Kirkkoherra kritisoi hallitusta koska uskoo vähävaraisiin kohdistettujen leikkausten olevan Jeesuksen opetuksen vastaisia ja ihmiset suuttuivat
Kirkko herran yhteiskunta kritiikki laukaisi palaute ryöpyn jossa esimerkiksi käskettiin muun muassa laittamaan suunsa kiinni, olemaan hiljaa, lopettamaan jeesustelu, hyppäämään alas ja liittymään narun jatkoksi ja kysyttiin että aikooko pappi hoitaa Suomen kestävyysvajeen rukoilemalla: https://yle.fi/a/74-20052650
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Köyhien kuuluukin kuolla. Raamatussahan sanotaan että "ken ei töitä tee, ei hänen syömänkään pidä".
Tuskin se tarkoittaa markkinatalouden pönkittämiseen tehtyä työtä.Ennemmin oman elannon hankkimiseksi tehtävää työtä.Sanotaanhan siellä myös että he istuttavat viinitarhoja ja rakentavat taloja itselleen ,ei muiden asuttavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Siellähän on KD hallituksessa hyväksymässä kaiken! Kristilliset edustettuna pitkästä aikaa. Mikä ongelma?
Näille kristityille raha ja työ menee Raamatun ilmoituksen edelle.
Lähetin Sari E:lle tämän, johon ei vastannut mitään:
KR 1933/-38
Hes. 16:49 Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhien kuuluukin kuolla. Raamatussahan sanotaan että "ken ei töitä tee, ei hänen syömänkään pidä".
Tuskin se tarkoittaa markkinatalouden pönkittämiseen tehtyä työtä.Ennemmin oman elannon hankkimiseksi tehtävää työtä.Sanotaanhan siellä myös että he istuttavat viinitarhoja ja rakentavat taloja itselleen ,ei muiden asuttavaksi.
Ottamasi kohta puhuu 1000 - vuotisesta valtakunnasta ja Jeesuksen omien toiminnasta siellä. Älä sotke sitä nykyaikaan.
Kirkon diakoniatyössä eli palvelutyössä, jossa autetaan köyhiä ja vähäosaisia nähdään suoraan leikkauksien jäljet pitenevinä ruokajonoina ja avuntarvitsijoina. Siinä mielessä emme voi kirkossakaan olla vain hiljaa ja katsoa lähimmäistemme kärsimystä.
"Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli ja, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni." Matteuksen evankeliumi 25 luku jakeet 35-36.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä myöskin näkemys siitä, että rikkaat eivät pääse taivaaseen. Ja juttu laupiaasta samarialaisesta.
Taas pieleen! Ei Jeesus sano, etteivät rikkaat pääse Taivasten Valtakuntaan, vaan että heidän on VAIKEA päästä sinne, koska rakastavat niin paljon rahaa ja mammonaa.
Mark. 10:24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
Kyllä nykyinen kristillisyys on kaukana Jeesuksen opista ja oikea satallista porttojen hommaa. Oma valta, raha ja etuoikeuden on ainoa mikä näitä kirstittyjä kiinnostaa
Juoksiko Jeesus kuninkaiden kanssa huutaamassa että köyhät h i r t e en, lapset kadulle, nyt tarvii kunkku lisää kultaa vai oliko hän köyhien, sairaiden, halveksittujen luona?
Essayah pääsee vielä nauttimaan h e l ve ti l l isestä grillibuffetista, vartaassa paistuu hän itse. Samoin muut jotka tätä kansam tuhoa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamasi kohta puhuu 1000 - vuotisesta valtakunnasta ja Jeesuksen omien toiminnasta siellä. Älä sotke sitä nykyaikaan.
Eikös me eletä viimeisiä aikoja ja tämä kaikki edellä tapahtuneet on johtanut tähän tilanteeseen.Rahan ahneus.ylpeys,itsekkyys.En usko että 1000-vuotisen valtakunnan jälkeen tuleva Jumalan valtakunta palaa markkinatalouteen.Se on ihmeellistä että kommunismi on ateistinen järjestelmä,vaikka Raamatun luvattu valtakunta on lähempänä kommunismia kuin kapitalismia.Itse olen kapitalisti,mutta se ei estä filosoimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontekstilla on väliä ja tuota lainausta hokevat ovat tuskin edes lukeneet edes koko 2. kirjettä Tessalonikialaisille jonka yhteydestä se tulee.
" Tiedätte itse, miten teidän tulee seurata meidän esimerkkiämme. Kun olimme luonanne, emme pakoilleet velvollisuuksiamme. Me emme syöneet ilmaiseksi kenenkään leipää, vaan teimme työtä ja uurastimme yötä päivää, jotta emme olisi olleet teidän vaivoinanne. Olisihan meillä tosin siihen ollut oikeus, mutta halusimme olla teille esimerkkinä. Kun olimme luonanne, me määräsimme, että jos joku ei suostu tekemään työtä, hänen ei pidä myöskään syödä. Olemme nimittäin kuulleet, että jotkut teidän joukostanne elävät kurittomasti eivätkä tee työtä vaan touhuavat joutavia. Sellaisia me käskemme ja kehotamme Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä rauhoittumaan ja ansaitsemaan itse leipänsä. Mutta älkää te, veljet, väsykö tekemään hyvää. Jos joku ei alistu siihen, mitä olemme tässä kirjeessä sanoneet (2. Tess / kirje spostolien työstä), antakaa hänelle opetus älkääkä olko hänen kanssaan tekemisissä. Ehkä hän silloin häpeää. Älkää silti pitäkö häntä vihollisenanne vaan ojentakaa kuin veljeä."[/quote
Outoa tekstiä, ilmeisesti joku tosi uusi suomennos?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei saa ainuttakaan yhdyssanaa osumaan oikein, ei pysty lukemaan.
On siellä kestävyysvaje oikein.
Naispappi lainasi Jeesuksen sanoja näin:
Jokaiselle, jolla on, annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on
Tuo lainaus on väärin, liekö tarkoitushakuista? Oikeasti Jeesus sanoi näin:
Jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on.
Jeesuksella tuo saava osapuoli esiintyi positiivisessa mielessä ja se, jolta otettiin negatiivisessa. Hän on kertomuksen laiska palvelija, jolle isäntä on vihainen. Hauskaa, kun naispappi ei tuon paremmin ymmärrä sanojen kontekstia.
Vierailija kirjoitti:
Naispappi lainasi Jeesuksen sanoja näin:
Jokaiselle, jolla on, annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä onTuo lainaus on väärin, liekö tarkoitushakuista? Oikeasti Jeesus sanoi näin:
Jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on.
Jeesuksella tuo saava osapuoli esiintyi positiivisessa mielessä ja se, jolta otettiin negatiivisessa. Hän on kertomuksen laiska palvelija, jolle isäntä on vihainen. Hauskaa, kun naispappi ei tuon paremmin ymmärrä sanojen kontekstia.
No voihan vattunen.
Eirittäin hyvä säästökeino on erota kirkosta. Olen laskenut, että 10 000 euroa olen säästänyt, kun aikoinaan erosin kirkosta, kun eivät hyväksyneet naispappeutta.
Kyllä tämmöinen polisisointi pitäisi jättää poliitikoille,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä myöskin näkemys siitä, että rikkaat eivät pääse taivaaseen. Ja juttu laupiaasta samarialaisesta.
Taas pieleen! Ei Jeesus sano, etteivät rikkaat pääse Taivasten Valtakuntaan, vaan että heidän on VAIKEA päästä sinne, koska rakastavat niin paljon rahaa ja mammonaa.
Mark. 10:24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
Hyvä, että korjasit. Mutta kameli kulkee neulansilmän läpi.
Miten rikkaiden verohelpotukset ja kuluttajien enemmistön köyhdyttäminen korjaavat Suomen kestävyysvajeen?
Jättäkää rappiokirkko ja sen synnin sontaläjässä piehtaroiva irstas pappis-sääty.
Heti tänään, mielummin jo eilen.
Kirkolla on miljardi-omaisuus ja pappien pankkitilit pullistelevat rahamääristä.
Voisivatko kirkko ja papit joskus ihan itse auttaa hätää kärsiviä ihmisiä?
Vai onko loputon tekopyhä hurskastelu ainoa asia mihin he pystyvät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nykyinen kristillisyys on kaukana Jeesuksen opista ja oikea satallista porttojen hommaa. Oma valta, raha ja etuoikeuden on ainoa mikä näitä kirstittyjä kiinnostaa
Juoksiko Jeesus kuninkaiden kanssa huutaamassa että köyhät h i r t e en, lapset kadulle, nyt tarvii kunkku lisää kultaa vai oliko hän köyhien, sairaiden, halveksittujen luona?
Essayah pääsee vielä nauttimaan h e l ve ti l l isestä grillibuffetista, vartaassa paistuu hän itse. Samoin muut jotka tätä kansam tuhoa ajaa.
Monet lukee Raamatusta vain kohdat jotka miellyttävät eniten itseään ja omaa agendaansa. Todellisuudessa Jeesus juoksi pitkin yliverotetrua maaseutua huutelemassa että Herodes Antipas on aasi ja temppeli syö köyhien leivät. Sai sillä lopulta itsensä ristiin.
Eräs kokoomusaktiiviksi itsensä esitellyt oli juurikin tätä mieltä. Tosin kyse ei ollut vain työttömistä vaan myös matalapalkkaisista.