Uuden kumppanin tahdittomuus puheissa. Mitä mieltä?
Uusi kumppani ollut kuvioissa muutaman kk:n. Tavallaan mies osaa käyttäytyä, avaa ovet jne. peruskohteliaisuudet.
Mutta muutamaan kertaan olen nyt joutunut tilanteeseen, jossa kumppanin tahdittomat kommentit hävettävät. Esim. tapasimme nyt toiseen kertaan ikinä yhtä ystävääni ja ystäväni kysyessä, mitä kuuluu ja mitä olemme puuhastelleet mies näytti käsimerkein s***siä ja vislaili päälle samaan tahtiin, jotta asia tuli varmasti selväksi.
Olemme kuitenkin jo ihan aikuisia ihmisiä ja etenkin itse haluan asiallista kohtelua, vaikka ns.huumorintajuinen olenkin samoin kuin ystävänikin on. Minusta tuo oli alentavaa ja sellaista äijä-käytöstä, mikä ei ole minun makuun. Vaikka mies ns. luki, että kyseisen ystäväni seurassa tuollaista voi heittää niin olen siltikin pettynyt ja puolesta häpeän, että teki noin. Toki sanoin asiasta heti. Ollaan kuitenkin tuore pari ja nyt pitäisi pistää ns.parastaan.
Näkemystä olisi kiva kuulla.
Kommentit (61)
Johtaisiko miehen tällainen käytös suoraan eroon?
Miksi miehen pitäisi avata ovet? Tasa-arvon mallimaassa ei pidä ryhtyä naiseksi, jos ei halua tulla kohdelluksi naisena. Ja jos teillä ei oikeastaan muuta ole kuin seksiä, niin pitäisikö miehen valehdella, että tunnetasolla olemme kokeneet paljon yhteistä?
Tämä menee vähän samaan kategoriaan kuin ne miehet jotka korostaa omaavansa sarkastisen huumorintajun, vaikka tarkoituksena on vain jatkuva piilo*ittuilu ja kumppanin alistaminen.
no tota jos kumppanilla on yhtään missään seurassa tarvetta heittää "läppää" että on paneskeltu....niin joo..ei..olen ehkä tiukkapipo, mutta se ei kuulu edes läpän muodossa muille ja yleensä sisältää vähän kumppanin nolaamisaspektin. Eli se olisi heipat se, tää on vasta alkua, nth can fix stupid.
Hyvä sääntö on se, että ne asiat mitkä ärsyttää kumppanissa suhteen alussa, moninkertaistuu suhteen edetessä.
Samoin ne asiat jotka on jo alussa olleet "pielessä" on lopulta niitä eroon johtavia syitä.
Vierailija kirjoitti:
no tota jos kumppanilla on yhtään missään seurassa tarvetta heittää "läppää" että on paneskeltu....niin joo..ei..olen ehkä tiukkapipo, mutta se ei kuulu edes läpän muodossa muille ja yleensä sisältää vähän kumppanin nolaamisaspektin. Eli se olisi heipat se, tää on vasta alkua, nth can fix stupid.
Mulla sama. Keskenään voidaan kyllä höpöttää "omaa läppää" mistä tahansa. Ne on meidän välisiä juttuja. Mutta julkisesti muiden seurassa semmonen läppä on alentavaa ja noloa. Haluan olla asiallinen ja antaa asiallisen kuvan itsestäni kuitenkin julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sääntö on se, että ne asiat mitkä ärsyttää kumppanissa suhteen alussa, moninkertaistuu suhteen edetessä.
Samoin ne asiat jotka on jo alussa olleet "pielessä" on lopulta niitä eroon johtavia syitä.
Tämmöset jutut jatkuessaan kyllä aiheuttais enenevästi ärsytystä ja eron.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tuollaisesta "läpänheitosta" mieleen että miehellä on ollut aiemmin vaikeuksia saada ja nyt kun viimein on päässyt seksin makuun, siitä on pakko päästä kertomaan. Ihan kuin joku nolo teinipoika. En kyllä katselisi tuollaista sekuntiakaan.
Tuo on nimen omaan sitä hänen himmaammista ja käyttäytymistä. Eli tulee pahenemaan.
Sen siitä saa kun ottaa juntin. Ottamalla juntin, saa juntin tavat. Parempaa on vielä luvassa. Se piereskelee vitsillä, juo maitoa ravintolassa ystäviesi edessä ja alkaa vonkaamaan sua kohta mukaan Tallinnaan viinanhakureissuille.
Nää on näitä kuuluisia red flageja
Nyt on vaikea sanoa miehestä mitään, sillä jos hän nolaa sinut ja sinä nolaat hänet huomauttelemalla hänen puheistaan ystäväsi seurassa, ei teistä kumpikaan mitään ruudin keksijöitä todellakaan ole.
Jos sinä olisit ollut se tahdikkuuden malliesimerkki, niin olisit vasta kahden kesken ottanut miehen kanssa puheeksi millaisia juttuja hyväksyt häneltä ja mitä et. Keskustellut miksi sanoi niin ja aikooko jatkossa lörpötellä samalla tavoin? Että sopiiko, jos sinä sitten hänen äidilleen jutustelet teidän seksielämästä yhtä lailla?
Tärkeintähän on tietää tajuaako mies yhtään oman käytöksensä typeryyttä, mutta nyt et tiedä kun annoit tilanteen mennä ohi miehelle helpoimmalla ja nopeimmalla tavalla. Loit heti roolin, jossa puoliaan pitävä nainen iskee heti. Miehet kestävät kaikkein vähiten naisilta rationaalista keskustelua vaikeasta aiheesta ja jota sinä et ollut.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vaikea sanoa miehestä mitään, sillä jos hän nolaa sinut ja sinä nolaat hänet huomauttelemalla hänen puheistaan ystäväsi seurassa, ei teistä kumpikaan mitään ruudin keksijöitä todellakaan ole.
Jos sinä olisit ollut se tahdikkuuden malliesimerkki, niin olisit vasta kahden kesken ottanut miehen kanssa puheeksi millaisia juttuja hyväksyt häneltä ja mitä et. Keskustellut miksi sanoi niin ja aikooko jatkossa lörpötellä samalla tavoin? Että sopiiko, jos sinä sitten hänen äidilleen jutustelet teidän seksielämästä yhtä lailla?
Tärkeintähän on tietää tajuaako mies yhtään oman käytöksensä typeryyttä, mutta nyt et tiedä kun annoit tilanteen mennä ohi miehelle helpoimmalla ja nopeimmalla tavalla. Loit heti roolin, jossa puoliaan pitävä nainen iskee heti. Miehet kestävät kaikkein vähiten naisilta rationaalista keskustelua vaikeasta aiheesta ja jota sinä et ollut.
Ai kauhee et miehet ei oo sun mielestä oikeustoimikelpoisia aikuisia vaan et pitäs sit jälkikäteen soosotella et ei noin voi olla? Miehen nollaus -vaikka hän olisi itse nolannut itsensä - on se pahin. 🤣 lue muuten sun viimeinen lause uudelleen. Kunnon ristiriita. Se nyt ei yllätä jos mies ei kestä rationaalista puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi avata ovet? Tasa-arvon mallimaassa ei pidä ryhtyä naiseksi, jos ei halua tulla kohdelluksi naisena. Ja jos teillä ei oikeastaan muuta ole kuin seksiä, niin pitäisikö miehen valehdella, että tunnetasolla olemme kokeneet paljon yhteistä?
Ei pitäisi mutta jos ihan omasta halustaan avaa niin kertoohan se miehestä jotain. Enkä näe tätä jonain mies-nainen asiana (nainen kyllä jaksaa itse ovan avata) vaan huomioimisena joka kertoo empatian kyvystä.
Mies joka avaa edes joskus toiselle oven (eikä vain sille omalle naiselle vaan myös vieraille ihmisille julkisilla paoikoilla) kertoo teoillaan että haluaa tehdä hyvää muille.
Kyllä.