla siinä kunnossa että siirto voidaan tehdä:)
Pidän kovasti peukkuja pystyssä:)
Isellä aika pelokas olo, että miten nuo 4 alkavat jakautumaan...
Jaksuja sinne:)
-Iida-
Oon ihan varma, et sun neljä alkiota jaksaa jakaantua huomiseen mennessä!!!!Yritä saada nukutuks, kauaa ei tarvi enää ootella. Siirrättekö muuten yks vai kaks(jos on mahollista)?
Me siirretään kaks, tähänkin mennessä on siirretty 2 (1.ivf:ssä ja pas:ssa), mut saas nähä mikä tilanne on huomen. Mennään jo aamupäivällä klinikalle ennen kymmentä.
PIDETÄÄN PEUKKUJA MOLEMMILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!
-maya-
Anteeksi että tällä lailla ulkopuolisena tungen teidän pinoonne. Olen menossa ensi viikolla IVF-suunnitteluun ja hoidot ilmeisesti alkavat heti seuraavasta kierrosta. Olen siis lueskellut teidän pinoanne ja muidenkin saadakseni tietoa mitä tuleman pitää. Voisiko joku kertoa minulle mitä on " hyperi" ? Kuulostaa vaaralliselta ja kovasti ei toivotulta. Runsas nesteen juominen siis ennalta ehkäiseen hyperiä?
Toivottavasti Maya voit jo paremmin ja kaikki on ok.
Tsemppiä koko poppoolle,
toivottaa tuleva IVF:läinen Yavanna
HYPERSTIMULAATIO:
Munasolujen irtoamisen jälkeen tai punktion jälkeen munarakkulat täyttyvät uudelleen nesteellä ja munasarjat kasvavat ja tulevat kipeiksi. Oireina alavatsakipu, turvotus, pahoinvointi.
Tilanne normalisoituu itsestään viikon tai kahden kuluessa. Pahimmillaan voi kehittyä hyperstimulaatio, jolloin rakkulat kasvavat liian suuriksi. Vatsaonteloon kerääntyy nestettä ja nestetasapaino häiriintyy. Silloin tarvitaan sairaalahoitoa, joka on lähinnä lepoa ja nestetasapainon korjaamista.
Kivaa kun muutkin osasllistuu meijän pinoon, kun näin kahestaan ollan:):)
Elikäs siirtoon päästin kuin päästiinkiin, vaikka mun vatsaontelossa on edelleen nestettä jonki verran ja munasarjat turvonnu. Edelleen pitää juoda paljon ja painoa kattoa vaaalla. hengittäminen mua sattuu, lähinnä sisäänpäin hengitys,kai ne nesteen jotenkin painaa siellä.
2 yksilöä siirreettiin ja katoa oli jonkin verran käyny. En oikeen päässy perille se biologin puheista, mut 19:sta 18 oli jakaantunu, mut oli paljon monitumasia??(en ymmärrä) ja sit vaan EI pakastuskelposia alkioita. Joten loppupeleissä kun 2 siirrettiin niin pakkaseen pääsee ehkä n.8kpl., mistä oon ääri onnellinen. Lukumäärän saan tietää myöhemmin. Ne kattoo niitä vielä tänään.
Sain hirveen mahakipukohtauksen kun tulin pois klinikalta, ajattelin et sieltä ne alkiot pumpsahti pois... en tiiä voiko niin käydä..
toivottavasti sulla on siirtoon päästy!!!!!!!!!!
-Maya-
Itselläni tänään punktio josta antagonistilla 14 munasolua. Perjantaina sitten siirto. Vielä en ehtinyt lukea teidän kaikkien aiempia viestejä mutta päivittelen itseäni myöhemmin.
Tsemppiä kaikille!
Aina mahtuu mukaan, nyt meitä on jo huima kolme, kertoile itestäs sitten kun ehit:)!!!
Missäs Ida???????
Tervetuloa Sipikka mukaan=) Ja peukkuja sinulle...
Maya: Ihanaa että pääsitte siirtoon ja saatte vielä pakkaseenkin:)
Nyt vain pitkkääää piinaa=)
Omanapa: 2 veijaria kyydissä:) eivä parhainta laatua olleet, mutta kuitenkin:)
Ja saimme pakkaseen 1 veijarin...
Aloitan tänään Luget ja lisäksi miniaspiriinin jos ne jotenkin estäisivät keskenmenon jos raskaudun...
Palaamisiin
Terv. Iida pp0
Onnea teille. Toivottavasti onnistuu. Meille tehtiin ensimmäinen IFV hoito noin 6v sitten ja mönkään meni. Nyt sitten ajateltiin josko vielä koittais. Toinen tehtiin noin 1,5 v sitten. Se oli raskasta aikaa. Mut saimme sitten " palkinnon" . Meille laitettiin kaksi alkiota. Ja kuinkas ollakkaan molemmat lähti. Odotus aika alussa meni hyvin. Lopuksi alkoi tulla ongelmia. ensin oli maksan vajaa toimintaa (normaalia moniraskauksissa). Saatiin lääkkeillä kuriin. Sen jälkeen tuli sit raskausmyrkytys. Sitten ei auttanut muu kuin synnytys ja sekin sitten tehtiin sektiolla. Tyttö ja poika syntyivät keskosina 1,5 kk aikaisemmin. Muuten on mennyt ihan hyvin nyt ovat jo 6,5 kk. Pakkaseen tais jäädä 11 alkiota. Vähän aikaa kun menee niin vois lähtee uudestaan koittamaan. Kunhan on kaks taaperoa vähän vanhemmaksi. ONNEA JA JAKSAMISTA TEILLE.
Onnea teille. Toivottavasti onnistuu. Meille tehtiin ensimmäinen IFV hoito noin 6v sitten ja mönkään meni. Nyt sitten ajateltiin josko vielä koittais. Toinen tehtiin noin 1,5 v sitten. Se oli raskasta aikaa. Mut saimme sitten " palkinnon" . Meille laitettiin kaksi alkiota. Ja kuinkas ollakkaan molemmat lähti. Odotus aika alussa meni hyvin. Lopuksi alkoi tulla ongelmia. ensin oli maksan vajaa toimintaa (normaalia moniraskauksissa). Saatiin lääkkeillä kuriin. Sen jälkeen tuli sit raskausmyrkytys. Sitten ei auttanut muu kuin synnytys ja sekin sitten tehtiin sektiolla. Tyttö ja poika syntyivät keskosina 1,5 kk aikaisemmin. Muuten on mennyt ihan hyvin nyt ovat jo 6,5 kk. Pakkaseen tais jäädä 11 alkiota. Vähän aikaa kun menee niin vois lähtee uudestaan koittamaan. Kunhan on kaks taaperoa vähän vanhemmaksi. ONNEA JA JAKSAMISTA TEILLE.
Onnea siirron johdosta!!!!!!!!!!!!!!!1
Nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn!
-Maya-
Mulla siirto siis perjantaina (jos luoja suo). Meillä tarkoitus siirtää yksi alkio sillä meillä jo icsi kaksostytöt. Raskaus oli vaikea ja lopuksi sain vielä pahan raskausmyrkytyksen joten eivät suostu enää kahta siirtämään. Kaksosraskaus sai alkunsa lukuisten hoitojen jälkeen. Viime keväänä meillä oli yksi hoito josta kohdunulkoinen joka hoidettiin sytostaateilla.
Lapsettomuuden syynä meillä miehen sperman laatu ja minun puoleltani toinen torvi poistettu ja toinen tukossa.
Tänään siis oli puntio josta ne mainitsemani 14 munista. Todella hyvin olen tällä kertaa toipunut punktiosta lukuunottamatta pientä kipuilua ajoittain. Aikamoinen turvotus tosin alkaa pömpöttää...
Anteeks olipas tullu monta kertaa toi mun viesti. Huomaatte varmaan et olen ekaa kertaa keskustelu palstalla. Toivottavasti pääsee mukaan?
Minsku78: Kiitos tsempeistä:) Ja onnea kaksosista sinulle.
Ymmärsin vissiin oikein että ette ole vielä menossa passiin?
Sipikka: hienosti olette saaneet munasoluja, joko tiedät monta hedelmöittynyt? Onnea siirtoon:)
Minkä ikäisiä kaksosesi on?
Maya: Se on sitten jo 1piinapäivä :D
Teen vähän listaa, vaikka vähän meitä on...
MAYA79: IVF
Punktio......8.1
Siirto........10.1 (2 alkiota)
Testaus......??
Pp............1
IDA-81-: ICSI
Punktio......8.1
Siirto........10.1 (2 alkiota)
Testaus.....26.1
Pp............1
SIPIKKA: ICSI
Punktio.....10.1
Siirto........(12.1)
Testaus.....??
Laitoin Sipikan siirron vielä sulkuihin huomiseen asti:)
Toivottavasti sipikalla on hyviä uutisia, niitä odotellessa...
Iida pp1
Kiitos RONJAKASPRERILLE neuvoista!! En kuitenkaan lähtenyt näyttämään itteäni, vaikka olis kyllä pitäny.. Olin kuoleman kielissä viellä yöllä, mut pikkuhiljaa rupee elämä voittamaan. Olo on puolet parempi kuin eilen, vaikka vieläkin kävely on yhtä tuskaa. Ja olo tukala.
Soittelin äskön hedelmöittymistuloksia, niin 36:sta peräti 19 oli hedelmöittyny. Tosin suuri kato saattaa huomiseen mennessä käydä. saa nähä pääsenkö siirtoon, jos munasarjat on vielä kovin turvonnu, TOIVOA saa!!
Hyvä iida et teilläki 4 oli hedelmöityny ja onnea siirtoon!!!!!
palailen myöhemmin, pakko mennä lepäämään.
-maya-