IFV/ICSI viikolla 2, onko meitä?
Niin itsellä oli tänään 0ultra ja ensimmäinen puregon piikkikin meni masumakkaraan=)
Ultrassa näkyi kymmenkunta uinuvaa rakkulaa. Jarruna olen käyttänyt Suprecuria.
Taustasta sen verran että 2icsi tuotti viimeksi toivotun tuloksen ja tyttö on lokakuussa 2004 syntynyt eli ikää on 2v.
Passia yritimme helmikuussa mutta meni kesken rv 6+ joka loppujenlopuksi kaavittiin.
Pelottaa vähän että kuinka kroppa toimii näin raskauden jälkeen...
Siis toimiiko hormonit samalla lailla kuin viime hoidoissa.
Meillä olisi ollut vielä yksi hoito julkisella puolen,mutta jonot ovat aivan mahottomat, siiryimme väestöliiton puolelle.
Siis Oulun lähettyvillä asutaan.
Jään odottelemaan kamuja tähän pinoon=)
-ida-
Kommentit (68)
En mene sinne, ei ole vissiin tuolla klinikalla tapana,sen alkuraskausultran varaan huomenna:)
Sain ajan torstaille.
Ei vaan selvinny jatkanko lugeja vai en. Mun mielsetä käskettiin jatkaa testiin saakka eli periaatteessa huomiseen. Taidan jatkaa to-aamuun asti.
-maya-
Siis jatka niitä lugeja sinne torstaille ainankin.
Mulle on nyt määrätty luget pitempään eli varmaan rv 8 ainankin.
Mutta viime tuoresiirossa josta tyttö syntyi käytin vain pp16 asti.
Lugeista ei ole mitään haittaa jos käyttää pitempääkin, mulle lääkäri määräs testin jälkeenkin koska keskenmenot ovat olleet mun kiusana.
Vähennän vain sitä annostusta sitten pp16 lähtien.
Onnea hirmuisesti Ida ja Maya!!!
Ihtellä meni kesken tämä lysti kun eilen alkoi todella runsas vuoto.Nyyh...Hassua vain kun mulla luget aina pitäny vuodon poissa ja vasta noin kolmantena tai neljäntenä päivänä lopetuksesta vuoto alkanu tiputellen. Aikamoisia kipuja ollu tänään vasemalla alavatsalla, paikallistuu ikävästi yhteen kohtaan. Päätin lopettaa tänään luget, ei siellä kukaan voi tälläsessä vuodossa kyydissä keikkua. Mut onneksi on ne pakkasveijarit odottamassa. Murehtia ei ole ihan hirveesti ainakaan vielä ehtiny/jaksanu kun lapset on valvottanu jo monta yötä ja töissä kiire. Varmaan koituu pelastukseksi tämmönen tappomeininki.
harmin paikka Sipikka, lohtuhali sulle!!!!!!!!!
Onneks teitä oottaa pakkasukot seuraavaa koitosta!
Täällä pp14 ja aamulla ku heräsin, niin olo oli jotenkin niiiin negatiivinen, et enhän mä mitenkään ihmeessä voi olla raskaana. Nyt on jo parempi mieli:) Ei oo mitää vuotoa tullu, huomen aamulla meen veritestiin, saas nähä..enkä oo tänää tikkuun jaksanu pissiä.
-maya pp14 (rv:tä ei pysty laittamaan:)
Voi että Sipikka:( Olen pahoillani:(
Jaksuja sinulle!!
Itse varasin tänään ultran olisi 14.2 jos sinne asti päästään...
Tisut on hieman kipeet eipä muuta....
Jään odotteleen Mayan veriarvoja bdbdbdbd
-Iida ja veijari(t)
Nopee pinoutuminen, huomen palaan tarkemmin asiaan.
Eli Hcg verestä oli mukavat 518!!!!!!!!!!!!!! viitearvo pp15 oli 120-580, eli arvo oli siihen nähden tosi hyvä!!!!!!!!! siis tänään pp15, rv:tä en pysty perään laittamaan;) eka ultra on 13.2, aikas jännää!!!!!!!!
Olo on aika hämmentynyt... ollaan muuten iida täysin samassa ajassa kaikessa;)
-maya-
Missäs iida??????????? Et kai vaan oo kadonnu???
heräsin tänään pahaan oloon, nyt helpottaa kun sai jotain syötyä. Oon muutenkin kalpee ku lumiukko, tänään alkaa vielä mulla yövuorot 2kpl, en tiiä miten jaksan..
Muuten huippuhyvillä mielillä. Mulla kans jatkuu luget viikon verran 2xpäivässä ja sit 4päivää 1xpäivässä, hyvä et ei tarvinnu lopettaa seinään.
Oon täs yrittäny selvittää et lasketaanko rv:t punktiosta vai siirrosta. Ite laskisin punktiosta, koska siirrossahan ne oli jo 2päivän ikäsiä.
hauskaa v-loppua!!!!!
Tekis mieli ruveta taas liikkumaan, ostettiin just mulle uudet sukset ennen ku sain plussan ruutuun, nyt mietin voiko hiihtää. vesijuoksu on kans mun lemppari! Haluisin vaan sinne ultraan, eiköhän sitä kerkii liikkua vielä myöhemminkin:)
-maya, rv 4+5(iiiiiiiiiiiiiiiik!!!)-
En ole kadonnut minnekään:)
Sielläkö jo paha olo riesana, mullakin voisi ehkä olla hieman ällötystunnetta, mutta ei kuitenkaan sellaista että oksentaa pitäis.
Sulla oli kyllä hienot hcg-lukemat, Onnea siitä:)
Mulla luget alkoi tänään 1*200mg päivässä. Ja ultraan asti ainankin.
Niin mulla on ultra 14.2, sulla päivää enemmin:)
Mä en enää muista miten esikoisesta laskin ton rv:n, mutta ajattelin että hedelmöittymispäivä olisi ollut se välipäivä;)
Itse olen normaalisti käynyt jumpassa ja sählyä pelaamassa ja lenkillä.
Jos on pahalta tuntunut niin hiljentäny vauhtia...
Täälläkin kovasti odotetaan jo ultraa..
Väsymystä ollut hieman havaittavissa ja tissit on hieman kipeät...
Hyvää vkl sinnekin ja jaksuja töihin:)
-Iida ja veijari(t) 4+4(heh)
Ja ONNEA teille plussista ihan kamalasti!!!!!=D
MAYA79 onkin tuttu inssipinosta, jossa piinisteltiin syksyllä yhdessä. (silloin minun nimimerkkinä killimilli, nyt uudet hoidot ja uusi nicci.:))
tosi ihanaa, kun sait nyt sen plussan ruutuun!! Tuo toivoa meille vielä odotteleville!
(Meille tehtiin siis syksyllä neljä IUI, josta kaikista negaa. Nyt sitten tulevana torstaina ensikäynti naikkarille ja toivottavasti päästään hoidot aloittamaan mahdollisimman nopeasti!! HUIIIIIIII! )
Pahoittelut sipikka sinulle, kun vuoto alkoi...=( Tällähetkellä pystyn samastumaan tuntemuksiisi kaikista parhaiten, kun omat menkat juuri takanapäin... (meillä ei syytä löydetty, siksi toivo elää koko ajan) mutta uusi kierto ja uudet kujeet, vai mitä?!
Mutta onnea vielä kerran maya79 ja ida-81! Oli mukava seurata teidän taivalta plussatuloksiin, tarrasukkia matkaan molemmille!=)
Ikävä yllätys ootti mua aamulla ku kävin vessassa, lugemömmön mukana oli tullu ihan vaalean ruskeaa vuotoa, siinä sit itkin koko aamun ja tosiian oli koko yön töissä.
no mitään sen kummempia kipuja ei oo , joten toivotaan et on jotain harmitonta vuotoa. Sitä se biologi mulle varotti, ku soitti mulle hcg-vastauksetm et harmitonta vuotoa saattaa tulla. Yöllä mulla tuli ihan tavallista valkovuotoa.
Nyt pitäs jaksaa mennä töihin ja en oo kunnolla nukkunu.
Ei saa LUOVUTTAA!!!!!!!!!!!
-maya rv edelleen 4+6-
Babykeiju kiitos onniteluista ja onnea teillekin seuraavaan koitokseen:)
Maya: toivotaan että on harmitonta vuotoa, kun ei kipujakaan ole.
Menisi vain nää viikot nopeasti niin päästäisiin katsomaan että mitä siellä massussa asustaa...
Itselllä ei edelleenkään mitään oireita, ihan normaali olotila.
-Iida ja veijari(t) 4+6 :)
pikanen tlannekatsaus.. tosiaan sitä tuhrua tuli vaan eilen aamulla, sen jälkeen ei oo näkyny. Tästä aamusta en oo ihan sata varma, et näkykö jotain,mut nyt kyllä valkovuoto on aika normaalia. Jotenkin tuntuu et sitä vielä saattaa tulla, mut ei kai pidä huolestua jos se on noin vähäistä.
Mulla on ihme kuumotusta alavatsalla, jota on aina päivä ennen menkkojen alkua, tätä on jatkunu jo pari päivää. no en oo huolissaan, eipä sitä opikeesti voi tietää mitä tuolla masussa tapahtuu, ku ennen ei oo ollu raskaana.
mitään oireita ei oikeestaan oo... nyt yritän ottaa rauhallisesti ja nauttia olotilasta.
-maya Rv 5+0-
Joudunko mie ihan yksin tätä ketjua pitämään.
No meneehän se näinkin, mutta odotellaan että olisi muitakin,
Tänään oli jo 5piikityspvä, ja alkaa vähän jo massussa tuntumaan että jotahin on tekeillä=)
Tiistaina olisi seuraava ultra ja toivoa sopii että olisi hyviä uutisia.
Oikein hyvää uuttavuotta kaikille, no taidan kai toivottaa vain itselleni, jos ei muita näy;)
-iida-
moikka Ida!
Oon lukenut sun pinon alotuksen jo kauan aikasemmin, yritin nyt olla pinoutumatta kun aiheuttaa mulla turhaa stressiä. oon aatellut et jos en pinoudu niin plussa tulis helpommin, mut eipä oo näkyny:)
Mennään aikas samoissa aikatauluissa, mul nyt kanssa 5.piikitys päivä menossa ja pureginia pistän 100 yks/päivä.
Huomenna aamulla eka ultra ja jänskättää vähän. Mulla pco taustalla ja mun munasarjat villiintyy tosi herkästi. nyt on jo maha tuntemuksia.
Tää on siis meijän 2.ivf, eka syyskuussa päätty negaan ja siitä saatiin kaks alkiota pakkaseen ja joulukuussa pas:sista negaa.
Joten tuntuu et en koskaan tuu saamaan plussaa testiin. Nyt kyllä oon päättäny uskoa tähään hoitoon ihan täysillä ja on hyvä mieli!!
Sen verran vielä et syyskuun hoidon piti olla inseminaatio, mut muuttu ivf:äks kesken hoidon. Multa saatiin punktiosta hurjat 55 munarakkulaa,niissä vaan 15munasolua ja suurin osa oli epäkypsiä pieniä. ja 5 hedelmöittyi. josta olin hurjan ylpeä!!!!
joten vähän pelottaa kuinka paljon rakkuloita oikeen kasvaa. Jopa mun lääkäriä pelottaa tää hoito, etten vaan joudu sairaalaan. ollaan yksityisellä hoidossa helsingissä.
Tulipas tekstiä, teillähän oli yks isci-lapsi ennestään? aivan mielettömän ihanaa!!!!ja antaa varmaan myös uskoa tähän hoitoon!
tsemppiä sulle ja kasvatetaan hyviä munarakkuloita!
-maya-
ollaankohan me kahestaan tässä pinossa????
Eipä se menoa haittaa:)
Ultrakuulumisia... Eli olin oikeessa mun mahatuntemusten kanssa, siellä oli yht.40 munarakkulaa 10-14mm välillä. Lääkäri oli taas aika ihmeissään, varoitteli et saatan lähipäivinä tulla tosi kipeeks. Nyt pitäs alkaa juomaan ja ei kannattai urheilla, ei kyllä tässä olossa tulis mieleenkään..
Pistän vielä 4 päivää puregonia samalla annoksella 100 yks. ja tänään alkaa jarrulääkkeenä orgalutran ja sitä kanssa 4 päivää.
Punktio olis sit ma:na, mikäli oon kunnossa, aijon siis olla!!!!!!
palataan!!!
-maya-
No sainhan minä kaverin pinoon=)
Onpas sulla tosiaan rakkuloita kertynyt, muistahan juoda paljon ja vielä enemmän.
Mullakin on masussa jotain tuntemuksia ollut ja en kyllä yhtään ihmettele että sulla niitä on varmasti enempi.
Tosi samaan tahtiin mennään...
Juu mulla on yksi tyttö edellisestä ICSIhoidosta reilun 2vuotta vanha=)
Ja sitten omat ultrakuulumiset:
7 rakkulaa oli kasvanut 12-14mm, kohdun limakalvo oli 10mm.
Annostus jatkuu samana 150IU ja jos puregonia jää lauantaiksi niin 100IU silloin. Lauantai iltana pistän pregnylin ja maanantaina punktio.
Perjantain ultra peruttiin koska asiat olivat hyvin. Yleensä on kyllä ollut kolmaskin ultra...
Edellisessä hoidossa oli yli 10 rakkulaa tässä vaiheessa...
Tässäpä tältä erää, älä rasita itseäsi, kärvistellään tämä viikko vielä piikkien kanssa=)
-iida-
kiva kun kertoilit ultrakuulumisia!
Mulla kanssa perjantain ultra peruuntu, selvisin nyt yhellä ultralla!!
ja la-iltana pregnyl, Hurjan samaa tahtia mennään!
nyt lähen litkimään nestettä..
-maya-
Mites menee Mayalla?
Toivottavasti et ole hirveän kipeänä ollut...
Täällä on jo aika hyviä tuntemuksia, että siellä mahassa jotain tapahtuu, ja valkovuoto on lisääntynyt, piti edellisen hoidon päikkyä kahtoa niin sielläkin olin kirjoittanut ja ihmetellyt kun vuotaa niin paljon limaista vuotoa.
Vielä huomenna Puregonia ja lauantaina jos sitä jää.
Pelottaa hieman toi Pregnylin pistos, ku aina arveluttaa että saako sitä amullia auki ehjänä, ja sitten se kun ottaa niitä ilmakuplia pois niin mulla on vähän sitä ainettakin tullu yli...
Täällä sattaa aika paljon lunta, ihanaa=)
Jep sinne päin jaksuja munisten kasvatteluun, ei ole enää monta päivää=)
-iida
ootko menossa veritestiin????
Aattelin kohta soitella klinikalle, jos vaik huomenna pääsisin veritestiin..
Pelottaa et vuoto alkaa.. Taitaa ainakin alkuun olla tällä pinolla 100% onnistuminen!!!
-maya-