Leivonnaiset joihin ette ole kyllästyneet?
Mikäs sen parempaa kuin pulla ja kahvin kanssa. Taitaa olla ainoa kahvileipä johon en ole koskaan kyllästynyt.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HK:n sininen, siihen ei kyllästy koskaan.
Kysyttiin leivonnaista tollo.
HK:n sininen on niin jauhoinen, että sen voi mieltää leivonnaiseksi.
Toscapiirakka, korvapuustit ja savuporopiiraat, itse tehtynä tietty.
Niin ja tortut, pikkuleivät keksit ja muffinssit
En ole ikinä kyllästynyt mihinkään leivonnaiseen. Voiko tämmöistäkin tapahtua?
Vierailija kirjoitti:
Voi. Mulla tulee aina sellaisia kausia että innostun jostain tietystä leivonnaisesta ja teen vain sitä monta viikkoa putkeen, kunnes kyllästyn ja vaihdan johonkin toiseen leivonnaiseen. Joka ikisen leivonnaisen kohdalla tulee jossain vaiheessa kyllästyminen, joka kestää kuukausista vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HK:n sininen on niin jauhoinen, että sen voi mieltää leivonnaiseksi.
OLI.
Sotien jälkeen kaikki muuttui. Lihapulan vuoksi makkaraan alettiin lisätä maito- ja perunajauhoja, jotta kallista lihaa säästyisi. Vuonna 1957 annettiin makkara-asetus, jossa määriteltiin A- ja B-luokan makkarat.
Tuolta ajalta ovat peräisin myöhemmin käyttöön otetut termit jauhomakkara ja Suomen suosituin vihannes, sillä jauhojen käyttöä ei rajoitettu B-luokan makkaroiden valmistuksessa lainkaan. Makkara oli jauhoisuutensa vuoksi EU:n määritelmän mukaan luokiteltavissa leivokseksi.
Vuonna 2012 eduskunta kumosi vanhan makkara-asetuksen. Nykyään lenkkimakkara kuuluu elintarvikkeiden pakkausmerkintöjä koskevan lainsäädännön piiriin. Olennaisen ainesosan on jälleen oltava liha, jonka määrä on myös ilmoitettava pakkausmerkinnöissä.
[Lenkillä jo puoli vuosisataa - Ruoka - Turun Sanomat (ts.fi)]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt joku syö sitä kahvin kera, niin suotakoon se hänelle.
Pannukakku hillolla ja kermavaahdolla.
Vierailija kirjoitti:
Mokkapalat
HYI kauhee, yhtä maistoin 20v sitte myyjäisissä ja että oli pahaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Mulla tulee aina sellaisia kausia että innostun jostain tietystä leivonnaisesta ja teen vain sitä monta viikkoa putkeen, kunnes kyllästyn ja vaihdan johonkin toiseen leivonnaiseen. Joka ikisen leivonnaisen kohdalla tulee jossain vaiheessa kyllästyminen, joka kestää kuukausista vuosiin.
Mä en ole ikinä kyllästynyt, mutta toisaalta en ole ikinä leiponut/syönyt samoja leivoksia pitkää aikaa putkeen vaan kokeilen uusia makuja ja sitten välillä palailen aina niihin tuttuihin.
Mustikkapiirakka. Tosin leivonnaiset ei kuulu arkeeni, niin harvaan ehtii kyllästyä. Mutta mustikkapiirakkaa leivon itse eniten.
Korvapuusti, kun puhutaan vain leivonnaisista.
Pulla, täytekakut, piiraat, piirakat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä kyllästynyt, mutta toisaalta en ole ikinä leiponut/syönyt samoja leivoksia pitkää aikaa putkeen vaan kokeilen uusia makuja ja sitten välillä palailen aina niihin tuttuihin.
Kahvilassa työskennelleenä tiedän että monilla ei iske kyllästyminen vaikka vetäisikin samaa leivonnaista pitkän aikaa putkeen. Jotkut asiakkaat tilaavat vuodesta toiseen saman leivonnaisen, jotkut peräti joka päivä.
No, tässä on nyt kannatettu Fazeria yli 1v ajan joka lauantai n.8-10€ summalla ja syynä heidän tosca-korvapuustinsa, ne on tajuttoman hyviä.
Sitten on porkkanakakku kunhan kuorrutetta tarpeeksi ja nimenomaan oikeanlaista kuorrutetta, ja toki sitä voi laittaa ns väliinkin.
Brita-kakku vadelmista lähikonditorioleipomon valmistamana ja saman lafkan voisilmäpullat, tilataan niitä suht säännöllisesti samalla kun juusto ja/tai 4-viljan sämpylöitä.
Ja haarukka pikkuleivät mummoni reseptillä.
Varmasti muitakin, mutta nämä nyt mainitsen.
Kaikki kakut, pullat ja piirakat ja wienerit