Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Kesäkuiset välipäivinä**

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni eilen pitkään ja myöhään juhlissa, mutta jaksoin todella hyvin :)

Uulalle uimisesta: Todella miettinyt samaa että tahtoisin uida ihan loppuun saakka kun se lienee ihan sallittuakin niin kauan kuin kohdunsuu on kunnolla kiinni. Mulle kuitenkin sanoi neuvolalääkäri lukuisten virtsatietulehdusten (kroonisen) vuoksi ettei uintia ollenkaan. Jos nyt kuitenkin sujuu odotus ilman pissatautia (kuten tähänasti, kopkop) niin aion nauttia uimisesta täysin siemauksin varsinkin jos olen hyvässä kunnossa keväällä kun helsingissä pääsee stadikalle, ihan odotan!

Varasin myös 4D ultraan ajan 8.2., koska aiomme kurkistaa sukupuolenkin tietoomme ennakkoon, eli rakenneultra parin viikon päästä ei riitä.

Odottava rouvaii

Vierailija
22/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos kaikki hyvin menee, eikä kellään kovin pitkälle yliaikaiseksi;) Nyt on se meiän vauvojen vuosi -07!!! Onnenhippuja teidän kaikkien uuteen vuoteen... Meillä tulee tässä kuussa 10 vuotta yhteiseloa miehen kanssa, wau! Ja ikää meillä on vasta 27v. Ja häät tosiaan pidettiin viime kuussa, ollaan edetty hitaasti, mutta varmasti;)

Meillä oli eilen tuttupariskunta iltaa istumassa ja oli jännät paikat, kun kaveri voi synnyttää milloin tahansa. No nyt meni vuodelle 2007 sitten, niin eipähän tarvi sitä jännitellä;)

Istukan sijainnista. Mulla, kuten kohta synnyttävällä kaverilla istukka suoraan navan alla eli edessä, eikä tämä vaikuta mihinkään... Paitsi siihen, että liikkeiden tuntemisessa voi mennä kauemmin. Kai se nimenomaan pitää olla kohdunsuun edessä, ettei voi synnyttää alakautta eiköstä vaan?

Mulle on tullut käsittämätön himo tietää lapsen sukupuoli!!! Ekasta ei haluttu tietää ja nyt oon ihan kissa pistoksissa. Ollaan kuitenkin päätetty, ettei mennä yimääräisiin ultriin sen takia. Eli rakenneultra meiän ainoo mahis;) Toivotaan, et osuu lekuri, joka suostuu arvailemaan:)

Mutta mukavia vointeja, tekis mieli aloittaa jo aamukampa äippälomaan, laiskottaa...

Äippä:) Rv 17+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eteisistukka, etisistukka, placenta praevia

tila jossa istukka kiinnittyy liian alas kohtuun, ulottuu kohdun sisäsuun reunaan tai peittää kohdun sisäsuun joko osittain tai kokonaan! Eli on suoraan tai osittain synnytyskanavan päällä.

Yleensä istukka on kohdussa etu- tai takaseinämässä, joka siis täysin normaalia eikä haittaa mitenkään normaalia alakautta synnytystä. Etuseinämässä oleva istukka vaimentaa tosiaan vauvan liikkeitä (eli äiti ei tunne liikkeitä niin herkästi). Neuvolassa kuuluu doblerilla herkästi istukan syke ja vauvan sykettä saattaa joutua etsimään, että kuulee istukan " ohi" . Istukan syke on hieman " viuhuvampi" ääni ja vauvan syke terävämpi napsutus.

Niin ja uimisesta: Saa uida niin kauan kunnes lapsivedet on mennyt (kalvot puhki), jolloin suora " tulehdusportti" kohtuun avoinna. Tai jos lääkäri, kätilö tai th kieltää uimisen, niin sitten ei saa uida.

T:Remukka