Etätyöviikko, teettekö kotoa käsin vai "lomailetteko" samalla?
Itse aina lomailen samalla eli lähdetään miehen kanssa mökille Pohjoiseen. Aamupäivä aktiivisesti töitä ja iltapäivisin lomaa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Itse en vaan millään osaisi tehdä etätöitä. En halua sekoittaa vapaa-aikaa töihin/ mökkiä ja työtä. Onneksi käyn fyysisesti aina työpaikalla ja koti on varattu kotoiluun/ mökki rentoutumiseen ja työt jää työpaikalle.
Tosiasiassa et saa tehdä etätöitä.
Meidän virastossa valtiolla on lusmuja lähes kaikki, koska ovat etänä pääsääntöisesti jatkuvasti! Eivät enää tule toimistolle. Tämä siis Helsingissä (tarkemmin en sano).
Vierailija kirjoitti:
Itse en vaan millään osaisi tehdä etätöitä. En halua sekoittaa vapaa-aikaa töihin/ mökkiä ja työtä. Onneksi käyn fyysisesti aina työpaikalla ja koti on varattu kotoiluun/ mökki rentoutumiseen ja työt jää työpaikalle.
No onhan kotona paljon viihtyisämpää tehdä töitä kuin tylsässä toimistossa. Työasiat unohtuu heti, kun laittaa vaan läppärin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Meidän virastossa valtiolla on lusmuja lähes kaikki, koska ovat etänä pääsääntöisesti jatkuvasti! Eivät enää tule toimistolle. Tämä siis Helsingissä (tarkemmin en sano).
No onko tuolla mitään väliä, jos työnsä kuitenkin tekevät. Meillä oli osa työntekijöistä ulkomailla koko kesän, mutta kyllä he työnsä tekivät päivittäin.
minä huomasin jo kauan sitten, että on kivempaa reissata, kuin tehdä töitä. siinä vaiheessa kun työ alkaa haitata vapaa-ajan viettoa, on toisesta luovuttava. minä luovuin työstä. näin syksyllä, kun muut oravat raatavat pyörässään, minä kiertelen kotimaata. vielä kun saisi ukon pois työelämästä, niin olisi mukavampaa sitten yhdessä nauraa työmyyrille.
Vierailija kirjoitti:
Teen etänä enemmän töitä kuin lähitöissä. ---
Ja ei kyllä itsellä työnkuva salli sitä, että etäpäivinä tekisin töitä vain osan päivästä. Jos toimisin näin, se alkaisi heti näkyä ulospäin.
Miksi se näkyisi heti ulospäin kun kuitenkin kerrot tekeväsi enemmän töitä kotona kuin konttorilla?
Miksi yleensäkään pitää tehdä enemmän ja enemmän? Yritätkö päteä työmuurahaisena ja saada ylennyksen, jonka johdosta pääset tekemään vielä enemmän töitä? :D
Teen etätöitä jatkuvasti ja vain kotoa. Ei mitään lomailua, vaan työtä 8-10h päiviä.
VTV:ssä eli Valtiontalouden tarkastusvirastossa on hilpeetä meininkiä. Kukaan ei valvo ketään. Ja siellä saa lennellä lentopisteillä!!
Ei todellakaan ole mitään lomailua. Teen enemmän töitä etänä ja ihan vapaaehtoisesti usein pitempää päivää. Kummasti jaksaa ahertaa ja tuottavuus on aivan eri luokkaa kun ei ole jatkuvaa taystahälyä tai keskeytyksiä. Tiedän että osa löysäilee ja tekee kaikkea muuta kuin töitä etänä ollessaan. Sellaisten kanssa on yhtä juhlaa olla samassa projektissa jne. Käräytän jokaisen, joka kerta. Ei oo mun ongelma mitä laiskureiden ja freeloadereitten pomot niille sanoo... Osa on parantanut tapansa, osa hävinnyt projektiresuista aika äkäseen XD
Vierailija kirjoitti:
Teen enemmän kun toimistolla.
Työkaveri tuollainen kaltaisesi lusmu 🤮🤮🤮
Siinä yksi työn orja yrittää vakuuttaa itselleen olevansa parempi ihminen.
Teen ihan samat tuntimäärät etänä kuin toimistollakin. Etänä saatan aloittaa työt jo kuudelta ja sitten lopetan aikasemmin iltapäivällä, mutta täyttä päivää teen.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole mitään lomailua. Teen enemmän töitä etänä ja ihan vapaaehtoisesti usein pitempää päivää. Kummasti jaksaa ahertaa ja tuottavuus on aivan eri luokkaa kun ei ole jatkuvaa taystahälyä tai keskeytyksiä. Tiedän että osa löysäilee ja tekee kaikkea muuta kuin töitä etänä ollessaan. Sellaisten kanssa on yhtä juhlaa olla samassa projektissa jne. Käräytän jokaisen, joka kerta. Ei oo mun ongelma mitä laiskureiden ja freeloadereitten pomot niille sanoo... Osa on parantanut tapansa, osa hävinnyt projektiresuista aika äkäseen XD
Mitä sinä oikeasti saat tuollaisesta? Ei työ maailma lopu, joten miksi pitäisi kiristää kaikkien ihmisten työ kiiremoodiin? Olet niitä ärsyttäviä ihmisiä, joilla muutenkin kauhea tarve suorittaa joka asiaa. Toivottavasti palat piippuun jossain vaiheessa.
Automaattinen alapeukku ruotsin kielelle
Olen jatkuvasti etätöissä ja teen kyllä koko päivän töitä, enkä ole silloin lomalla. Itseasiassa teen enemmän kuin toimistolla, koska toimistolla kahvi- ja ruokatauot venyivät juoruilujen takia. Kotona ei tarvitse juoruilla ja avotoimiston melustakaan ei tarvitse häiriintyä, niin helposti huomaa, että on tehnyt työtä koko aamun ilman taukoa ja lounastauko puskee jo päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä oikeasti saat tuollaisesta? Ei työ maailma lopu, joten miksi pitäisi kiristää kaikkien ihmisten työ kiiremoodiin? Olet niitä ärsyttäviä ihmisiä, joilla muutenkin kauhea tarve suorittaa joka asiaa. Toivottavasti palat piippuun jossain vaiheessa.
Kiitos sain burnoutin nuorempana ja siitä oppineena teen töitä oman pääni ja jaksamisen mukaan. Kuten totesin, mielenkiintoiset projektit ilman häiriötekijöitä niin katson itseni onnekkaaksi ja tulee vähän huomaamatta tehtyä enemmän kuin toimistolla tulisi. En pidä itseäni mitenkään suorittajana, loppujen lopuksi olen laiska ja mukavuudenhaluinen. Mulle on sinänsä sama jos joku mieluummin käyttää työajan Netflixin selaamiseen kuin työntekoon mutta kun se vaikuttaa projektin etenemiseen siitä tulee mun(kin) ongelma. Laiskat lusmut aiheuttaa päänsäryn, ei työ sinänsä. Et sinä tätä tietenkään ymmärrä ja kommentoinnista on helppo päätellä mitä leiriä itse edustat. Btw., bonarit on meillä reilut ja kyllä, saan huomattavasti isommat kuin vähemmän tuottavat kollegat.
Ei ole mahdollisuutta lusmuiluun etätöissäkään, koska tiedostoihin jää tunnisteet ja niitä myös odotetaan julkaisuun määräajassa.
Meillä pomot ja työkaverit varmaan huolestuisivat, jos yhtäkkiä katoaisin linjoilta koko iltapäiväksi ellen ole vapaata erikseen ottanut.
Teen etätöitä kotoa. Mökkiä ei ole, mutta jos olisi, voisin kuvitella tekeväni sieltä osan ajasta. Kerran olen osallistunut palaveriin ajomatkalta, kun loman alkaessa piti päästä lähtemään pitkään matkaan vähän aikaisemmin. Hyvin toimi yhteydet, vasta viikonlopun toivotusten kohdalla alkoi pätkimään. Sekin työpäivä venyi lopulta yliajalle.
Etätyöpäivänä teen aivan normaalin pituista työpäivää, mutta vapaa-aikaa jää silti enemmän, koska pitkät työmatkat jäävät väliin. Työtä teen tehokkaammin, kun ei ole kahvitteluseuraa eikä kukaan tupsahda työpisteelle jutustelemaan. Ja mitä tulee työn erottamiseen vapaa-ajasta. Työpäivä päättyy, kun suljen läppärin ja poistun työhuoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen etänä enemmän töitä kuin lähitöissä. ---
Ja ei kyllä itsellä työnkuva salli sitä, että etäpäivinä tekisin töitä vain osan päivästä. Jos toimisin näin, se alkaisi heti näkyä ulospäin.
Miksi se näkyisi heti ulospäin kun kuitenkin kerrot tekeväsi enemmän töitä kotona kuin konttorilla?
Miksi yleensäkään pitää tehdä enemmän ja enemmän? Yritätkö päteä työmuurahaisena ja saada ylennyksen, jonka johdosta pääset tekemään vielä enemmän töitä? :D
Huoh, etkö tajunnut??
"Ulospäin näkyminen" tarkoitti edellisellä sitä että työn laatu tai tuloksen heikkeneminen näkyisi heti esim tiimille tai esimiehelle. Siitä jää silloin kiinni ettei tee tarpeeksi tehokkaasti töitä. Normi työaika/-panos riittää kyllä mutta usein etänä tulee tehtyä enemmän. Myös jos on asikaskontakteja päivittäin tulisi heti kommenttia ettei saaneet kiinni ja jälleen esimies kysyisi miksi.
Mulla oli työkaveri joka piti 3 maanantaita kuukaudessa vapaana. Kun ihan laissa oli että 3 "saikkupäivää" kk palkallisena ilman lääkärintodistusta..
Mukavasti pidensi viikonloppua. Ei ymmärtänyt ollenkaan kun yritettiin painottaa sanaa "sairaus". Kuulemna ne oli ihan ok vapaapäiviä ilman eri ilmoitusta