Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyöviikko, teettekö kotoa käsin vai "lomailetteko" samalla?

Vierailija
01.10.2023 |

Itse aina lomailen samalla eli lähdetään miehen kanssa mökille Pohjoiseen. Aamupäivä aktiivisesti töitä ja iltapäivisin lomaa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tietyt tavoitteet aina 2viikon sykleissä. Niin kauan kuin hommat on tehtynä, niin kukaan ei katso koska tai missä ne kotimaassa teen. Ulkomaan etätyöt on kielletty. Kokoukset pitää tietty hoitaa, mutta jos saan omat hommat tehtyä nopeammin, niin voin ottaa löysemmin loppuajan tai sitten ottaa listalta uutta tekemistä.

Vierailija
42/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole mitään lomailua. Teen enemmän töitä etänä ja ihan vapaaehtoisesti usein pitempää päivää. Kummasti jaksaa ahertaa ja tuottavuus on aivan eri luokkaa kun ei ole jatkuvaa taystahälyä tai keskeytyksiä. Tiedän että osa löysäilee ja tekee kaikkea muuta kuin töitä etänä ollessaan. Sellaisten kanssa on yhtä juhlaa olla samassa projektissa jne. Käräytän jokaisen, joka kerta. Ei oo mun ongelma mitä laiskureiden ja freeloadereitten pomot niille sanoo... Osa on parantanut tapansa, osa hävinnyt projektiresuista aika äkäseen XD

Mitä sinä oikeasti saat tuollaisesta? Ei työ maailma lopu, joten miksi pitäisi kiristää kaikkien ihmisten työ kiiremoodiin? Olet niitä ärsyttäviä ihmisiä, joilla muutenkin kauhea tarve suorittaa joka asiaa. Toivottavasti palat piippuun jossain vaiheessa. 

Kiitos sain burnoutin nuorempana ja siitä oppineena teen töitä oman pääni ja jaksamisen  mukaan. Kuten totesin, mielenkiintoiset projektit ilman häiriötekijöitä niin katson itseni onnekkaaksi ja tulee vähän huomaamatta tehtyä enemmän kuin toimistolla tulisi. En pidä itseäni mitenkään suorittajana, loppujen lopuksi olen laiska ja mukavuudenhaluinen. Mulle on sinänsä sama jos joku mieluummin käyttää työajan Netflixin selaamiseen kuin työntekoon mutta kun se vaikuttaa projektin etenemiseen siitä tulee mun(kin) ongelma. Laiskat lusmut aiheuttaa päänsäryn, ei työ sinänsä. Et sinä tätä tietenkään ymmärrä ja kommentoinnista on helppo päätellä mitä leiriä itse edustat. Btw., bonarit on meillä reilut ja kyllä, saan huomattavasti isommat kuin vähemmän tuottavat kollegat.

Et nyt selvästikään tajua. Eivät ne muut ole laiskoja lusmuja (no, joku tietysti voi olla), vaan sinä itse sillä enemmän-enemmän-enemmän -asenteellasi aiheutat sen, että muiltakin vaaditaan enemmän. Kun sinä kiirehdit eteenpäin (kutsuen lusmuiksi muita, jotka tekevät normaaliin tahtiin, mutta vähemmän kuin sinä), niin se vaikuttaa projektiin juuri sinun takiasi. Vaikutusta ei olisi, jos sinä, työn orja, et kirittäisi tilannetta.

Ihan valehtelua väittää, että "on sinänsä sama, jos joku on hitaampi", kun kuitenkin kerrot sen ärsyttävän itseäsi niin paljon, että viitsit käräyttää työkavereitasi. 

Olet sikamainen, valehteleva työkaveri ja todellakin toivon, että saat toisen burnoutin. 

Ja muuten ihan turhaan arvelet minun työnteostani mitään. Sen verran voin kertoa, että olen työpaikkani ainoa työntekijä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen enemmän kun toimistolla.

Työkaveri tuollainen kaltaisesi lusmu 🤮🤮🤮

Siinä yksi työn orja yrittää vakuuttaa itselleen olevansa parempi ihminen. 

Ainakin olen rehellinen. Ei ole muutenkaan tapana varastaa, niin en työnantajaltakaan ota 7,5tunnilta palkkaa alle neljän tunnin työstä.

Vierailija
44/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen etänä enemmän töitä kuin lähitöissä. ---

Ja ei kyllä itsellä työnkuva salli sitä, että etäpäivinä tekisin töitä vain osan päivästä. Jos toimisin näin, se alkaisi heti näkyä ulospäin.

Miksi se näkyisi heti ulospäin kun kuitenkin kerrot tekeväsi enemmän töitä kotona kuin konttorilla? 

Miksi yleensäkään pitää tehdä enemmän ja enemmän? Yritätkö päteä työmuurahaisena ja saada ylennyksen, jonka johdosta pääset tekemään vielä enemmän töitä? :D

Huoh, etkö tajunnut??

"Ulospäin näkyminen" tarkoitti edellisellä sitä että työn laatu tai tuloksen heikkeneminen näkyisi heti esim tiimille tai esimiehelle. Siitä jää silloin kiinni ettei tee tarpeeksi tehokkaasti töitä. Normi työaika/-panos riittää kyllä mutta usein etänä tulee tehtyä enemmän. Myös jos on asikaskontakteja päivittäin tulisi heti kommenttia ettei saaneet kiinni ja jälleen esimies kysyisi miksi.

Miksi heikkeneminen näkyisi ulospäin, jos tehdään normaalisti töitä, eikä enemmän? 

Jos asiaan kuuluu, että vastataan päivän aikana kaikkiin viesteihin, ja tehdään asiat x, y ja z, niin eihän se ole enemmän tekemistä, mikäli siitä kaikesta suoriutuu. Mitä esim. sinä teet enemmän sen jälkeen, kun olet suoriutunut normijutuistasi? Jos pystyt tekemään kaiken vaaditun seitsemässä tunnissa kotona (ja kahdeksassa tunnissa toimistolla), niin mitä lisää siinä vielä teet tunnin ajan?

Vierailija
45/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olen rehellinen. Ei ole muutenkaan tapana varastaa, niin en työnantajaltakaan ota 7,5tunnilta palkkaa alle neljän tunnin työstä.

Jos saat toimistolla 7,5 tunnin työstä X-määrän palkkaa, ja kotona teet tuossa ajassa enemmän töitä, mutta samalla palkalla, niin taidat olla rehellisen lisäksi myös höynäytettävä työmurkku. 

Aika monella on kokonaistyöaika, joten jos saa hommat tehtyä neljässä tunnissa, ei ole varastanut työnantajalta mitään. 

Vierailija
46/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti ja etätyönä teen onlyfanssia.

Käy kurkkaamassa AmandaLiar 💋

Vierailija
47/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ei kyllä itsellä työnkuva salli sitä, että etäpäivinä tekisin töitä vain osan päivästä. Jos toimisin näin, se alkaisi heti näkyä ulospäin.

Miksi se näkyisi heti ulospäin kun kuitenkin kerrot tekeväsi enemmän töitä kotona kuin konttorilla? 

Miksi yleensäkään pitää tehdä enemmän ja enemmän? Yritätkö päteä työmuurahaisena ja saada ylennyksen, jonka johdosta pääset tekemään vielä enemmän töitä? :D

Huoh, etkö tajunnut??

"Ulospäin näkyminen" tarkoitti edellisellä sitä että työn laatu tai tuloksen heikkeneminen näkyisi heti esim tiimille tai esimiehelle. Siitä jää silloin kiinni ettei tee tarpeeksi tehokkaasti töitä. Normi työaika/-panos riittää kyllä mutta usein etänä tulee tehtyä enemmän. Myös jos on asikaskontakteja päivittäin tulisi heti kommenttia ettei saaneet kiinni ja jälleen esimies kysyisi miksi.

Miksi heikkeneminen näkyisi ulospäin, jos tehdään normaalisti töitä, eikä enemmän? 

Jos asiaan kuuluu, että vastataan päivän aikana kaikkiin viesteihin, ja tehdään asiat x, y ja z, niin eihän se ole enemmän tekemistä, mikäli siitä kaikesta suoriutuu. Mitä esim. sinä teet enemmän sen jälkeen, kun olet suoriutunut normijutuistasi? Jos pystyt tekemään kaiken vaaditun seitsemässä tunnissa kotona (ja kahdeksassa tunnissa toimistolla), niin mitä lisää siinä vielä teet tunnin ajan?

Ensimmäinen kirjoitti:

- työnkuva ei salli jos tekisi vain osan päivää töitä . Alkaisi heti näkymään ulospäin.

Jos saan tehtyä itse työt 7 tunnissa eikä ole mitään tekemistä enää ko päivälle en sitä keksimällä keksi mutta olen toki läsnä ja pidän esim puhelinta ja sp silmällä sen viimeisen tunnin. Toisena päivänä voi olla että töitä on 10 tunniksi.

Vierailija
48/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen humalassa nytkin - valvoin koko yön ja aion vieläkin juoda, mulla on varmasti darra huomenna, mutta olen varannut perustöitä - 1 palaveri iltapäivällä. Kyllä mä varmaan vähän tasoittelen huomennakin. Ehkä ke. sitten on täysi työteho. Mulle on sopinut etätyä - 40 kilsaa yleisillä jäi pois ja himasta pari kilsaa pyörällä ja perillö kilsa. Toki täytyy muuten aktivoitua liikkumaan, vaikka juuri nyt juonkin. 

Ei ole eka kerta, kun tissuttelen töissä - huono tapa.

Olet aika iso vitsi, jos nyt yleensä töissä missään olet.  Sulla taitaa olla aika paha alkoholiongelma. 

Vierailija
49/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, etkö tajunnut??

Jos teen etäpäivänä tehtävät nopeammin, nautin, kun kerrankin on aikaa työajan puitteissa lueskella intran uutisia, tarkastella työohjeita, suunnitella tulevia päiviä, käydä läpi pakollisia verkkokursseja... Eli tekemistä riittää koko työajalle.

Vierailija
50/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä työt ei tule tasaiseen tahtiin. Joskus saattaa olla töitä vain neljä tuntia päivässä ja kyllä minä sen loppuajan käytän omaan tekemiseen eli vaikka siivoamiseen tai katon vaikka telkkaria. Ei ole mun ongelma, jos töitä ei ole aina riittävästi. 

Vierailija
51/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä työt ei tule tasaiseen tahtiin. Joskus saattaa olla töitä vain neljä tuntia päivässä ja kyllä minä sen loppuajan käytän omaan tekemiseen eli vaikka siivoamiseen tai katon vaikka telkkaria. Ei ole mun ongelma, jos töitä ei ole aina riittävästi. 

Joskus on taas kiireisempiä päiviä, niin että teen ylitöitä, mutta kaikki ylityötunnit laitan ylös ja saan ne sitten vapaana pois.

Vierailija
52/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, teen töitä enemmän kuin toimistolla. 

Sama juttu. Toimistopäivät ovat usein laiskottelua etäpäiviin verrattuna.

Vierailija
53/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, teen töitä enemmän kuin toimistolla. 

Sama juttu. Toimistopäivät ovat usein laiskottelua etäpäiviin verrattuna.

Työkavereiden kanssa tulee juteltua paljon toimistolla, mutta jutellaan myös työasioista. Työkaverilla oli ollut samanlainen ongelma kuin minulla ja oli kyllä iso apu, kun hän siitä sitten kertoi miten homma oli ratkennut. Muuten vaan jutellessa tulee monta ongelmaa esille, joita ei yksin osaisi ratkoa. Kyllä noille juttutuokioillekin on oma paikkansa. Viimeksi pomo sanoi, että onpa mukava kuulla puhetta eikä vain nökötetä siinä pöydän ääressä töitä tekemässä.

Vierailija
54/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen jatkuvaa etätyötä. Lomat ovat erikseen. Töissä ollessa päivät ovat täysiä eikä ole aikaa lomailla.

Täällä sama. Toimistolla noin 1 päivä kuukaudessa. Ei tässä ehdi edes ruokiksia pitää työpäivän aikana, miten ihmeessä ehtisi löysäillä iltapäivät..

Normaali työpäivän pituus on 7,5-8 tuntia. Sen jälkeen ehtii kyllä lomailemaan. Ei töitä tarvitse painaa 24/7 edes silloin kun tekee etätyötä.